Идеята ми е да си направим списък с модели, които се произвеждат и могат успешно да бъдат конвертирани в български машини, пресен пример е 50-тицата на Владо. Там където имаме съответсвие при истинските серии, нещата са ясни: БР50, 52, 42 и т.н.
По-интересно би било, какъв модел би могъл да се ползва за преправянето му на наша 01, например. Не може да няма някой доста близък немски роднина, нали е от времето на стандартизираните локомотиви
Чувал съм за конвертиране на 41-ца в наша 01, но доколко е удачно? Най-добрия вариант ли е това?
Преди няколко месеца писах, че е почти невъзможно да се направи БДЖ серия 01, но наскоро имах възможност да сглобя един тендер на BR 02 (REVEL), и установих огромна прилика с тендерите на наШите серии 01 и 10 (само доставките от 1930 и 1931 година). Това са тендери с четири колооси, от които само предните две са в талига, а задните са лагерувани в главната рама. Такива тендери у нас имат първите 13 броя от серия 01, и първите 10 броя от серия 10. Тендерът на немската BR 02, освен в разположението на талигите, има голяма прилика и при въглиШтния бункер, единствената разлика с наШите тендери е в задната част на водния резервоар. Другата съвърШенно еднаква част на BR 02 и БДЖ локомотивите, са крилата "ВАГНЕР" - ниски и къси- точно като тези на БДЖ.
И така, за серия 01, доставка 1930 година (това са локомотивите 8002, 8003 и 8004, от 1936 година 01.01; 01.02 и 01.03) трябва да се използва котел от BR 03 (REVEL). При този котел парния дом, пясъчника и питателния дом са разположени точно както при първите 3 локомотива от серия 01.
За серия 01, доставка 1931 година (локомотиви с номера от 8005 до 8014, от 1936 година 01.05 до 01.13) трябват два котела от BR 41 Piko. От вторият котел трябва да се вземе само звеното, върху което е парния дом.
И за двете разновидности трябва да се монтира допълнително оШте един дом, зад комина, който е с по малък диаметър . Това е парния регулатор за прегрята пара, каквито немските 41 ци нямат.
Ходовата част е от BR 41 Piko, но рамата трябва да бъде скъсена в частта между 4та сцепна колоос и задната талига. Колелата на предната талига трябва да бъдат смемени с по малки, които да отговарят на 850 мм. Такива колела може да се използват от талигите на BR 24, BR 52, BR 64, BR 66 (задна талига), BR 86.
За пътеходно е най добре да се използва това на 41 цата, но трябва да му се изрежат въздуШната и водната помпа (тези на БДЖ серия 01 първоначално са монтирани между димната камера и крилата, така че се виждат само челно).