Автор Тема: Новости от Tillig/Sachsenmodelle  (Прочетена 181479 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #330 -: 20 Април 2018, 17:06:27 »


като например

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #331 -: 20 Април 2018, 17:39:48 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=11.msg111406#msg111406 date=1524232473
Все си мисля,че ако някой или някои от колегите , се хванат сериозно , със сигурност ще направят много по-качествени вагони БДЖ.
И то на същата цена,а може би и по евтини или метал на цената на която и друга фирма да е.
Ето имаме локомотиви , което е значително по-трудно и изисква по-сериозни капиталовложения.
Въпрос на смелост и малко риск.
Всеки моделист би предпочел наше родно изделие .
Китайците и други не са по-умни от нас.
Всъщност ако това беше вярно.. отдавна Roco, PIKO, Tillig, Marklin и другите компании да са фалирали.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2034
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #332 -: 20 Април 2018, 18:40:57 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=11.msg111399#msg111399 date=1524222198
Този кушет,  арт.N 74 754, който го имаш, е по-различен.
Цитат на: mitko0888 link=topic=11.msg111400#msg111400 date=1524222627
Този кушет, който си написал, е съвсем друг вагон.

Това не го знаех и благодаря на двама ви. Всъщност, не съм запознат в детайлите, а взимам всичко БДЖ от сантимент, затова и новият кушет пътува към моето депо. Но, като се замисли човек, не може да се направи свестна БДЖ композиция, ако се има предвид ревизиите на различните вагони, които са през през по-голям период от 12/18 месеца... :(

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #333 -: 20 Април 2018, 18:58:59 »
Сиреч ако същия излезе пак, но с нова ревизия ще я има отново същата еуфория.....ей тъй заради сантимента по нашенското  :lol:
Павка, позволи ми да не се съглася с това :
Цитат на: pavlinbg link=topic=11.msg111242#msg111242 date=1522755121
....От Tillig залагат на кушетите по комерсиални причини - да привлекат колекционери от различни държави, които колекционират международни влакове. ...

В конкретния случай нашенския НОбист би си взел не повече от 1 такъв вагон, имено поради причината "ей така от сантимент". По причина съставяне на международен влак чужд НОбист би си взел пак не повече от 1 вагон.
Какъв комерсиализъм, когато става дума за по бройка на човек ? Комерсиално по-скоро би означавало да произведеш нещо по-масово, т.е. да има такива качества, че всеки без значение наш или чужд да иска да вземе по повече от 1 бройка за да може да си съставя редовни влакове. Както вече казах аз сега няма да купя и 1 бройка, но ако беше редовен 2-ро класен пътнишки бих си взел 5 бройки (поне). Сигурен съм, че същото ще поблзни повечето от нас да вземем по повече от 1 бройка- ей това вече е комерсиализъм. Уж са големи мозъци на Запад, а не се сещат за елементарни неща  :fool:
« Последна редакция: 20 Април 2018, 19:01:52 от gzo »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #334 -: 20 Април 2018, 20:05:43 »
gzo, мисля, че от една страна си прав - за да е комерсиален един модел, трябва да е интересен за колекционерите/хобистите. Действително, Tillig произведоха доста кушети, и от тази гледна точна моделът не е много атрактивен. Но от друга страна, в това има и позитиви, за които писах по-горе. Аз специално не бих си взел повече от 2-3 бройки от даден модел, защото не ми харесва да редя композиции от вагони с еднакви номера. Това не ми се струва реално. gregary е прав, че при редене на композиции трябва да се гледа и датата на ревизия - т.е. трябва да се съобрази епохата.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #335 -: 20 Април 2018, 23:25:28 »
Две неща, които е хубаво да се знаят. Макар и преди години, писал съм си с няколко човека ангажирани с подбора на модели, които да бъдат произведени от Тилиг. Включително и от маркетинговия им отдел.

1. Българския пазар няма никакво значени в този процес. Дали 23-мата дето ще си купят даден модел ще вземат 1 или 5 бройки, нямат никаква тежест. Важното е да ги купят Ханс и Гюнтер и да си съберат международния влак, било то Панонията, Витошата, Тракията или нещо друго имало в състава си БДЖ вагони. При 80 мил. население и един най-развитите пазари на жп модели сметката е ясна.

2. Фокуса на Тилиг е в ТТ. С малки изключения, в H0 си се произвеждат старите неща от времената на Заксен.

