Това не е най-старата ливрея! Червената с двете бежови ивици и т.н.
Това е втората му ливрея, боядсван така след вноса им през годините.
Например БДЖ-52.18, БДЖ-52.51 и БДЖ-52.241 са внесени през 1976 и 1979 г.
с бежовия покрив, но имам снимки след 1989г. (може би ~1996-98г.)вече са във втората ливрея.
Това което са направили от Тилиг за БДЖ, си е всъщност ливреята
с която са си внесени у нас всички локомотиви от серията.
Или поне в началото на доставките. Индистриалните са я наследили, през втората и т.н. доставка.
Тук някъде имаше снимка на локомотив от серията при участието му в панаир.
Локомотивът е БДЖ-52.65 като е брой №200 от произведените за България.
фабр.№15652/1978г. Пък и БДЖ-52.18 фабр.№15166/1976г. едва ли е бил доставен за индустрията..
.макар да е от втората доставка през 1976г.
реда на доставките по години получили съответните серийни номера:
1964г.------- БДЖ-52.01 до БДЖ-52.05.......................5 бр.
1965г.------- БДЖ-52.06 до БДЖ-52.10.......................5 бр.
1965г.------- БДЖ-52.151 до БДЖ-52.157................... 7 бр.
1965г.------- БДЖ-52.162 до БДЖ-52.169................... 8 бр.
1966г.------- БДЖ-52.11 до БДЖ-52.15....................... 4 бр.
1967г.------- БДЖ-52.141 и БДЖ-52.181..................... 40 бр.
1968г.------- БДЖ-52.150,
БДЖ-52.159 до БДЖ-52.191,
БДЖ-52.173 до БДЖ-52.180
и БДЖ-52.182.......................................... 51 бр.
1970г.------- БДЖ-52.72 до БДЖ-52.76...................... 4 бр.
1971г.------- БДЖ-52.77 до БДЖ-52.87...................... 10 бр.
1172г.------- БДЖ-52.100........................................... 1 бр.
1973г.------- БДЖ-52.113 до БДЖ-52.118................... 5 бр.
1974г.------- БДЖ-52.119 до БДЖ-52.127................... 8 бр.
1976г.------- БДЖ-52.16 до БДЖ-52.53.......................38 бр.
1977г.------- БДЖ-52.59 до БДЖ-52.64....................... 5 бр.
1977г.------- БДЖ-52.201 до БДЖ-52.210.................... 10 бр
1978г.------- БДЖ-52.65 до БДЖ-52.68........................ 3 бр.
1978г.------- БДЖ-52.200 и БДЖ-52.211....................... 11 бр.
1979г.------- БДЖ-52.222 до БДЖ-52.241.................... 29 бр.
1980г.------- БДЖ-52.250............................................ 1 бр.
или общо 245 броя. Индустриалните са общо 100 бр. (ако не съм сбъркал математиката),
тоест общо са внесени 350 локомотива от модела.4
А всички останали номера от серията не описани по горе, са именно индустриалните
локомотиви внесени у нас, но с цел контрол, получили номера в серията.
Впрочем на панаирната снимка с БДЖ-52.65 се вижда и още един локомотив от серията
на БДЖ, но за съжаление не се вижда поредният му номер в серията. Явно и двата са внесени
през 1978г. което си е и в епохата третирана от Тиллиг. И двата са с бежови покриви!
Както и още една от пловдивчанина Ники- момчето с макета в Пловдивското управление,
(самоотписал се от форума), чийто роднина е управявал такъв локомотив - БДЖ-52 на
неговата снимка също е с класическата схема за оцветяване в ливреята.
Друг е въпроса с видимите конструктивни разлики, като нашите - произведените за България,
локомотиви са ми по на сърце, може би именно заради по-голямите стъкла и фарове!
Пък не е лошо все пак да отваряме отвреме на време и книгите на инж.Деянов!
ПП. Ива и снимка с автор Rabanser от 1999 г. правена на Централна гара София където
дори черно/бяло много добре се вижда БДЖ-52.47 с първата си ливрея - с бежов покрив и ивици.