Автор Тема: PIKO спрямо другите  (Прочетена 50343 пъти)

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #30 -: 04 Януари 2012, 20:05:02 »
И тука ще стане май както е при всяко едно друго нещо-всичко си има свойте плюсове и минуси,  както и направата на дадено нещо се състои от низ от компромиси. И накрая и тука ще важи руската поговорка:На вкус и цвет таварищи нет.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #31 -: 04 Януари 2012, 20:26:34 »
 :good: Всеки си има свой вкус и сам решава как да направи своя макет. Защо пък не да комбинира по свой вкус частите на две сгради (стига да си пасват).

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #32 -: 04 Януари 2012, 20:31:41 »
Ами що не вземеш от два локомотива да направиш един. Например от един тендер локомотив и един локомотив с тендер да направиш един тендеро локомотив :blink: Каква гатанка А...!

LOKY

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #33 -: 04 Януари 2012, 20:32:25 »
Пичове спор да няма така е аз предимно Auhagen Faller и Vollmer сглобявам много по детаилни и много повече аксесоари имат към макетите,но темата е за PIKO и понеже забелязах че се обръща внимание само на подвижния състав и затова намесих и сградите защото може и да са семпли и прости без добавки ,но не са за подценяване тъй като изработката на пластмасата поне според мен е доста добра :)

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #34 -: 05 Януари 2012, 01:54:09 »
Тъй като днес ми дойдоха още два локомотива на пико то вече имам три големи с 4 двигателни оси M61, BR55 и EL44, и два малки с 2 двигателни оси/парен от комплекта и EL69/. Както стана дума по горе за броя на двигателните колооси и теглото то за практична проверка натоварих с тежести тези с двето двигателни оси и получих от тях теглителна сила която беше достатъчна да дърпа 8 вагона нормално и 10 вагона със зор, като при 12 вагона на завои с лек наклон/1см. височина на 50см.дължина/ започват да буксуват и спират.На същия завой с лек наклон тези с 4 двигателни колооси си върпат 15 вагона без да буксуват.Това идва горе доле наполовина като тяга която получавам на сравнението на тези с 2 двигателни колооси спрямо тези който са с 4 двигателни колооси. Това е на практика и при мен резултата.На теория може и да е друго. Как да е, поне за сега си избистрих политиката за напред-тези с 4 двигателни колооси ще имат композиций от по 10 вагона, а тези с две двигателни колооси ще дърпат по 3 до 6 вагона когато си играя с тях.
« Последна редакция: 05 Януари 2012, 18:33:06 от Gogo55 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #35 -: 05 Януари 2012, 16:51:45 »
Това предполагам са бройки двуосни вагончета?

Да споделя и аз моето мнение за тягата на тези локомотиви, защото много обичам да ги тегля и меря:

Парният от стартовия сет може значително да се подобри - с тежести от въдичарите, калай за улуци или олово от баланс на гуми. Може и с букви от печатница (ако все още се намират). На снимката се вижда на кои места поема още около 40 грама, оригиналната тежест е 45 гр, двигателят е силно назад, така че тези нови грамове силно отпред и идват тамън. Тежестите се режат лесно с трионче за 1 лев. Страничните трябва да се залепят отвътре - напр. с монтажно тиксо, така че тледани отстрани да са скрити и да не се виждат. Освен че започва да тегли повече няма и да излита на стрелките и завоите.



69-ката предполагам е с пластмасова основа, иначе трябва да е доста по-добра от парния. В този вид подобрението и е трудно, но и за нея имам някои реализирани преди време "съвети".
За BR55 направо се учудвам че дърпа толкова! Въпреки че е четириосна, сцепното и тегло не се разпределя както на четириосните с талиги. Сигурно гумите (на последната ос) са и неизползвани или сменяни. Не я оставяй много да боксува и превърта, че тези бандажи се сменят трудно.
Четириосните с талиги си теглят много добре, защото имат по един двигател на всяка талига, все едно че са две двуосни машинки в едно. Това важи и за Е11 и Е44 (ако си ги купуваш). Вътре има място за още олово, но до сега не съм пробвал - на равно в завой R380 си теглят спокойно над 45 оси.
Ако си намериш и една Людмила (130), макар и само с две задвижени оси, при хубави бандажи и "правилната" посока ще тегли повече и от тези четириосни. 120-ката на старото Пико е с друго задвижване, но също е добро.
Иначе теорията за теглото е доста вярна и на практика. Има обаче и много други фактори, за тях друг път. 