Потвърждение за горното е, че модела на тоя кушет в ТТ е най-близо до истината, макар, че и при него присъства грешката "для/а". В H0 обаче е трагедия. Покрива е грешен и в трите версии, стълбите също, за оборудването под вагона няма да споменавам, номера на стария зелен е тотално грешен. На последния са го оправили, но пък това ДЛА.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #336 -: 21 Април 2018, 00:39:51 »
Цитат на: gzo link=topic=11.msg111413#msg111413 date=1524239939
Сиреч ако същия излезе пак, но с нова ревизия ще я има отново същата еуфория.....ей тъй заради сантимента по нашенското  :lol:
Павка, позволи ми да не се съглася с това :
В конкретния случай нашенския НОбист би си взел не повече от 1 такъв вагон, имено поради причината "ей така от сантимент". По причина съставяне на международен влак чужд НОбист би си взел пак не повече от 1 вагон.
Какъв комерсиализъм, когато става дума за по бройка на човек ? Комерсиално по-скоро би означавало да произведеш нещо по-масово, т.е. да има такива качества, че всеки без значение наш или чужд да иска да вземе по повече от 1 бройка за да може да си съставя редовни влакове. Както вече казах аз сега няма да купя и 1 бройка, но ако беше редовен 2-ро класен пътнишки бих си взел 5 бройки (поне). Сигурен съм, че същото ще поблзни повечето от нас да вземем по повече от 1 бройка- ей това вече е комерсиализъм. Уж са големи мозъци на Запад, а не се сещат за елементарни неща  :fool:

Математиката е в основата на всички и всичко.
В конкретния случай:

За кушет ( спален или ресторант)
В България
-  50 реални (500 максимални фантазии) НОбисти, ще закупят
   по 1 вагон  или по 5  в нечии фантазии ...500 х 5 = 2500 бр!!!
В Европа
-  5 млн НОбисти (от 500 млн.население), ще закупят по
   по 1 вагон за международния си влак ( екзотика за тях).
   5  млн. х  1 = 5 млн бройки!!!
...та така. ... Останалото - прочетете горният пост на Бояджиев!!!

*******

По въпроса за липсващата буква ( някои обясни, но не всички го разбраха всички)

- за тези които не са наясно.

НЯМА ЛИПСВАЩА БУКВА!
Има две означения нэ всеки вагон пътуващ извън страната си:
1- во означение е на администрациятата (или фирма в страната)  собственик,  което е на местен език - в случая е български, и се прави на съответните (централни места по коша)
и
2-то означение е съгласно международните договори за трансгранично ползване на ресторанти, туристически (кушет) и спални вагони.То а винаги над прозорците им и е на четирите
световно признати езика ( подобно на дунавската конвенция)
езиците са немски, английски, френски и руски ( не в тоя ред май).
На руски както вече се каза "ресторан" е правилно изписано.
Друг е въпроса за буквата "я" или други грешки.

 :hi: :drinks:

ПП. За немски не съм сигурен...май италиански е да Европа...
Специалистите да ме коригират!
« Последна редакция: 21 Април 2018, 00:41:38 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #337 -: 21 Април 2018, 01:36:06 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=11.msg111409#msg111409 date=1524235188
Всъщност ако това беше вярно.. отдавна Roco, PIKO, Tillig, Marklin и другите компании да са фалирали.

Всъщност, не точно по тези причини, но и Роко, Флайшман, и Мерклин вече фалираха по един път!!!
Хорнби, Електротрен и Лима също....
Освен китайски, има вече и американски фирми които "нахапаха" пазара!!!

**********
Може би трябва да припомним краткото като текст, но продължило с години проучване на Zazo (Бояджиев).
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=117
« Последна редакция: 21 Април 2018, 01:38:10 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #338 -: 21 Април 2018, 08:16:15 »
Те, както е тръгнало, Пламене, да не вземат да фалират още един път. От години не съм си купил нищо, не че нямам мангизи, но не пропускам изложение и магазин тук в Канада и ми писна да гледам криви тръби, изместени прозорци, седалки, драскотини и т. н.Представям  си вътре какво чудо е....Просто окепазиха всичко, без значение на марката, откакто изнесоха производството в Китай. А вече дори и суперскъпи модели като КМ-1 ги произвеждат там. Тия хора не могат да разберат, че това не са компютри, телефони, колела - такива дребни чаркалаци не могат да се сглобяват от нискоквалифицирани китайци. Яд ме е, че когато моделите бяха хубави и изпипани, бях студент и не можех да си позволя. Сега, като мога,  кьел файда....

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #339 -: 21 Април 2018, 11:42:58 »
То в Китай имат към 15-тина завода на Мерцедес...
но се чува че отново по-добрия се сглобява в немечко.
Китайските са си за Китай.

При ЖПмоделистките фирми, не могат да си позволят много фабрики
и за да оцелеят си снижиха себестойността чрез китайските селяни.
От друга страна в Китай колко ли моделистти има!?
Надеждата е, че като в други области китайците ще станат най-добрите ...то и новите им цени ще са други.
За мен извода е лесен - китайско евтино, то винаги е като котка в чувал.Признавам, че напоследък са на кантар - стават по-добри и
ако имам някакви претенции, те се конпенсират от цената. Пък и вече има доста търговци (в ибея, Али баба и Али експрес, плюс Бангоод) за които се знаят, че боклуци не предлагат.
В случая много добра консултация са ми няколко акаунта в тубата.
които (логично всъщност  :spiteful:) са на млади жени - рускиня, полякиня и дори една симпатична китайка или с дръпнати очи поне (Naomi sexiCiborg Wu), които правят много точни ревюта на китайски стоки в областта на електрониката и хобимашинките. Хубаво е да има такива и в областта на нашите модели,
но още не съм попаднал на тях.
За това си купувам и по-стари модели от немския ибей,
за които вече има отзиви и през годините са доказали (или не)
качествата си. Така ми е и по-евтино.

Но напоследък отново се заглеждам в новото производство на Пико. Една от фирмите които впрочем имат фабрика и в немско,
 и в китайско! Но подменят конструкциите и матриците на всичко,
че и разработват нови. Те от Пико, както и традиционните от Тилиг,
разработват в ТТ, защото този им пазар е ясен и прогнозируем.
Пико влизат на бегом в ТТ,  но за разлика от Роко, имат сериозни намерения.За Роко пазара в ТТ, е нещо като странична работа.
Нямам наблюдения как им върви на Пико мащаб G, но щом вече пета година го работят и пускат нови модели (то там все още е празничко от асортимент) значи печелят все пак!

Аз и другаде го писах - както се развиват модерните транспортни системи по света, железницата ще почне да става екзотика, а ние
хобистите - повече колекционери, като тези на стари картини!!! :haha:
 :drinks:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #340 -: 21 Април 2018, 11:59:13 »
Точно поради горните съображения в постовете на Павката, Пламен и Заз-ката големите монополи са обречени на фалити. Тази снобарска логика и крива математика е присъща за оядения дърт ленив европеец. Всяка свърхзадоволена нация мисли по подобен начин и това води до упадъка и (справка - всички империи и монополи съществували до сега). Малките фирми появяващи се назара са по-гъвкави и се възползват от необраните луфтове. Ако можеше големите да мислят като лакиите ехее..
Все някога на някого ще му светне под шапката, че в многото малки пазари, като нашия + останалите като нас също има доста потенциал и идеен и финансов (ако не за избегване на фалитие то поне за удължаване на битуването им на пазара). Когато събереш няколко малки параза то получаваш един голям и тогава оная математика в поста на Пламен вече е съвсем друга. Всички знаем, че едни и същи матрици и заготовки се ползват и за "екзотиките" като БДЖ, както и за останалите "екзотики" на другите малки пазари. Тези матрици и заготовки вече отдавна са избити за вагончетата на оядените дърти.....те са изпълнили отдавна заложената икономическа цел. В тях има още потенциал за вадене на кинти, но вече след преориентация към многото малки пазари. Тук вече трябват мининални инвестиции единствено в боядисването и опаковането на съответната екзотика. Тук никой не говори, че за нашенските модели ще се прави ново проектиране на матрици, тях вече ги има.... а дявола е само в ливреята на съответната администрация.....
« Последна редакция: 21 Април 2018, 12:15:21 от gzo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #341 -: 21 Април 2018, 15:06:38 »
Тук преминаваме от количество (математика) към качество (горния ми пост)!!!

Но за ливреята си прав!!! На 100%!!!
Обаче там са дърти консерватори и освен, че не желаят
да запълват малките ниши те не се и сещат. Както и това,
че по стари обичаи се стремят към масовост.

Такива като Джобс и Мъск, които сами си създадоха пазарите,
са мнозина. Повечето са като вълкът от Уолстрийт - искат да те
убедят, че това което ти продават е най-необходимото ти, и
съответно накрая ...ти го продават.
Само дето пазара им се насити, а младите поколения ги вълнуват
друг вид моделизми като всичко що е с RC (радиоуправляеми)
и модерни технологични джаджи като дронове, роботи, виртуални
и истински симулатори и т.н.

Да сте забелязали някоя от "нашите" ( в сферата на моделизма) фирми,
да са показали някаква тотална промяна в технологията и начина на продажби!?

Дотком (*.com) продажбите са на 20 години поне, а те са в тях
по-масово от около 5!!! Все още разчитат на магазини, дистрибутори и стори начини на реклама.

