Автор Тема: Дизелови локомотиви.  (Прочетена 56983 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #30 -: 04 Януари 2009, 21:09:15 »
Мдам, забравих най-важното.То това и е разликата.Няма да се учудя да им стават корубите от един на друг даже.  ::)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #31 -: 04 Януари 2009, 21:11:51 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1141.msg16410#msg16410 date=1231096155
Мдам, забравих най-важното.То това и е разликата.Няма да се учудя да им стават корубите от един на друг даже.  ::)
Не ,не стават,този е по-дребен.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #32 -: 04 Януари 2009, 21:19:03 »
Е-е-е-е, така, така...който ги има - знае.Аз не съм виждал нито единия нито другия.Освен на снимки в бея.  ;D

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #33 -: 04 Януари 2009, 21:28:29 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1141.msg16412#msg16412 date=1231096743
Е-е-е-е, така, така...който ги има - знае.Аз не съм виждал нито единия нито другия.Освен на снимки в бея.  ;D


Аз имам 106 в НО














И  V 260 в Z















За това единия е по-дребен ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #34 -: 05 Януари 2009, 08:59:24 »
Цитат на: toniemi link=topic=1141.msg16409#msg16409 date=1231095222
Цитат на: XRISTO link=topic=1141.msg16406#msg16406 date=1231093624
Всъщност, освен окраската, каква е разликата между 106 и 60?  ???

Май някой знаещ ще трябва да отвори тема "дизелови локомотиви"  ;)
60 е с три колооси
http://i23.ebayimg.com/05/i/001/02/30/6527_1_sbl.JPG

Това си е откровенна глупост!!!  :-*
V60 е първоначалното означение на БР106 (когато дизеловите се означаваха със "V") ...
Триосният който представяте си е всъщност по-малкият брат на V60 , а именно представеният на горната снимка е V363 (вижте номера на кабината).
От това семейство дизелови локомотиви има още V360 (първообраза) както и V365 .Също така и V260.
В чешко тази серия е известна под означението Т.334...
Така че не заблуждавайте детето - надявам се Ясен (нищо че любимите му са парните) да внесе повече яснота по въпроса , там за модели , производител и епохи...

Ето един V60 - впрочем това е нашта серия 52...



Колкото до макета ти Митко (не съм сигурен дали да го наричам така - поне докато не стане неразглобяем) като всяко начало е станал достатъчно добре , че да продължиш заниманията си по този вид моделизъм.
Предполагам ,че нареждайки го на пода , вече си се убедил , че не е лесно , така че задавай на първо време въпросите , които са се родили в процеса на работа , ние ще ти помагаме , съветваме и подкрепяме.
Добро начало!!!


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #35 -: 05 Януари 2009, 12:39:41 »
До 1970 година серийното означение на дизеловите локомотиви в Германия е следното: Буква V (която означава дизелов локомотив), две или три цифри (които се умножават по 10 и се получава моШтността на двигателя в конски сили), и накрая номера на локомотива в серията.
 V60 означава дизелов локомотив с моШтност 600 к.с. (60Х10)
 V100 означава дизелов локомотив с моШтност 1000 к.с. (100Х10)
 V180 означава дизелов локомотив с моШтност 1800 к.с. (180Х10) в конкретния случай два двигателя с по 900 к.с.
От 1970 година буквата V е заменена с 1 (за DR) и 2 (за DB), последната 0 е премахната и вече конските сили се пресмятат като се умножават втората и третата цифра от серията по 100.
 V60 се променя на 106 (1 означава дизелов локомотив, 06Х100=600к.с.)
 V100 се променя на 110 (1 означава дизелов локомотие, 10Х100=1000к.с.)
 V180 се променя на 118 (1 означава дизелов локомотив, 18Х100=1800к.с.)
Надявам се, че съм го обяснил ясно ;)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #36 -: 05 Януари 2009, 12:43:53 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1141.msg16456#msg16456 date=1231151981
До 1970 година серийното означение на дизеловите локомотиви в Германия е следното: Буква V (която означава дизелов локомотив), две или три цифри (които се умножават по 10 и се получава моШтността на двигателя в конски сили), и накрая номера на локомотива в серията.
 V60 означава дизелов локомотив с моШтност 600 к.с. (60Х10)
 V100 означава дизелов локомотив с моШтност 1000 к.с. (100Х10)
 V180 означава дизелов локомотив с моШтност 1800 к.с. (180Х10) в конкретния случай два двигателя с по 900 к.с.
От 1970 година буквата V е заменена с 1 (за DR) и 2 (за DB), последната 0 е премахната и вече конските сили се пресмятат като се умножават втората и третата цифра от серията по 100.
 V60 се променя на 106 (1 означава дизелов локомотив, 06Х100=600к.с.)
 V100 се променя на 110 (1 означава дизелов локомотие, 10Х100=1000к.с.)
 V180 се променя на 118 (1 означава дизелов локомотив, 18Х100=1800к.с.)
Надявам се, че съм го обяснил ясно ;)
Страхотна информация. Браво !

