Автор Тема: Новости от Tillig/Sachsenmodelle  (Прочетена 182142 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #315 -: 20 Април 2018, 02:12:02 »
Разбрахме, че всичко различно от на Марто творчеството е или китайско или мукава. Моля те да не ни го напомняш във всяка тема.
 Сега по същество - някой има ли налични новият и старият кушет да направи снимки и да сравним ?

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #316 -: 20 Април 2018, 03:22:32 »
Би трябвало да е това:


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #317 -: 20 Април 2018, 08:16:31 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=11.msg111380#msg111380 date=1524179522
Разбрахме, че всичко различно от на Марто творчеството е или китайско или мукава. Моля те да не ни го напомняш във всяка тема.
 Сега по същество - някой има ли налични новият и старият кушет да направи снимки и да сравним ?

Имам два стари - зеления и червения (физически в момента не са при мен). Както и новия. Новият е точно това от снимката на Хетцера. Номерът е същия, както на червения кушет - 51 52 80 80 717-6, но епохата и ревизията са други - новият е от 21.10.86, червеният е 6.2.2001. Старият зелен е с друг номер - 51 52 59 80 630-2 (който номер на мен хич не ми харесва) с ревизия 3.3.1993. Има сериозна разлика в шрифта на надписите. 

Това, което ми направи впечетление, показах с две бързи снимки - на новия буквата Я е заменена с А, въпреки че до сега поне на това място не е имало проблеми. Освен това ми се вижда че талигата GP-200 е с нова матрица. Дръжките до вратите вече са допълнителни детайли в пликче, а до сега бяха отлети с коша. Ето за сравнение от стария зелен:



ето пак за сравнение новата талига. Вижда се разликата и в дръжките:



Долнището - дъното - е същото - по него още има емблемата на заксен. Други разлики не виждам, трябва да си взема старите при мен за да ги сравня един до друг. Определено изглежда по-различно заради надписите.

Като цяло вагончето изглежда доста добре - както и другите нови вагони на тилиг за под 100 лв. Единствената ми забележка е че колелата са по-лъскави отколкото трябва. Другото на макет или на рафт не се вижда - влакчетата в Н0 са правени да се гледат от 1 метър, а не да се взираме с допълнителна оптика и увеличение.

Нащракал съм още снимки с телефончето, но мисля че не достойни за ревю. Ако някой се интересува за нещо конкретно - да си казва.


« Последна редакция: 20 Април 2018, 08:24:50 от mitko0888 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #318 -: 20 Април 2018, 10:52:59 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=11.msg111380#msg111380 date=1524179522
Разбрахме, че всичко различно от на Марто творчеството е или китайско или мукава. Моля те да не ни го напомняш във всяка тема.
 Сега по същество - някой има ли налични новият и старият кушет да направи снимки и да сравним ?
Колега има китайско има и много китайско.
Нали знаеш,че ако не е китайско , не е оригинално.
Разликата при вагоните е видна,както са посочили колегите,грешки в надписи,талиги и прочее.
Тук в случая са се оа ........ ли.
Нищо не напомням и нищо лично.
Споделих това което виждам , а и както разбирам цена 100 лв. не е за пренебрегване за нещо,което очевидно струва по-малко

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #319 -: 20 Април 2018, 11:53:42 »
mitko0888 е казал почти всичко по темата. Все пак, за мен е интересно да видя един и същи вагон на БДЖ (с един и същи експлоатационен номер) с две различни ливреи, респ. в две различни епохи. Този вагон (с арт.N 74907) е произведен от Tillig и в трети вариант, само че в ТТ, с арт.N 501637, със зелена ливрея,  със същия номер и дата на ревизия. Разликата между тях е, че при този в ТТ, вентилационните решетки са разположени на покрива, и от едната страна на вагона, под прозорците, докато в H0, липсват вентилационни решетки на покрива. Относно грешката при изписване на една от буквите на кирилица, подобна грешка има, ако не ме лъже паметта, и на вагон-ресторанта, където е изпусната буквата Т.