Лазерното рязане и гравиране, 3D матрициране, 3D сканиране на оригинали, и т.н. им се виждат скъпи и излишни.
Китайците ги учат как да го направят, но поставените им цели
на дебелите чичковци са си в грешна посока и така сами се
уверяват и сами си вярват, че няма смисъл да инвестират в новите техники и технологии. Все още си карат на фрезоване за матриците,
шприцване на пластмаса, бояджилъка само със сгъстен въздух,
тампонен печат и останалите стари начини (всички знаем резултата)!!!

Само дето вече всеки пети моделист си прави същото у дома, като дори пластмасовите шприцове си ги правят сами!!!
А който го прави, вече се оглежда и за новите технологии.
Доста моделисти са собственици на
съвременни домашни...репликатори и това
3 в 1 вече не ги задоволява!!!
(3 в 1 .....сканиране, принтиране и лазерно гравиране)

Ако не вземат млади и запалени хобисти в директорските бордове ... от кока-кола го направиха дори в рекламата на Фанта - много показателно за отношения динозаври и млади, скоро и банките които ги купиха, ще ги разформироват...по правилата на Уолстрийт, като
стари металолеярни, въглищни мини и губещи авиокомпании!!
« Последна редакция: 21 Април 2018, 15:11:14 от pach »

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #342 -: 29 Април 2018, 00:30:56 »
Колеги вагончето е супер взех си 4 броя и ме кефи много. Колкото до колегите, които имат претенции, че е китайско, виетнамско и панамско - все тая. Имаш кинти и желание купуваш.

И без това сме 33 човека на кръст от Пловдив до петте кьошета, но както винаги в България може да сме 7 милиона но имам 14 милиона фирми регистрирани та така и с нас, всеки прави модели, макети и не знам си още какво като в нашия бранш - Всеки, който има замунда и безплатен autocad е проектант и проектира подстанции и ВЕЦ-ове, ама няма проектантски печат, няма тежест няма документ няма нищо е така седи си в хола и си проектира докато реже сланината и лука за салатата. Та така и с хобито - лошо няма, но КОГАТО едни хора започнат да заливат ефира, че разбираш ли тяхното било каймака на каймаците, че даже и отгоре тогава това дразни. Визирам един колега дето го с изказването, че било китайско - ми колега като е китайско не купувай, никой не те кара, чакай норвежците да направят вагон на БДЖ и ходи си вземи 100 бройки и така.

Аз нямам претенции, че разбирам и знам, за мен това е хоби правя го за кеф е така да ида да си дам паричките за нещо което ми носи наслада а не да правя бизнес ( както друг юнак познат на всички нас твърди ). Така че пичове гледайте си кефа, на който му харесва да купува, на който не да си пише във форума и да лае.

И последно Zazo е прав. Влковете са бизнес като всеки друг - има една камара хора дето взимат заплати в Германия и правят стратегии и срещи с кой продукт най-добре ще си върнат разходите и ще си изкарат заплатите и познайте не е БДЖ. Всичко е пари Амигос за съжаление. Айде лека нощ и до нови срещи ( Казанлък ми е Маями )

П.С. Те си знаят.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #343 -: 29 Април 2018, 09:51:00 »
А аз визирам, че видяла жабата, че подковават коня, та и тя вдигнала краченце. На мястото, където съм от известно време, проблемът с кинтите въобще не стои на дневен ред. Хич даже. Проблемът не е, че моделите се правят в Китай. Работата е там, че си личи и се усеща, че се правят там. Който има по-старо производство, знае за какво става дума. Днеска ходих на гости в хоби магазина в моето 12-хилядно село. Дори собственикът е на мнение, че покитайчването е все повече и повече видимо.....Просто други работи може да се правят там, но не и модели. Това изисква много прецизни технически умения за пипкава работа с дребни чаркалаци, а китайците опит в това нямат....

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Tillig/Sachsenmodelle
« Отговор #344 -: 29 Април 2018, 11:00:25 »
Не знам тези приказки за дръпнатите очички и за Китай какво общо имат с темата. Дали да не е само за Mixy - даси има занимавка да трие.

И на вагона, и на кутията, стои адреса и марката на Тилиг. Дали е правен в Китай или не - това е продукт на Тилиг, а не на Китай. Така както и на Роко, Пико или на когото и да е. Да не говорим че и преди 25 г си купувах стоки от Германия, произведени в Китай. Всеки би трябвало да има малко мозък в главата си, а не да се хвърля на  нещо на цена минус Х, и после да ореве всичко заради кривата си ракета.

Вагонът е много по-добре изработен от предишните "не китайски" версии - и като матрици, и печат, опаковка и всичко. Грешката в буквата също в никакъв случай не е по вина на китайчетата.