Автор Тема: Музей по транспорта гр.Русе  (Прочетена 87453 пъти)

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #90 -: 21 Март 2013, 09:27:38 »
Към музея се числят и парните машини намиращи се сега в ЛВЗ без 15.47

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #91 -: 21 Март 2013, 09:35:55 »
Теснолинейните кои серии/номера са?

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #92 -: 21 Март 2013, 11:54:46 »
По памет големите чайници са 4:
-17.01
-18.01
-19.62
-27.08

Със сигурност има 3 теснопътни от които едниния е 506.76 и още един с подобни нему габарити, бяха точно един зад друг в дънто на коловозите до портала, но ми се губи паметта за серията. Има и още едни теснопътен по-малък, но и него не помня. Отделно от тези 3-те на улицата пред музея имаше "нещо" наподовяващо на нещо вътрешнозаводско, ето го..

Едва ли някой го интересува, но има и един чайник-валяк !
« Последна редакция: 21 Март 2013, 11:56:48 от gzo »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #93 -: 21 Март 2013, 11:59:36 »
А, ето намерих двата на които ми се губеха сериите (снимки на Никс от локУфорОма)


« Последна редакция: 21 Март 2013, 12:01:49 от gzo »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #94 -: 21 Март 2013, 12:00:59 »
Това е серия 400 за 600 мм.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #95 -: 21 Март 2013, 12:13:21 »
От railwaymodeling:




gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #96 -: 21 Март 2013, 12:16:51 »
Първите ми спомени и впечатления от музея са от средата на 90-те. Държа да подчертая, че още тогава състоянието им беше много плачевно. Освен, че бяха изгнили и ръждясали имаха и много липси и щети от удари. Всичко, като лостове, ръчки и всякакви механики беше неподвижно и клеясало, нямаше и една здрава дървена, гумена или стъклена част. От тогава до днес посещавах музея веднъж на няколко години. При една от визитите ми бях учуден, че част от чайниците бяха боядисани изцяло в черно, но то беше грубо, направо върху люпещото от корозия желязо. Ествестено при такава работа още на следващата година пак бяха същите, но по грозни, че и още едни пласт боя цъфна. Единствено по-добре излеждаше флагманът на колекцията 148, него като че ли по-често и усърдно го вапцаха и за това днес изглежда най-запазен спрямо остатъка скрап.

Специално тази снимка е правена много назад във времето. Днес целия скат отзад до оградата е джунгла и от улицата нищо не може да се види

.
« Последна редакция: 21 Март 2013, 12:19:51 от gzo »

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #97 -: 21 Март 2013, 20:25:45 »
Цитат на: Vlado link=topic=1052.msg87715#msg87715 date=1363770132
Колеги, някой би ли могъл да ми каже с точност колко и кои номера машини са изложени в жп музея в Русе - парни, мотриси, вагони, другата техника също? Или ако я има някъде в нета тази информация - къде да я намеря?

Отговорих конкретно на въпроса "кои машини са изложени в жп музея". Тези в ЛВЗ (или където и да са), може и да са на музея, но в момента не са изложени.
Всичко изброено в предния ми пост и изложено в двора на музея към този момент е с междурелсие 1435 mm. Теснолинейни няма (само това на полянката извън музея). Някъде бях чел, че другите теснолнейни локомотиви били закарани в Септември или в Банско, още преди няколко години.
А относно парния валяк - той не е жп състав, затова и не го споменах. Той дори не е валяк. Това е макет на "локомобил" - нещо което е направено специално за снимките на филма "Турски гамбит", сниман в Русе преди десетина години.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #98 -: 21 Март 2013, 21:12:45 »
OK! Благодаря ти много! Изясниха ми се нещата.  :good:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #99 -: 23 Май 2013, 13:13:58 »
Като допълнение към информацията за ферибота от поста за историята на железницата в Русе публикувам снимки от една статия от вестник "Морски сговор" от 1939г. Статията (която тук не успявам да кача така, че да може да се чете), като и още един материал за ферибота са публикувани в един от русенските форуми от Йовчо Стоянов (ystoyanov), но за да се виждат е нужна регистрация.
http://www.ruseonline.info/smf/otoaeto/t93/885/





pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #100 -: 23 Май 2013, 13:37:19 »
Много полезна информация!!!
А пък аз си "открих" на предната страница нещо което ще пусна в "България"...или българските товарни вагони :scratch_ones_head:
...все пак в "България" е по-голяма база със подобни снимки!
 &bgflag

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #101 -: 16 Юли 2013, 16:28:29 »
Още няколко снимки от страницата на Старо Русе като поредното допълнение към поста за историята на железницата в Русе:

Друга снимка на моста на линията от Г.Оряховица:


Още две снимки на гара Халта от началото на века:




41-28 на Централна гара, начело на влак със СЖД вагони:



Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #102 -: 10 Февруари 2014, 09:16:10 »
Не е за железопътния музей в Русе, но е за български железопътен музей изобщо:

Цитат на: Димитър Деянов
УВАЖАЕМИ  УЧАСТНИЦИ  ВЪВ  ФОРУМА,

Преди няколко дни (на 06.02.2014 г.) пуснах в деловодството на Холдинг БДЖ показаното тук предложение. Призовавам всички от Вас, които споделят идеята, да помогнат кой с каквото  може, както за предоставянето на въпросната сграда, като се популяризира целта на предложението, така и за създаването на това, от всяка гледна точка удобно място, на един истински представителен железопътен музей, какъвто нашата железница заслужава.

(Image removed from quote.)

Цитатът е взет от форум Български железници - http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?p=12066#p12066
« Последна редакция: 10 Февруари 2014, 10:52:27 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #103 -: 10 Февруари 2014, 11:18:02 »
Навремето Смайл беше ходил в халето на сградата там (тя се оказа собственост на пощите май ...или на митниците ....  :scratch_ones_head:)
и бяха "намерили" изоставен брониран пощенски вагон на DB вътре!!!
 Може би той ще каже повече по въпроса и може да окаже някаква помощ и съдействие!
 :hi:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Музей по транспорта гр.Русе
« Отговор #104 -: 22 Юни 2014, 23:34:47 »
Отново не е за музея, но пък стана традиция да пиша в тази тема за неща свързани с Русе.

От няколко месеца собственикът (или наемателят) на сградата на бившата гара Пристанище в Русе извършва някакво преустройство. Вероятно ще прави заведение, обхващащо и частта от бившия перон. През последните няколко дни е прочистена буйната растителност наоколо, боядисана е част от оградата и се монтира предпазна ограда между перона и коловоза - все пак на два метра от релсите вероятно ще бъдат разположени маси. Дори е насипан тънък слой ситен трошляк върху призмата - може би за да изглежда по-добре.





Ето така изглеждаше до скоро бившата гара:



Надявам се да се получи наистина интересно кътче за жп ценители, въпреки че влакове по тази линия минават сравнително рядко (само част от товарните влакове по 4-та линия).