Автор Тема: Темата на начинаещия ж.п. моделист  (Прочетена 27916 пъти)

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #15 -: 18 Септември 2009, 14:19:41 »
пич не може да слагаш линии от 1:87 барабар с колосите ти виждал ли си разлиаката на двата мащаба  :wacko:
локомотив 1:87 сравнен със обикновен 4-осен вагон в 1:32

не можеш да кажеш на бялото черно така както не можеш да кажеш че ще слагаш линии от 1:87 и ще правиш макет в 1:32

DJ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #16 -: 18 Септември 2009, 19:49:45 »
Нещо не си схвана идеята. Подвижния състав ще бъде в мащаб 1:32 или 1:43, като при 1:32 линията ще бъде модел на железница с междурелсие 528 мм. Ако се спра на 1:43 ще бъде съответно 709 мм. Знам много нестандартни размери, но това имам. За сега ми се мотаят две идеи, едната е дъскорезница, другото е склад за скрап. Не знам кога ще започна модела и прочината е точно, че не мога да разреша този проблем, трябва ми диаметъра на завоя да е максимум 400 мм.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #17 -: 06 Октомври 2009, 15:07:51 »
За да не отварчм нова тема реших да пиша тук.
На тази снимка http://farm4.static.flickr.com/3210/2721739419_b8e7644855.jpg ме интересуват вагоните.
Тези http://roco.cc/index.php?id=14&Anfangsposition=153&artikelnummer=66508 или тези http://www.brawa.de/produkte/h0/gueterwagen/48500-ealos-db.html приличат повече на тях. Или има други по-близки като модел.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #18 -: 06 Октомври 2009, 15:50:45 »


ехааа , кой каквото търси - 'се до Тони опира !
Всички пътища водят до Тони !

Тонката ги отлива тия като гофрети

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #19 -: 06 Октомври 2009, 19:29:44 »
Цитат на: Adrian link=topic=797.msg29301#msg29301 date=1254833445


ехааа , кой каквото търси - 'се до Тони опира !
Всички пътища водят до Тони !

Тонката ги отлива тия като гофрети
;D ;D ;D

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #20 -: 10 Септември 2011, 15:28:40 »
Здравейте!
След като наскоро се регистрирах във форума пускам първата си тема. Озаглавих я така, с идеята други съфорумници "на моя хал" :pardon: също да я използват и така да стане нещо като наръчник. Въпросите ми още отсега напират, но ще ги оставя за по късно, а ще започна със скромен принос към хобито.

В четвъртък се разходих до гарата във Велико Търново и направих снимки, които качих в този албум. В никакъв случай не претендирам за високо качество на снимките, още повече, че това е моят първи опит. Идеята ми е те да служат като помощно средство за хора, които са решили да направят макет на китна малка българска гара.

Със същата идея след два-три часа ще нащракам и дряновската гара. В момента тя е в основен ремонт. Попитах днес служител на БДЖ дали се знае кога ще свърши. Отговори ми, че срокът е 90 дни, но фасадата трябва да е готова за началото на октомври за празника на града (и за изборите, нали). За срещата на моделистите не знам какъв интерес ще има, но ако е налице може да се открие възможност да вкарам пет-шест души във вагонния завод за фото-посещение.

След Дряново съм планирал да снимам гарите в Трявна и Полски Тръмбеш и след тях ще видя други хващащи окото по нашия край.

Поздрави!

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #21 -: 11 Септември 2011, 19:20:33 »
60 нови влака. Железницата иска ха избегне зимен хаос (Deutsche Bahn)

Шокираща новина: Според „Tagesspiegel“ липсва резервен подвижен състав. Така и тази зима е заплашена от хаос на релсите.

Но немските железници вземат мерки. В четвъртък транспортният министър Петер Рамзауер свика кризисна среща с представители на индустрията. Тогава оповести. За новото разписание през средата на декември ДБ трябва да получи 60 от доста забавените нови влакове от тип „Talent 2”.

Досега проблеми имаше и зиме и лете. През зимата се късаше контактната мрежа, вратите дефектираха. През лятото климатиците на много влакове ICE сдаваха багажа.

Всъщност към днешна дата в екслоатация трябваше да са много повече влакове. Но доставките все закъсняваха. Обяснението е тежки технически проблеми. И затова на срещата в Берлин имаше сериозно скърцане със зъби. Шефът на ДБ Рюдигер Грубе иска неустойки, защото железниците страдат от удар по реномето си и пътникопотока.