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #36 -: 05 Януари 2012, 19:40:50 »
Този човек е дал снимки на разни локомотиви произвеждани от различни фирми през годините.Така може да сравните по външност едни и същи машини,но от различни фирми.
http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/0-f.htm

Парни с тендери http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/1-f.htm
Тендерки http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/2-f.htm
Дизели http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/3-f.htm
Електровози http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/4-f.htm
Мотриси http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/5-f.htm
« Последна редакция: 05 Януари 2012, 19:44:44 от toniemi »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #37 -: 06 Януари 2012, 17:48:54 »
Цитат на: toniemi link=topic=3498.msg70051#msg70051 date=1325785250
...  снимки на разни локомотиви произвеждани от различни фирми през годините.Така може да сравните по външност едни и същи машини,но от различни фирми.

Аз ползвам и този сайт:
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Kategorie:Baureihe_%28Eisenbahn%29

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #38 -: 06 Януари 2012, 17:58:46 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3498.msg70035#msg70035 date=1325775105
Това предполагам са бройки двуосни вагончета?

Да споделя и аз моето мнение за тягата на тези локомотиви, защото много обичам да ги тегля и меря:

Парният от стартовия сет може значително да се подобри - с тежести от въдичарите, калай за улуци или олово от баланс на гуми. Може и с букви от печатница (ако все още се намират). На снимката се вижда на кои места поема още около 40 грама, оригиналната тежест е 45 гр, двигателят е силно назад, така че тези нови грамове силно отпред и идват тамън. Тежестите се режат лесно с трионче за 1 лев. Страничните трябва да се залепят отвътре - напр. с монтажно тиксо, така че тледани отстрани да са скрити и да не се виждат. Освен че започва да тегли повече няма и да излита на стрелките и завоите.

(Image removed from quote.)

69-ката предполагам е с пластмасова основа, иначе трябва да е доста по-добра от парния. В този вид подобрението и е трудно, но и за нея имам някои реализирани преди време "съвети".
За BR55 направо се учудвам че дърпа толкова! Въпреки че е четириосна, сцепното и тегло не се разпределя както на четириосните с талиги. Сигурно гумите (на последната ос) са и неизползвани или сменяни. Не я оставяй много да боксува и превърта, че тези бандажи се сменят трудно.
Четириосните с талиги си теглят много добре, защото имат по един двигател на всяка талига, все едно че са две двуосни машинки в едно. Това важи и за Е11 и Е44 (ако си ги купуваш). Вътре има място за още олово, но до сега не съм пробвал - на равно в завой R380 си теглят спокойно над 45 оси.
Ако си намериш и една Людмила (130), макар и само с две задвижени оси, при хубави бандажи и "правилната" посока ще тегли повече и от тези четириосни. 120-ката на старото Пико е с друго задвижване, но също е добро.
Иначе теорията за теглото е доста вярна и на практика. Има обаче и много други фактори, за тях друг път.  

