Автор Тема: Новости от Tillig/Sachsenmodelle  (Прочетена 180032 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новости от Tillig
« Отговор #15 -: 21 Октомври 2008, 18:26:05 »
Цитат на: TheJackal link=topic=11.msg11765#msg11765 date=1224590440
Я да попитам нещо по - запознатите. Харесах си нещо от каталога на TILLIG за 2007/2008 - имам го в нас, подарък. В сайта гледам някой неща липсват или по - точно имаше ги, сега ги няма. Става дума за BR 01 Era: II Railroad: DRG. Когато има поръчка ще могали да си го купя? ???
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,569.15.html
Обади се на Жоро,може още да не е пратил поръчката.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новости от Tillig
« Отговор #16 -: 21 Октомври 2008, 19:14:09 »
Поръчката мина и замина, хората са на път да си получат подаръците които са си направили. Ще чакам нов тираж.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Новости от Tillig
« Отговор #17 -: 22 Октомври 2008, 07:35:25 »
Първо искам да попитам дали ще се прави поръчка преди нова година и второ,той въпросът не е много за тук,ама е пряко свързан с оформянето на поръчката ми.Интересува ме какъв е диаметърът на един пълен завой , сглобен от релси "Тилиг",възможно най-остър,естествено съобразено с подвижният състав?...и не ми казвайте "ами много просто изчисли си сам , еди колко си градуса по на какво си" - бос съм с математиката бетер първокласник,че и по зле.  ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #18 -: 22 Октомври 2008, 08:51:33 »
Флексрелсите позволяват да си "сгъваш" радиусите "по свои образ и подобие..." , но хобистите обикновенно се ползват от стандартите на готовите релси - аз считам че можеш да си сгънеш и по-малък радиус от най-малкият стандартен , но какво ще си търкаляш по него - дрезинката?
 ;D ;D ;D ;D 

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Новости от Tillig
« Отговор #19 -: 22 Октомври 2008, 09:22:40 »
А-а-а-а,аз се интересувам защото още се чудя за размера на макета ми.Ако позволява на 1 метър и по-малко да стане,то ще му направя п - форма(така по ми се ще),ако не - ще трябва да е правоъгълна(по-нежеланият от мене вариант).А не искам сам да ги сгъвам,защото няма да мога правилно да преценя кой ъгъл ще е най-добър не само за да може да преминава състава,а и за да не стои много дървено в завоите.Сигурно най-проблемните локомотиви и вагони относно вписването в завои не са в моята скромна колекция,но един ден...кой знае...да не взема заради един лок или някой друг вагон да къртя и поправям,а и ако запланувам тясна основа....пък и самото помещение би било тясно.Смятам , че на фабричните релси специалистите са предвидили  момента с вписването.А , Pach,моля те,напиши ми как се казват на немски и метровите релсови профили в НО,че да знам какво да поръчвам.  ::)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #20 -: 22 Октомври 2008, 09:53:48 »
Цитат на: XRISTO link=topic=11.msg11805#msg11805 date=1224656560
А-а-а-а,аз се интересувам защото още се чудя за размера на макета ми.Ако позволява на 1 метър и по-малко да стане,то ще му направя п - форма(така по ми се ще),ако не - ще трябва да е правоъгълна(по-нежеланият от мене вариант).А не искам сам да ги сгъвам,защото няма да мога правилно да преценя кой ъгъл ще е най-добър не само за да може да преминава състава,а и за да не стои много дървено в завоите.Сигурно най-проблемните локомотиви и вагони относно вписването в завои не са в моята скромна колекция,но един ден...кой знае...да не взема заради един лок или някой друг вагон да къртя и поправям,а и ако запланувам тясна основа....пък и самото помещение би било тясно.Смятам , че на фабричните релси специалистите са предвидили  момента с вписването.А , Pach,моля те,напиши ми как се казват на немски и метровите релсови профили в НО,че да знам какво да поръчвам.  ::)

Това дето си го замислил , е ...неам думи , то е толкова тясно , че в НО направо си е мъртво родено.Разбирам ,че нямаш никакво място , но по-добре си направи "офис" коловоз или модул , отколкото някакъв опит за макет , който само ще ти глътне пари , време , материали и накрая сам ще го изхвърлиш...Не бързай , а обмисли друг вариант.Това със теснотията и притеснително , но още по притеснително е крахът на реализирана идея...
За релсите в темата , че си бях забравил скановете вчера... :-[

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Новости от Tillig
« Отговор #21 -: 22 Октомври 2008, 10:30:21 »
Христо, радиуса на релсата умножено Х2 ти дава диметъра на завоя. На сайта на Тилиг в английската версия радиусите са в инчове, в немската в сантиметри. Изобщо в английската има и неточности, например HO standard е дадена като Advanced, гледай немската версия. От това което аз виждам При HO-Elite, най малкия радиус е 366 мм. демек диаметъра на цял кръг е 732 мм, толкова са ти необхидими и за 180 градуса завой. При H0-Standard най-малкия радиус е съответно 380 мм, диаметър 760 мм.

Според мен на тия радиуси ще вървят и изглеждат добре само малки локове с 2-осни вагони, някои парни изобщо няма да могат да завият, а 4-осните вагони ще изхвръкват супер грозно.

Аз екпериментирах доста преди да си поръчам релсите и нямам радиус под 420 мм и то само на места, защото и при него дългите влакове изглеждат зле. Ако не си съвсем притеснен от мястото по-добре се придържай около и над 500 мм.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Новости от Tillig
« Отговор #22 -: 22 Октомври 2008, 10:53:15 »
Цитат
Това дето си го замислил , е ...неам думи , то е толкова тясно , че в НО направо си е мъртво родено.Разбирам ,че нямаш никакво място , но по-добре си направи "офис" коловоз или модул , отколкото някакъв опит за макет , който само ще ти глътне пари , време , материали и накрая сам ще го изхвърлиш...Не бързай , а обмисли друг вариант.Това със теснотията и притеснително , но още по притеснително е крахът на реализирана идея...
За релсите в темата , че си бях забравил скановете вчера... :-[


Е-е-е-е,Pach,недей пък ти сега така!Колко по голямо,баси?! Както съм писал полезната ми площ е 3.00 на 2.40,но понеже не искам да го намаля с цел да го обикалям отвсякъде , а по-скоро ми се ще да е прилепен към стените и в средата да има пътечка,та затова съм се спрял на П-конфигурация.Оттам изниква дилемата за обратния завой-нали трябва да бъде затворена линията,не ми се иска да си търкалям влаковете напред - назад.  :)

Zazо,благодаря ти за точността.Правилно ли съм разбрал:
При необходимост(в краен случай,разбира се) макетът ми може да се "изтъни" до 73,2см,но е препоръчително да не правя такива остри завои(то се знае)?
Значи на 1 метър ширина мога да съм спокоен.Той макетът нататък ще се разширява,защото ще е някаква сложна фигура и тази част на трасето погледната отделно,ще е като трапец,но понеже ще се наложи да се съобразя с вратата и не мога да го правя по-широк от метър,метър и нещо.
« Последна редакция: 22 Октомври 2008, 11:01:33 от XRISTO »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #23 -: 22 Октомври 2008, 11:34:42 »
Качил съм каталога на конрад в "релсов път"...
Може да съм ти се сторил лош , но и Зазо ти го казва (това ми напомня на историята с Ричи и неговият проект...) ...
Съдейки по въпросите ти , май и ти не си чел основополагащите статии в главата на нашият сайт (за геометричните зависимости) и настолната книга на българският моделист от Юри Ботев.Книгата е стара но без нея няма да се оправиш.
Ако внимаваш , сам би си отговорил на последният ти въпрос :

Цитат на: XRISTO link=topic=11.msg11809#msg11809 date=1224661995
Цитат


При необходимост(в краен случай,разбира се) макетът ми може да се "изтъни" до 73,2см,но е препоръчително да не правя такива остри завои(то се знае)?
Значи на 1 метър ширина мога да съм спокоен.Той макетът нататък ще се разширява,защото ще е някаква сложна фигура и тази част на трасето погледната отделно,ще е като трапец,но понеже ще се наложи да се съобразя с вратата и не мога да го правя по-широк от метър,метър и нещо.


