Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Новости от Tillig/Sachsenmodelle

<< < (83/123) > >>

TheJackal:
Не не нужно да пращат агенти при положение, че завода е в Германия и се пазят всякакви чертежи, корекции и прочие.

Както многократно съм го казвал и писал, пак ще го напиша: това, че има надпис на вагон или локомотив БДЖ той никога не е бил български при положение, че е произведен в друга държава и само вапцан с боя и някакви емблеми по него. Мое лично мнение. За това и не събирам и не ме вълнуват БДЖ вагони и локомотиви. Истината е в оригинала. :hi:

pach:
Това  не е най-старата ливрея! Червената с двете бежови ивици и т.н.
Това е втората му ливрея, боядсван така след вноса им през годините.
Например БДЖ-52.18, БДЖ-52.51 и БДЖ-52.241 са внесени през 1976 и 1979 г.
с бежовия покрив, но имам снимки след 1989г. (може би ~1996-98г.)вече са във втората ливрея.

Това което са направили от Тилиг за БДЖ, си е всъщност ливреята
с която са си внесени у нас всички локомотиви от серията.
Или поне в началото на доставките. Индистриалните са я наследили, през втората и т.н. доставка.

Тук някъде имаше снимка на локомотив от серията при участието му в панаир.
Локомотивът е БДЖ-52.65 като е брой №200 от произведените  за България.
фабр.№15652/1978г.  Пък и БДЖ-52.18 фабр.№15166/1976г. едва ли е бил доставен за индустрията..
.макар да е от втората доставка през 1976г.

реда на доставките по години получили съответните серийни номера:

1964г.------- БДЖ-52.01 до  БДЖ-52.05.......................5 бр.
1965г.------- БДЖ-52.06 до  БДЖ-52.10.......................5 бр.
1965г.------- БДЖ-52.151 до  БДЖ-52.157................... 7 бр.
1965г.------- БДЖ-52.162 до  БДЖ-52.169................... 8 бр.
1966г.------- БДЖ-52.11 до  БДЖ-52.15....................... 4 бр.
1967г.------- БДЖ-52.141 и  БДЖ-52.181..................... 40 бр.
1968г.------- БДЖ-52.150,
                    БДЖ-52.159 до БДЖ-52.191,
                    БДЖ-52.173 до БДЖ-52.180
                и  БДЖ-52.182.......................................... 51 бр.
1970г.------- БДЖ-52.72 до  БДЖ-52.76...................... 4 бр.
1971г.------- БДЖ-52.77 до  БДЖ-52.87...................... 10 бр.
1172г.------- БДЖ-52.100........................................... 1 бр.
1973г.------- БДЖ-52.113 до  БДЖ-52.118................... 5 бр.
1974г.------- БДЖ-52.119 до  БДЖ-52.127................... 8 бр.
1976г.------- БДЖ-52.16 до  БДЖ-52.53.......................38 бр.
1977г.------- БДЖ-52.59 до  БДЖ-52.64....................... 5 бр.
1977г.------- БДЖ-52.201 до  БДЖ-52.210.................... 10 бр
1978г.------- БДЖ-52.65 до  БДЖ-52.68........................ 3 бр.
1978г.------- БДЖ-52.200 и БДЖ-52.211....................... 11 бр.
1979г.------- БДЖ-52.222 до  БДЖ-52.241.................... 29 бр.
1980г.------- БДЖ-52.250............................................ 1 бр.

или общо 245 броя. Индустриалните са общо 100 бр. (ако не съм сбъркал математиката),
тоест общо са внесени 350 локомотива от модела.4

А всички останали номера от серията не  описани по горе, са именно индустриалните
локомотиви внесени у нас, но с цел контрол, получили номера в серията.
Впрочем на панаирната снимка с БДЖ-52.65 се вижда и още един локомотив от серията
на БДЖ, но за съжаление не се вижда поредният му номер в серията. Явно и двата са внесени
през 1978г. което  си е и в епохата третирана от Тиллиг. И двата са с бежови покриви!

Както и още една от пловдивчанина Ники- момчето с макета в Пловдивското управление,
(самоотписал се от форума), чийто роднина е управявал такъв локомотив - БДЖ-52 на
неговата снимка също е с класическата схема за оцветяване в ливреята.
Друг е въпроса с видимите конструктивни разлики, като нашите - произведените за България,
локомотиви са ми по на сърце, може би именно заради по-голямите стъкла и фарове!
Пък не е лошо все пак да отваряме отвреме на време и книгите на инж.Деянов!


ПП. Ива и снимка с автор Rabanser от 1999 г. правена на Централна гара София където
дори черно/бяло много добре се вижда БДЖ-52.47 с първата си ливрея - с бежов покрив и ивици.

mitko0888:


Почти 18.

Krasi Tankista:
За сведение на всички далтонисти, сивото няма как да стане синьо. Именно затова качих снимки на съвременни ливреи от различни български ж.п. оператори, където бордовете на рамата са сини. Поствайки снимката на 52-17, Митко показа каква е ливреята на цялата партида, а също и конструкцията на локомотива. Така че "безпогрешните " Тилиг - имат много поздрави. Не ме карайте да влизам в подробности........... или трябва може би. Отново навеждате покорно глава и сте готови да приемете всякакъв ерзац само и само да е обявен като български.
 :sarcastic:

Величко:
В този сайт са, от на Митко 0888 снимката е видно :
http://www.v60-ost.com/52-001-025-01.html
Има над 50 снимки на наши 52-ки, като и инфо кога са внесени, кой ги е ползвал и промени през годините...



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия