Автор Тема: PIKO спрямо другите  (Прочетена 50507 пъти)

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #15 -: 01 Януари 2012, 21:28:18 »
И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми  парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #16 -: 01 Януари 2012, 21:54:56 »
Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69781#msg69781 date=1325446098
Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

Заповядай в клуба ни (Клуб "Железопътен моделизъм - България") и ще видиш много повече!  :good:

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #17 -: 01 Януари 2012, 22:29:52 »
Цитат на: Vlado link=topic=3498.msg69785#msg69785 date=1325447696
Заповядай в клуба ни (Клуб "Железопътен моделизъм - България") и ще видиш много повече!  :good:
Запазвам си правото за в бъдеще време че сега ми е малко далече :)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #18 -: 01 Януари 2012, 23:53:14 »
Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69755#msg69755 date=1325415856
[quote author=nilfe
Колега най-добре ще разбереш за какво иде реч, като си набавиш машини и от новото поколение на масовите производители и сам си направиш изводите.  :good:
Това е така, но не мога да си позволя да хвърля няколко хиляди лв. за да имам модели който да си ги сравнявам в къщи сам. Тогава не виждам смисъла от форума и общуването тук, ако трябва да се купува всичко наред, и да се прави сравнението индивидуално и тайно.
[/quote]

Колега, нашето хоби е много скъпо и разнообразно във формите и начините си на изразяване. Един събира, друг само кара, трети си има един два локомотива и им се радва. Значи, когато имаш някаква цел я преследваш и няколкото хиляди лева са нищо в сравнение с желанието и кефа от колекцията и карането на влакове. Piko не произвеждат всички модели, така че, рано или късно, когато имаш възможност ще си купиш локомотив от друга фирма и сам ще се убедиш, че да дадеш малко повече пари за по-съвременен локомотив си струва и удоволствието е по-голямо. Когато си изградиш концепция за твоята колекция, неминуемо ще имаш разнообразие от локомотиви и тогава сам ще стигнеш до изводите които те вълнуват. Старото пико е в историята и е най-добре да си остане там. Колко вагона може да тегли, дали е добро задвижването и т.н. са въпроси на които и сам можеш логически да си отговориш веднага. Не мисля, че могат да се сравняват технологиите от преди 50 години с днешните, пък било то реализирани в Китай. Инженерната мисъл се е променила в пъти и техниките и технологиите също. Аз лично нямам нито едно старо Пико. В момента в който оцених новите неща и продадох всичко което имах от детството си като подвижен състав на Пико. И си признавам, че не съжалявам. Само да добавя нещо, цените на старото Пико и на новите масовки трябва да ти правят впечатление, в пъти се различават, т.е. сам можеш да си направиш извода. Успех в колекционирането и в хобито.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #19 -: 02 Януари 2012, 18:09:04 »
Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69781#msg69781 date=1325446098
И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми  парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

Малко офтопик, ама ще прощавате  ;D

Това за броя двигателни колооси не е вярно. Позовавам се на физичните закони за силите на триене. А именно, че контактната площ на двете повърхности, между които става триенето НЕ влияе на ускореноето, респективно движението на двете тела. От значение са масата на двете тела и коефициента на триене между тях (зависещ само от физичните им свойства). В нашия случай контактната площ е там, където колоосите стъпват на релсите. От цялата тази сухария, дето я написах по-горе  :haha: :haha: следва, че ако увеличиш броя на двигателните колооси (контактната площ), това няма да окаже влияне върху възможността на локомотива да тегли повече вагони. Значение има ако сложиш бандажи (променяш коефициента на триене между релсите и колоосите) или увеличиш масата на локомотива. Най-просто казано, това колко ще тегли локомотива засиси само от масата му и от това дали има бандажи. Било то с 1 или с 10 двигателни колооси. Рзбира се зависи и от мощността на ел. мотора, предавките и т.н., но това е друго.  :) :)

Надявам се да не съм те затормозил с тая теория и най-вече се надявам да съм бил полезен.  :) :)

LOKY

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #20 -: 02 Януари 2012, 20:02:29 »
Освен подвижния състав на PIKO мисля, че и сградите не са за подценяване, доста семпли са наистина но изработката им е много качествена, частите пасват перфектно и е нужно много малко за пилене същото мога да кажа и за Vollmer. Tака, че може и на това да се обърне внимание :)