Тоест най малък радиус в НО (по системата на старото ПИКО) е 360 мм , тоест на диаметър е 2 х 360 = 720 мм , но това ти е размера от център до център на релсовият път. За да имаш крайният необходим размер при този радиус , трабва да предвидиш и ширината на траверсната лента .В случая с НО мисля че тя е 28 мм (или 30  ???) .Още трябва да добавиш и безопасните 5 см. от центъра на релсата до "ръбъ" на макета , за да няма падане в "пропаста на счупените модели" на подвижен състав при неволно бутане , дерайлиране или излитане от голяма и немащабна скорост извън релсовият път.

Тоест сметката за радиус придобива следният вид:

(2х360) + (2х28) + (2х50) = 776 мм

Това и минималната ширина на която е хубаво да се сгъва крива с най-малкият радиус.

За другите радиуси само си смени числата в горната математика...
Препоръчително е да се ползват възможно по-широки радиуси , по причини изброени от Зазо ,но ако макетите ни бяха широки колкото душата ни моделистка , нямаше да се налага , да крием грозно сгъващите се композиции движещи се върху по-малки радиуси в тунели.Това с тунелите е още едно компромисно решение - така или иначе , при проектиране се ползват по-малките радиуси , но обикновенно е скрито от погледа .Получава се "с един куршум - два заека" - хем завиваме на една педя място , хем не виждаме грозното сгъване на четириосните вагони (при пътническите четириосни  е най-явно изразен ефекта) като "наденичка" , което е нереално дори и при мащабиране на железницата.
Някой спазват правилото - "като си пусна най-дългият четириосен вагон по завоя , кошът му не трябва да се изнася езвън траверсната лента " което ги отвежда директно в радиуси над 1000 мм !!! Да , наистина тогава е прекрасно движението на влаковете , ама не всеки има залата на Гьоринг , за това хоби.
Мисля че по-тези причини и Мишо Табаков дори "клекна" ;D на по приемливи за помещенията му (колко пъти ги прекроява  ::) ;D ) радиуси.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #24 -: 22 Октомври 2008, 11:38:24 »
Извинявайте мили модератори ,че омазахме темата за "новости от тилиг"... :-[
Аз лично сега открих че последните постове не са за тук :'( , и смирено моля да бъдат прехвърлени там дето им е мястото... :-*
 ;)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Tillig
« Отговор #25 -: 22 Октомври 2008, 12:46:42 »
Само ми усложнявате живота... бих го преместил в темата за релсов път, но пък така ще се прекъсне идеята на старата тема... и са се чудя кво да ви правя...

refil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Tillig
« Отговор #26 -: 22 Октомври 2008, 13:08:27 »
 ;D "и са се чудя кво да ви правя..." ;D
Черпи ги по една бира  :P

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #27 -: 22 Октомври 2008, 14:00:44 »
Цитат на: EMPEROR link=topic=11.msg11819#msg11819 date=1224668802
Само ми усложнявате живота... бих го преместил в темата за релсов път, но пък така ще се прекъсне идеята на старата тема... и са се чудя кво да ви правя...

Направо напиши нова тема "Бъдещият макет на Христо" и май ще е най-добре , там да си задава въпросите (че са му много) пък може и нещо като начално ръководство да стане някой ден  ;D, на тема "Какво трябва да знаем , и какво не трябва да правим в макета си" ;D

А това за бирата става , ставаааа...... ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig
« Отговор #28 -: 31 Октомври 2008, 12:47:24 »
Хех , докато умните се наумуват , другите се накупуват...
Някой твърдеше , че туй не е произведено , но Тилиг при румънците не знам дали са го пуснали , но в Полша със сигурност го има защото , вече в техният ибеи го има (остават му 7 часа и е на 345 лв)!!!



Жалко че е в НО , но се надявам (нали са Тилиг) някой ден да го има и в ТТ.
 ;D ;D ;D

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re:Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #29 -: 02 Февруари 2009, 13:45:12 »
Вижте какво ново ще излезе тази година:http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl?templ=tillig-pl/index.html