Автор Тема: PIKO спрямо другите  (Прочетена 50349 пъти)

AleksPrograms

  • Гост
  • Trade Count: (0)
PIKO спрямо другите
« -: 14 Декември 2008, 19:22:37 »
Съвместими ли са Mehano и Piko? Например релса Piko да се съедини с релса Mehano?

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 303
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #1 -: 14 Декември 2008, 21:19:56 »
Съвместими са да. Но това се отнася до профилите. Като геометрия обаче реално са две различни системи A-Gleiss и Механо. Под различни имам предвид радиусите и градусите на стрелките и кръстовищата , а не на височината на профила!

AleksPrograms

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #2 -: 25 Декември 2008, 18:52:46 »
 А да се свържат една за друга релса Mehano и Piko възможно ли е?

n_sirakov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #3 -: 03 Април 2010, 13:26:02 »
възможно е като изпозваш преходник на PIKO а по принцип става и без него но на MEHANO профилът в основата е по широк и зада ги съединиш трябва леко да свиеш пластината на едната и да отвориш на другата и няма проблем стига отговора да не е много закъснял

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #4 -: 31 Декември 2011, 17:26:50 »
Интересна идея ми се роди в главата, да сравним от техническа-повтарям от чисто техническа гледна точка локомотивите на фирмата PIKO и другите налични видове фирми който правят аналогични локомотиви.Най вече да наблегнем на ресурса на даден локомотив, кой части му се износват най-бързо и защо, каква му е мощноста спрямо аналога му от друга фирма, колко са двигателните колооси и каква композиция от колко на брой вагони може да дърпа без да се тормози? Какви са втулките при колоосите, материяла на зъбните колела, вида на редукция и трансмисия и нейното число при дадената мощност във ватове-от тук следва и логичния въртящ момент, двигателите с лагери или втулки са и прочие все такива неща жизненоважни за дългия пробег на всеки един локомотив.Визията по принцип не е много важна за мене защото дали ще има два, или три нита в повече занитени някъде по корпуса на даден локомотив това от 1 или 2 метра разтояние и когато локомотива е в движение едва ли ще бъде видно за нормалното око на човек който гледа как едно влакче се движи. За сега ме интересува BR55  и подобни парни. Надявам се всеки форумен рабирач и виден теоретик да си каже тежкото мнение и така да осветли нас неуките който тепърва навлизаме в това хоби :) и ще четем тази тема преди да си купим даден локомотив. Мнения от рода на:"пико са гадни" не ми се четат и не виждам смисъл от тях освен ако няма прикрепени доказателства най вече в снимков матриал на дадени възли и агрегати където да се вижда и да е обяснено на разбираем технически език със числа с какво са по-лоши, или по-добри и за колко време горе доле се износва дадения възел което ще налага неговата подмяна, или бракуване на дадения локомотив, ако ремонта му е безмислен. Съотношението цена-качество-ресурс също не е лошо да се пише горе доле какво е, за да се знае колко струва применро един моточас, или през колко години средно ще се налага ремонт, или подмяна на старо оборудване.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #5 -: 31 Декември 2011, 19:40:23 »


Определението "Пико са гадни" е определено неопределително !

Много хора тук ,от висотата на скъпите си модели и парични възможности , плюят фирмата  , при това с храчки .
Многократно съм го казвал ,че този подход е твърде аристократичен .
Аз харесвам "Пико' , особено откъм товарни вагони ! По чуждите форуми чета за недостатъци от типа ' бързо износване - по-малък пробег',
'твърде шумни" и пр , но мен си ме кефят , като нещо се износи = го подменям , карам си ги тия пущини и не интересуват отворените специалисти  :nono:

Това те съветвам и теб - не им се вързвай на тези изказвания - прави това ,което те кефи  :good:

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #6 -: 31 Декември 2011, 19:43:21 »
Напълно подкрепям Адриан
аз също харесвам Пико
И аз харесвам също и моделите на много други фирми, но....ако тръгна да си взимам всичко което съм си харесал трябва да си продам бъбреците.....