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #21 -: 02 Януари 2012, 20:34:12 »
Като цяло не е никак лоша идея да се създаде една сравнителна таблица между моделите на масовите производители.Колкото до Пико могат да се изтъкнат два основни недостатъка, бедния асортимент и " детското" изпълнение на повечето локомотиви.При товарните вагони са си направо върха, но и цените там,както сам ще забележиш, не отстъпват на другите.Най-важното е да се кефиш.Когато се ориентираш към администрации и епохи отговорите сами ще дойдат.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #22 -: 03 Януари 2012, 18:28:40 »
Цитат на: LOKY link=topic=3498.msg69826#msg69826 date=1325527349
Освен подвижния състав на PIKO мисля, че и сградите не са за подценяване, доста семпли са наистина но изработката им е много качествена, частите пасват перфектно и е нужно много малко за пилене същото мога да кажа и за Vollmer. Tака, че може и на това да се обърне внимание :)

Повечето им сгради са "хоби" изпълнение, т.е. са без водосточни тръби (на село им казват олуци), липсва детайлност и т.н.
Другите, "професионалните" неща са много вариации на само две теми:

небезизвестната Sandwerk E.Blum:



и Dampflok-Werkstatt:




Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #24 -: 03 Януари 2012, 21:14:32 »
Зърнохранилището е на базата на фабриката за пясък, която съм ликнал в предния си пост.
Бирената, захарната и малцовата фабрики (май имаше и още някоя) пък са вариации на тема Dampflok-Werkstatt.
Много модели, но реално матриците са доста по малко. А и са скъпи въпросните сгради.
« Последна редакция: 04 Януари 2012, 08:53:17 от widowmaker »

LOKY

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #25 -: 04 Януари 2012, 18:06:18 »
Цитат на: widowmaker link=topic=3498.msg69904#msg69904 date=1325608120
Цитат на: LOKY link=topic=3498.msg69826#msg69826 date=1325527349
Освен подвижния състав на PIKO мисля, че и сградите не са за подценяване, доста семпли са наистина но изработката им е много качествена, частите пасват перфектно и е нужно много малко за пилене същото мога да кажа и за Vollmer. Tака, че може и на това да се обърне внимание :)

Повечето им сгради са "хоби" изпълнение, т.е. са без водосточни тръби (на село им казват олуци), липсва детайлност и т.н.
Другите, "професионалните" неща са много вариации на само две теми:

небезизвестната Sandwerk E.Blum:

(Image removed from quote.)




и Dampflok-Werkstatt:

(Image removed from quote.)



Аз както вече казах са семпли като изпълнение,да не са като на Auhagen или Vollmer,имах в предвид че са много прецизно и точно изработени нужна е минимална намеса от страна на хобиста при сглобяването.

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #26 -: 04 Януари 2012, 19:30:04 »
Относно сградите и аз имам вече мнение.Купих няколко на PIKO и една гара на Auhagen. Пиковските ми харесаха повече защото се сглябат бързо и лесно, но са малко по бедни от към детайли. А тази гара на аухаген е само за кандидат мазохист моделист. Отне ми две вечери да я сглобя като се има предвид че пиковските ги сглабях по 2 на вечер. За мене придемствата на Аухаген са че има повече детайлност и визия, но за сметка на това всеки един детайл иска да се обработи леко със шкурка да се реже с ножица и после защото има доста повече детайли иска и доста повече време за да се довърши. Пипкава история. Пластмасата е по тънка и по трудно се работи с нея.С две думи врътня за неща които не се виждат от три метра разтояние. При пикото пък нема нужда да се обработва всеки един детайл просто се чупи правилно и не отнема време, няма обаче подробности като водосточните тръби и външните первази на прозорците което за мен лично не е болка за умиране. От сега натам ще си предпочитам сгради на пико с изключение само и единствено на тези който са строго специфични и ги няма като асортимент на пико като водна мелница примерно коята ще взема от аухаген защото на макета ще имам и такава. То май същото идва и при локомотивите трябва поне по един брои да се вземе от различните марки за да може сам човек с двете си ръце да го опипа, огледа, и да си извади сам мнение. А и да го има като колекция.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #27 -: 04 Януари 2012, 19:49:25 »
Съгласен съм с теб. Например тази къща се сглобява лесно: http://www.hobby.store.bg/p49008/kyshta-sglobiaem-model.html, но наистина няма детайли, но защо да се ограничаваме само с това. Сложих и цветя останали ми от къщи на Faller и стана много по- хубава. ;)

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #28 -: 04 Януари 2012, 19:59:22 »
Така е, като се има и на предвид че ценита са наполовина по добре да имаш две къщи на пико без улуци и первази на прозорците, отколкото една друга с улуци. А и по този начин човек ще си има занимавка ако реши да си занимава с тези сгради в бъдеще време и да си ги прави по детайлни, но вече по собствен вкус и с каквито намери, или си направи детайли допълнително.
« Последна редакция: 04 Януари 2012, 20:02:35 от Gogo55 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #29 -: 04 Януари 2012, 20:01:50 »
Това въпрос на вкус и приоритети.
Няма по-добре - по-зле.