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #320 -: 20 Април 2018, 12:01:28 »
На руски език ресторант се пише без Т.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #321 -: 20 Април 2018, 13:29:05 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=11.msg111384#msg111384 date=1524201391
Старият зелен е с друг номер - 51 52 59 80 630-2 (който номер на мен хич не ми харесва) с ревизия 3.3.1993.

Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2  с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.

Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #322 -: 20 Април 2018, 13:53:06 »
Цитат на: Filip Andonov link=topic=11.msg111394#msg111394 date=1524214888
На руски език ресторант се пише без Т.

Всъщност, да, на вагон-ресторанта надписът на български е под прозорците, и е правилно написан с "Т", а на руски без "Т" - над прозорците  :hi:  :)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #323 -: 20 Април 2018, 14:00:27 »
Цитат на: gregary link=topic=11.msg111396#msg111396 date=1524220145
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2  с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.

Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?
За вътрешен превоз на 18 месеца, за международен на 12 месеца.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #324 -: 20 Април 2018, 14:03:18 »
Цитат на: gregary link=topic=11.msg111396#msg111396 date=1524220145
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2  с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.

Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?

Този кушет,  арт.N 74 754, който го имаш, е по-различен. По-къс е (тип Y/B70) и е с 10 купета. Докато тези, за които говори Митко са друг тип - по-дълги са и са 11 купета.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #325 -: 20 Април 2018, 14:10:27 »
Цитат на: gregary link=topic=11.msg111396#msg111396 date=1524220145
Аз имам и друг зелен кушет с номер - 51 52 59 40 663-2  с ревизия 17.02.78 и арт. номер Tillig 74754.
Имаше две доставки на зеления кушет.

Отделно от темата: на колко години е редно да се правят ревизии?

Този кушет, който си написал, е съвсем друг вагон. Най-малкото има по един прозорец по-малко от всяка страна :) По къс (24.50), с друг покрив и т.н.
Новият на Тилиг, който излезе сега, както и двата по-стари, за които пиша, са с по 11 прозореца, 26.40 метра.

ПС Докато напиша и Павлин ме изпревари ...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #326 -: 20 Април 2018, 14:17:49 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=11.msg111388#msg111388 date=1524210779
Тук в случая са се оа ........ ли.
Нищо не напомням и нищо лично.
Споделих това което виждам , а и както разбирам цена 100 лв. не е за пренебрегване за нещо,което очевидно струва по-малко

Не мога да се съглася! Въпреки грешката, вагонът според мен си заслужава, а и цената е под 100 лв. Мисля, че е добре, когато се произвежда серийно български подвижен състав, макар и с някои неточности. Другият вариант е да не се произвежда такъв, който никак не ми се нрави!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #327 -: 20 Април 2018, 14:28:58 »
pavlinbg, вагончето си е много хубаво. Едната буква го прави "уникално сбъркан" макар и да не е филателен куриоз. Талигата е много по-близко до истината от старата. Всичко друго си е перфектно като за масов евтин модел. И с тези надписи определено е по-близо до истината.

Ето малко снимки с телефончето за сравнение.







ПС: Някои от талигите на снимките са врътнати на 180 градуса, защото си се въртят ... и не погледнах преди да ги снимам.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #328 -: 20 Април 2018, 15:40:39 »
Да, и аз така мисля. Талигата и надписите на вагона изглеждат доста реалистично. Ще ми е интересно да го сравня с кушетите на ACME от каталога им за 2018 г. (със зелена и бяло-червена ливрея). Дано скоро да ги произведат, само да не са със същия номер  :) bg&flag

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #329 -: 20 Април 2018, 16:54:33 »
Все си мисля,че ако някой или някои от колегите , се хванат сериозно , със сигурност ще направят много по-качествени вагони БДЖ.
И то на същата цена,а може би и по евтини или метал на цената на която и друга фирма да е.
Ето имаме локомотиви , което е значително по-трудно и изисква по-сериозни капиталовложения.
Въпрос на смелост и малко риск.
Всеки моделист би предпочел наше родно изделие .
Китайците и други не са по-умни от нас.
« Последна редакция: 20 Април 2018, 16:56:26 от МАШИНИСТ »