В отговор индустрията отговаря, че работи под силен натиск и Дойче баан непрекъснато поставя нови и нови технически изисквания за подвижен състав, намиращ се вече в строеж. И въпреки това обещава първите нови ICE за февруари 2012г.




Забавените доставки на 100 регионални влака спира увеличението на резервния подвижен състав. Всъщност още в края на 2009г. те вече трябваше да са в употреба. Дългото забавяне дава на ДБ пълно основание да прекрати договора кардинално. Множеството различни тарифи дотолкова затрудняват пътниците, че много от тях се отказват от влака.


Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #22 -: 14 Септември 2011, 11:52:44 »
Направо се влюбих. Превъзходна презентация: http://www.youtube.com/watch?v=prqQ2HcqBK4&feature=related
Локомотив серия 141 на Хекторрейл, бивш серия 1012 на OeBB.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #23 -: 14 Септември 2011, 12:16:36 »
На мен лично по ми харесва събрат му.

Само дето Росо яко са се изложили с разцветка и локомотива така направо не е същия.Бесен бях като го видях.На снимката е едно а този при мен е съвсем друг.Сега много се замислям дали вобще да си поръчвам един друг красавец по тази причина.

 http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Roco/1-4-005001-74780-0-0-0-7-4-2-0-gatt-gb-p-0/productzoom.html

И с този ако се изложат така ....

От този който ти харесваш в реалността са произведени само 3броя.Едни от последните локомотиви на SGP.Гледах някъде техни снимки че бяха извадени от движение но явно някои ги е купил може би(скоро не съм се ровил да видя какво става).
« Последна редакция: 14 Септември 2011, 12:30:14 от liro4605 »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #24 -: 25 Септември 2011, 20:34:25 »
Понеже напоследък съм на вълна Дойче Райхсбаан на ГДР и се зачудих по един въпрос. Вероятно един от най-квалифицарине хора във форума, които биха могли да отговорят е лиро, но го отправям към всички вас. След като толкова хора определят 46та серия като проблемна не е ли било възможно да вземем серия 250 на източно-германците? Също е шест-осен, по-мощен е... В директно сравнение коя машина е по-добра?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #25 -: 27 Септември 2011, 13:22:44 »
Не сме имали право на избор.СИВ е казвал какво да се случи.

Замен лично 46ките са си  :give_heart: Може да дават дефекти,но никога няма да те оставят на пътя.Пък за мощността само ще кажа,че могат много повече от това което пише.Факт е,че за максимална мощност на тяговите двигатели не е записана стойност   :haha:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #26 -: 27 Септември 2011, 16:07:36 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=3330.msg65361#msg65361 date=1316972065
не е ли било възможно да вземем серия 250 на източно-германците? Също е шест-осен, по-мощен е...
Но работи на 15 kV /16,7 Hz. Щеше да се наложи да правят вариант специално за нас.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #27 -: 27 Септември 2011, 18:15:39 »
Не виждам това да е чак толкова голям проблем. Румънците и те са правили нов вариант. Серията Rc на шведите е четири-осна. Има и шест-осни шведски локомотиви, но те са от последващи производни серии. За волтажа германците са работили и с 25 киловолта променлив ток, имат си и такава линия. Но дори да им е представлявало толкова голям проблем ето го къде е Пилзен оттатък границата. И обяснението за СИВ е редовното извинение за много неща у нас. В случая уж румънците са натоварени с производството на локомотиви, но всички, без нас естествено, произвеждат серийно електровози. По скоро на никой не му се е занимавало да търси алтернативи. Затова би ми било много любопитно едно директно сравнение между двете машини.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #28 -: 27 Септември 2011, 19:01:04 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=3330.msg65439#msg65439 date=1317136539
Румънците и те са правили нов вариант.
Не са. Разликите с техните локомотиви са нищожни.
Цитат
германците са работили и с 25 киловолта променлив ток...
... като специално за целта са си произвели локомотивите серия 171.
За 250-ките мисля, че са и с променливотокови двигатели, което при 50Hz е немислимо, особено по времето, когато сме доставяли серия 46.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на начинаещия ж.п. моделист
« Отговор #29 -: 27 Септември 2011, 19:24:36 »
Добре, не съм технически компетентен да споря.