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #7 -: 31 Декември 2011, 20:19:47 »
Основният недостатък на Пиковските локомотиви преди 1990 бяха слабите им моторчета. Този проблем го имаше и при другите две гедерейски фирми Гюцолд и Хруска. Моторчетата им консумираха много ток, даваха малка мощнос, бяха твърде шумни и образуваха прекалено много искри (а от там и много нагар по колектора), потегляха чак при 5-6 волта ток. Другият голям недостатък бяха колоосите, които не бяха добре балансирани и биеха в странична или вертикална посока, оттам и клатенето при движение. Колкото до зъбните предавки на BR55 може да се каже че са вечни и практически нямат износване. След 1990 година Пико промени изцяло производството си и вече такива недостатъци не се срещат.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #8 -: 01 Януари 2012, 12:44:01 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3498.msg69710#msg69710 date=1325355587
След 1990 година Пико промени изцяло производството си и вече такива недостатъци не се срещат.

Макар че, за някой от новите си модели ползват старите матрици и детаилноста е като при детските играчки. А и необосновано високи цени държат на пазара в ранните епохи и по конкурентност отстъпват на много други фирми. Ако питате мене Fleischmann и Roco са масовката. Много модели, конкурентни цени и в пъти по-добро качество откъм детаилност и задвижване. Piko правят само няколко модела в ранните епохи, които наистина си заслужават и радват истински окото. За старото Piko в сравнение с новото производство на всички останали фирми място за каквито и да е сравнения няма, т.е. безсмисленно е да се коментира.  Задвижването е в пъти по-зле от новите аналози, изработката на шаси и щанги е като на детска играчка, моторите са шумни и с много вибрации.

Колега най-добре ще разбереш за какво иде реч, като си набавиш машини и от новото поколение на масовите производители и сам си направиш изводите.  :good:

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #9 -: 01 Януари 2012, 13:04:16 »
[quote author=nilfe
Колега най-добре ще разбереш за какво иде реч, като си набавиш машини и от новото поколение на масовите производители и сам си направиш изводите.  :good:
[/quote]
Това е така, но не мога да си позволя да хвърля няколко хиляди лв. за да имам модели който да си ги сравнявам в къщи сам. Тогава не виждам смисъла от форума и общуването тук, ако трябва да се купува всичко наред, и да се прави сравнението индивидуално и тайно.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #10 -: 01 Януари 2012, 14:14:05 »
Именно за това има моделисти, хобисти, макетисти и такива като мен кашонери - купуваме и си ги държим в кутиите, а тях по кашоните. Когато купиш поне един локомотив от новото производство с няколко вагона и съпоставиш на това което си имал, сам ще стигнеш до извода, че колкото и да са ти сантиментални час по - скоро трябва да се отървеш от тях. До този извод сме стигнали 90% от тук присъстващите в този форум. 
Поздрави и успех с хобито и макетите!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #11 -: 01 Януари 2012, 17:22:52 »
Малко по-нагоре Caprycorn много добре е посочил недостатъците на старото Пико. Двигателите са направо ужасни. След кратко каране трябва да се почиства колектора, четките и т.н. Не може да се постигне ниска скорост на движение, имат малък въртящ момент при тръгване, голям луфт в лагерите, небалансирани ротори и какво ли още не. Нормално е при употребяван локомотив да "побутнеш" с ръка докато тръгне. При нормална скорост (над 8V) според мен имат достатъчна мощност и локомотивите дърпат достатъчно добре. Особено като се има в пред вид че колоосите наистина са криви, но и колелата не са толкова лъскави и гладки като на новите модели, което в случая е в плюс. В домашни условия съм измервал над 120 грама тяга за Е11 (4 задвижващи колооси, без бандажи) или BR41/BR130 с нови бандажи. За Людмилата е важно от коя страна е колооста с бандажите - дали е първа или последна в талигата. За 41 и 01 бандажите са 4, оригиналния тендер е много "странно" балансиран, а и самата машина (щангите) затормозява движението, особено в криви. Ограничението в тягата е при боксуването от колелата, а не от малка мощност на двигателя.
С "новото" задвижване на Пико нещата са много по-добре, но спокойно мога да кажа че също е далече от истината. Писъл съм в една тема за моята преработка на 41 (в два варианта), като двигателя е от новото Пико, с маховик, червяк на вала на двигателя и т.н., както и на повечето съвременни модели. Аналогично съм задвижил и една 43, както и 69 (тук за маховика нямаше място и е с два червяка). Новите двигатели на Пико са необслужваеми, не им се чисти колектора и четките, тръгват при 3 до 5 волта (в зависимост от натоварването), НО пак не са добре балансирани, съответно са шумни и вибриращи, а с тази конструкция не знам колко часа ще им е живота. Бавният ход е далече от това на Роко например.
Имам и две задвижвания с друг двигател на Мабучи, разликата в движението е сериозна (не в полза на новото Пико).
За сравнение мога да споделя и един стартов модел (бебешки) 215 на Роко. Въпреки че точно в него двигателят е без маховик, роторът е пет полюсен, с диагонални канали. Абсолютно балансиран, като при това максималните обороти са доста по-високи от Пико без увеличаване на шума. Като правило се използва една допълнителна предавка - з. колело към червяка е с наклонени зъби, а на неговата ос има друго колелце с прави зъби, но с около два пъти по-малък диаметър. Всичко това позволява доста по ниска минимална скорост, добър старт и т.н., добра висока скорост без увеличаване на шума. По книжка им дават 1000 часа до смяна на четките, което според мен е достатъчно. По мое мнение това е най-доброто от "класическите" задвижвания. Аналогично е положението и с късите отворени двигатели на Роко - според мен напарво перфектни.
Нямам наблюдение върху работата на безколекторни моторчета с електронно управление. Някой с месингов модел може да сподели има ли разлика с Роко. Аз лично не очаквам че може да се постигне (а и не знам дали трябва) мащабна скорост под 5 км/ч, а пък с Роко, Trix и т.н. това става и при аналогово управление.
Също така е добре да се има в пред вид че Fleischmann и в момента продават страхотни модели, но със старото си задвижване. В ревютата има един такъв - двигателят е ротор с голям диаметър, напречно разположен, челно разположени четки. Имат добър инерционен момент (не им трябва маховик) и разни други предимства, и като единствен недостатък мога да посоча че предавките при такова разположение са само с цилиндрични зъбни колела, а не с червяк, което увеличава шума. Но при прецизна изработка на двигателя мисля че това е приемливо. Такава е и класическата концепция на Maerklin, като при пет полюсен двигател би трябвало да има много добро движение, особено като се има в пред вид че там има последователно възбуждане (за АС), а не постоянен магнит.

Накратко: ако ще се въртят в един прилично голям макет, дори и старите модели на Пико стават. Дори може да се напарви и автоматично управление с две скорости- бавно / бързо, и пак няма да има проблеми. Периодично трябва да се обслужват. Ако ще се правят маневри, плавно потегляне и т.н., определено старото Пико не става. За реализъм не може да се говори. Новото Пико не е съизмеримо дори и с евтин модел на другите производители.

Подкрепям напълно и другите недостатъци на Пико, споменати в предишните постове.  

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #12 -: 01 Януари 2012, 18:29:08 »
Според мен Пикото е добро, доволен съм за момента от него, не мога да го съпоставя с други марки, защото не съм имал нито един влак от тях. За влакчета, който са в движение е по- добре да са нови, но е хубаво да си имаш към колекцията някой стар влак от първите стъпки в жп моделизма.  ;)

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #13 -: 01 Януари 2012, 18:58:05 »
Каква, ще е колекцията, принципа, критериите, на , която е изградена си е изцяло право на притежателя/собственика/, Само ще си позволя малка корекция, защото тя не касае само хобито, а въпрос на принципна постановка, а именно с горното изречение казваш следното- портокалите са най вкусни, без да си опитал мандарините/ чисто фигуративно го казвам- за сравнение/. Най изпитания метод е  на пробата и грешката , и сравнението, така, че смело напред :drinks:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #14 -: 01 Януари 2012, 19:49:56 »
Казвам, че Piko- то е добро и съм доволен от него, не съм го сравнявал с други фирми.