Автор Тема: Дизелови локомотиви.  (Прочетена 52139 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #105 -: 30 Октомври 2017, 08:57:46 »
БДЖ55.


« Последна редакция: 30 Октомври 2017, 08:59:41 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #106 -: 28 Януари 2020, 16:10:53 »


Sofia station in ex works condition on 7th March 1967.

Photo : Basil Roberts


БДЖ-52.17 на панаира в Лайпциг през март 1976г.



БДЖ-52.15


...на централна гара ...може би е БДЖ 52.18???


Малко помощ...
Тази рама с какъв цвят е?

...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #107 -: 28 Януари 2020, 16:43:51 »
Четворката е със сива рама.
Иначе коя от всичките показани 52 е със синя рама и малки фарчета ?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #108 -: 28 Януари 2020, 21:02:44 »
А кой и кога  е казал, че е с малки фарчета и синя рама?
Май четеш през ред ...и тук и в темата на Тиллиг.
 :scratch_ones_head:

ПП. Четворката  трябва да е със синьо-сива рама, но на тази снимка горе е май с цвета на небето...а имаше някъде и още една снимка на четворка в профил и там е малко спорно цвета на рамата.
« Последна редакция: 28 Януари 2020, 21:05:18 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #109 -: 28 Януари 2020, 21:17:41 »
Ами ако погледнеш каталога на Тиллиг... Рамата е сина и е с малките фарчета, та като цяло ти изгубих мисълта.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #110 -: 28 Януари 2020, 22:35:16 »
Нещо явно съвсем се изгуби...чак се чудя защо не схващаш очевидното?
Впрочем горната снимка е на БДЖ-О4.О6, НО ИМА ТАКАВА И на БДЖ-О4.О4.8 в анфас е от корицата и личната колекция на
инж.Димитър Деянов, като снимката доколкото си спомням е правил лично в депо София,
и е публикувана в тези цветове, на корицата на книгата му издадена през 1998г.
Същият локомотив, със същите цветове, го има на още една негова (на инж.дДеянов)
снимка, пак правена в депото, но в полупрофил, и на свой ред е публикувана на корицата
на второто издание (преработено) на същата книга от 2ОО8 година.
Или цвета и е такъв ( на този лок) или от RAL определят N:7O31 ненапразно за този цвят като
"Blue-grey" което както и да го преведеш си е "синьо-сиво"!!!
Това не значи, че въпросната БДЖ-52.18 от Тиллиг е с правилните цветове,
а че самата боя понякога изглежда синя, но друг път сива !!! Вероятно като игра на светлината.
В каталога на Тилиг, може и да е синя, но също се надяваме, ми модела ще е със сива!!!
И без това ще има дооправяне на  другите разлики по него.(фарове и т.н.)

Ако и сега не ми "хнанеш' мисълта...просто забрави...и без това си в НО!!!
 :drinks:
« Последна редакция: 28 Януари 2020, 22:38:00 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #111 -: 28 Януари 2020, 22:47:46 »
Безсмислено е да даваш за пример снимки от печатни издания Пламене. Там цветовете са по осмотрение на печатаря, а не по това какви са в действителност. Смислени визуални доказателства са само тези които са направени на диапозитив без филтри и донякъде със съвременните електронни апарати, също без филтри. А това, че от време на време смисълът на мисълта ти се губи в написаното от теб е самата истина.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #112 -: 28 Януари 2020, 23:01:15 »
Или аз го казвам едно, но се тълкува според вашите разбирания!?!
Като Красен, така и не ми показа къде съм казал че DR-ско V6O,
сме имали в БДЖ? Поздрав и за "рефил".......
...Но може би не.... :focus: :suicide:
Съжалявам, че на някои им е трудно, да проследят мисълта в сложни изречения. Учителката ми по български и литература поне от това ще е доволна!
 :hi: :hi: :hi:

За печатните издания си прав, но може и на фотохартия да съм ги виждал въпросните снимки. Но там вече не си спомням проблемите с цветните "фотоглави" на фотоувеличителите, както и тънкостите при проявяване на цветни ленти...дигиталната фотография освен с "макрото" което "уби" моделизма, май ни направи по-тъпи и лениви от младините!? :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #113 -: 25 Февруари 2023, 20:35:45 »
Нещо което не всеки ще го оцени, но го качвам тук за останалите.
V60 (една от модификациите е за България - БДЖ-52)
"Reichsbahnfilm: Betrieb und Wartung der V60" (в свободен превод - "Филм на Reichsbahn: експлоатация и поддръжка на V60")
https://www.youtube.com/watch?v=ss976zUmaSQ

Черно бял откъс от целият 58-минутен филм, който може да го закупите от тук за 9,80 евро.
https://www.ekshop.de/dvd-cd/dvd/beruehmte-zuege-und-lokomotiven-dvd/dvd-die-baureihe-v-60-dreibein.html

Цитат
През 1955 г. първите напреднали локомотиви на новия маневреен локомотив V 60 от Krupp, Krauss-Maffei, MaK и Henschel излизат на релсите. До 1963 г. са произведени почти 1000 машини. Дизеловите локомотиви с тройно куплиране с мощност 650 к.с. бързо замениха работата с пара в маневрената услуга.

Дори днес V 60 все още може да бъде намерен в активна експлоатация на DB.
Ние ви превеждаме през дългата 60-годишна история. От конструкцията в Krupp,
преименуването на малък дизелов локомотив, цветови варианти, работа днес,
до днешния V 60 с почистване на отработените газове. Ние също така показваме
селекция от много V 60s, които са намерили нови полета на дейност с частни компании.

За  другият (западен) V 60, можете да се изръсите още 19,80 евро за диска тук:
https://www.ekshop.de/dvd-cd/dvd/beruehmte-zuege-und-lokomotiven-dvd/DVD-Die-Baureihe-V-60.html?force_sid=797cd0535dfa621062ad6df292d463db
но  тъй като не е наличен в момента, можете да го поръчате все пак.
Както има и книги по темата отново тук:
https://www.ekshop.de/buecher/baureihen-bibliothek/Diesellokomotiven/Die-Baureihe-V-60-Band-1.html

Първи том.
Манфред Траубе
Серията V 60 - том 1
Технология и операции на Deutsche Bundesbahn
352 страници с 478 илюстрации
210 x 297 mm
ISBN: 978-3-8446-6021-0
Артикул №: 6021
[2019]


...и втори том.
Манфред Траубе
Серията V 60 - том 2
Използвани от 1994 г., преустройства, частни железници, чужбина
около 350 страници с около 500 илюстрации
210х297 мм
ISBN: 978-3-8446-6022-7
Артикул №:6022

https://www.ekshop.de/buecher/baureihen-bibliothek/Diesellokomotiven/Die-Baureihe-V-60-Band-2.html

Всеки струващ обаче по 49,90 евро. Но пък са налични в момента.

И разбира са за финал.
Волфганг Фрайер
Райхсбан V 60
96 страници с 87 илюстрации, основно цветни
235 x 165 mm
ISBN: 978-3-88255-458-8
Артикул №: 458
[2012]
Архив на снимки 55

Като тази книжка мисля , че си струва 19,80 евро!
https://www.ekshop.de/buecher/eisenbahn-bildbaende/Eisenbahn-Bildarchiv/Die-Reichsbahn-V-60.html

 :hi:

ПП. Има  и още една книга за BR-106, за 14,80 евро.
https://www.ekshop.de/dvd-cd/dvd/stolz-dr-dvd/DVD-Die-Baureihe-106.html
В края на 50-те години първият дизел-хидравличен маневреен локомотив за GDR Reichsbahn е построен във VEB „Карл Маркс“ в Бабелсберг. До 1982 г. са произведени почти 1600 четириосни локомотива в различни версии. От 1992 г. локомотивите след това са изброени като серии 346, 345, 344 и 347 на Deutsche Bahn. Но бившите маневрени локомотиви DR нямаха бъдеще с DB. Широкорелсовите машини на фериботното пристанище Мукран вече не носят логото на DB.

Работихме през почти 60 години история на локомотивите. Вижте неиздавани досега исторически сцени от всяко десетилетие на работа. Днешните задачи с частни железници връщат към живота разцвета на бившия V 60 в DR.