gts.best

  • Trade Count: (56)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 702
  • Рейтинг: 8
  • N(1:160)
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #37 -: 05 Януари 2009, 13:42:46 »
Както винаги Ясен е "дисциплинирано" точен и изчерпателен. Хвала....

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #38 -: 05 Януари 2009, 13:44:25 »
Това според мен си заслужава отделна тема...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #39 -: 05 Януари 2009, 14:58:44 »
Вярно че има такава - "Дизелови локомотиви" - ако искате там прехвърлете последните постове  , моля!!!
 ;D ;D ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #40 -: 05 Януари 2009, 17:56:33 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16456#msg16456 date=1231151981
До 1970 година серийното означение на дизеловите локомотиви в Германия е следното: Буква V (която означава дизелов локомотив), две или три цифри (които се умножават по 10 и се получава моШтността на двигателя в конски сили), и накрая номера на локомотива в серията.
 V60 означава дизелов локомотив с моШтност 600 к.с. (60Х10)
 V100 означава дизелов локомотив с моШтност 1000 к.с. (100Х10)
 V180 означава дизелов локомотив с моШтност 1800 к.с. (180Х10) в конкретния случай два двигателя с по 900 к.с.
От 1970 година буквата V е заменена с 1 (за DR) и 2 (за DB), последната 0 е премахната и вече конските сили се пресмятат като се умножават втората и третата цифра от серията по 100.
 V60 се променя на 106 (1 означава дизелов локомотив, 06Х100=600к.с.)
 V100 се променя на 110 (1 означава дизелов локомотие, 10Х100=1000к.с.)
 V180 се променя на 118 (1 означава дизелов локомотив, 18Х100=1800к.с.)
Надявам се, че съм го обяснил ясно ;)
Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #41 -: 05 Януари 2009, 18:24:12 »
Цитат на: EMPEROR link=topic=1018.msg16462#msg16462 date=1231155865
Това според мен си заслужава отделна тема...
Може би тема от рода на "Серии, серийни означения, номерация на подвижния състав"... Обмислям подобна тема

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #42 -: 05 Януари 2009, 18:34:30 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1018.msg16484#msg16484 date=1231170993

Така, обаче системата за серийно означение не е никак съвърШенна, тъй като допуска дублиране на серии от DR и DB. Типичен пример е V 200, който в DB е четириосен дизел хидравличен локомотив, а в DR Шестосен дизел електрически локомотив (известен като "ТАЙГА"). Подобно дублиране има и при серията V 60, която в DR e четириосна (БДЖ серия 52), а в DB e триосна. Затова възникна този спор тук за V 60.
Е,значи неправилно съм обвинен от Пламен,но една Миринда портокал ще удави желанието ми за мъст ;D ;D ;D
Просто намерих такава снимка ;)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #43 -: 05 Януари 2009, 19:31:36 »
Е-е-е, значи правилно съм забелязал, че 106 и 60 са като близнаци.Обаче двуяйчни.  ;D ;D ;D Разликата е в осите и администрацията, значи.Ще съм много благодарен на Ясен, ако продължи да ни ограмотява дизелово.Пък и "парното" обогатяване не беше излишно.  ;)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Дизелови локомотиви.
« Отговор #44 -: 05 Януари 2009, 22:54:50 »
Цитат на: toniemi link=topic=1018.msg16413#msg16413 date=1231097309
Аз имам 106 в НО
(Image removed from quote.)

Тонка, за пореден път ми взимаш акъла със снимка!!!!
Страшен си, ей!!!