Не знам дали ще е от помощ, но да споделя сходен опит/ не съм пробвал за локомотиви - просто не разбирам толкова, че да отварям и да пипам))/Но на един хеликоптер трябваше да натежи носа, да се наклони малко напред и да полети  по добре, мястото беше ограничено, с неправилна  форма, та да не хабя усиля да режа и тн, метални парчета, използвах пластелин и хлебна гума- получи се, защо го споменавам тука, просто мястото, е още по ограничено , и може да се оформи и да се запълни всяка ниша. :drinks:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #39 -: 11 Януари 2012, 10:25:52 »
Нека все пак да погледнем и външния вид. Ето как може да изглежда един стар локомотив на Пико (в случая Гютзолд) след като бъде "суперосан" в домашни условия.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #40 -: 11 Януари 2012, 10:32:05 »

Яско, тая снимка трябваше да я пуснем в темата "Познай кой е снимал!"   :yes:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #41 -: 11 Януари 2012, 11:54:52 »
Я да ударя едно рамо на ПИКО-то, като кажа неща дето никой до момента не спомена.
Всички, които имаме макети правени от самите нас добре си знаем, че макет се прави най-вече по-принципа проба-грешка ! Тоест, локомотива трабва да дерейлира или да се обърне много пъти преди да изправим пътя, да оправим радиусите, да намалим наклоните, да разширим отстоянията от странични обекти, изпробваме трасето след баластиране и т.н. С една дума влака трябва да мине стотици пъти напред и назад за да изпита трасето в процеса на строеж (който обикновенно продължава с години) и всеки път бараме и побутваме с мазни и мръсни пръсти горките изпитатели.
Та в тоя ред на мисли, да попитам: Кой е тоя луд дето ще си позволи с влак за 300 или 1000 кинта да го обръща, блъска, задира и бара хиляди пъти докато окончателно си оправи трасето ? Същия въпрос стои и при моделирането на самите модели. Кой ще се учи да ползва аерографа за тунинговане, за усъвършенстване на модела или за каквото и да е друго дупчене, рязане, лепене и боядисване освен с пиковски състав ?
Само като си помисля колко пъти съм дерейлирал и объщал моята пиковска людМилка накачена с куп стартови вагончета с цени от по 5 лв. и стигам до извода, че няма друга марка с която да си позволя такова отношение.
Пък накрая, когато трасето е вече "отъпкано" естествено, че има много други по-вървежни и детайлни влакове от ПИКО-вските.
 :drinks:
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 12:01:25 от gzo »

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #42 -: 11 Януари 2012, 18:10:37 »
 :good:

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #43 -: 11 Януари 2012, 20:14:02 »
Цитат на: staff123 link=topic=3498.msg69820#msg69820 date=1325520544
Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69781#msg69781 date=1325446098
И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми  парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

Малко офтопик, ама ще прощавате  ;D

Това за броя двигателни колооси не е вярно. Позовавам се на физичните закони за силите на триене. А именно, че контактната площ на двете повърхности, между които става триенето НЕ влияе на ускореноето, респективно движението на двете тела. От значение са масата на двете тела и коефициента на триене между тях (зависещ само от физичните им свойства). В нашия случай контактната площ е там, където колоосите стъпват на релсите. От цялата тази сухария, дето я написах по-горе  :haha: :haha: следва, че ако увеличиш броя на двигателните колооси (контактната площ), това няма да окаже влияне върху възможността на локомотива да тегли повече вагони. Значение има ако сложиш бандажи (променяш коефициента на триене между релсите и колоосите) или увеличиш масата на локомотива. Най-просто казано, това колко ще тегли локомотива засиси само от масата му и от това дали има бандажи. Било то с 1 или с 10 двигателни колооси. Рзбира се зависи и от мощността на ел. мотора, предавките и т.н., но това е друго.  :) :)

Надявам се да не съм те затормозил с тая теория и най-вече се надявам да съм бил полезен.  :) :)


ГАФ! :nono: :nono:
Това твърдение не е вярно! Броя на сцепните колооси оределено влияе на теглителните възможности. Иначе защо да има локомотиви с повече сцепни колооси. Но все пак масата и бандажите имат най-голям принос.

Съжалявам ако съм заблудил някого!  :) :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:PIKO спрямо другите
« Отговор #44 -: 11 Януари 2012, 21:26:10 »
Има локомотиви с много колооси предимно, защото има ограничение на колоосното натоварване.
Ако не можеш да имаш 4 колооси по 20 тона, ще сложиш 6 колооси по 13.3 тона. Сцепното тегло е същото.