Автор Тема: Модели на български подвижен състав  (Прочетена 279822 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #375 -: 27 Ноември 2013, 18:37:39 »
Абе гледам от 2-3 седмици си мълчите нещо. На мен лично ми е малко киселичък, но все някога ще се прежаля да си го купя. А честито!
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Brawa/5-4-003002-161884-0-0-0-9-1-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html
Само дето не е компаунд, но се преглъща
« Последна редакция: 27 Ноември 2013, 18:42:20 от TANO »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #376 -: 28 Ноември 2013, 10:06:46 »
Отново ли е китайски?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #377 -: 28 Ноември 2013, 10:28:43 »
Уви, има и този доста разлики с нашия:





Но с повече желание и старание...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #378 -: 28 Ноември 2013, 10:55:00 »
Да - на пръв поглед - тежестите на колелата и парния дом.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #379 -: 28 Ноември 2013, 14:20:20 »
Качената от теб снимка на 26-та серия, Владо, наистина няма нищо общо с модела. Направи справка с книгите на Деянов за серия 25 и по специално 25.03 и 25.04 :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #380 -: 28 Ноември 2013, 14:31:15 »
Мда, 25-та серия съвсем я изключих..., Прав си, Професоре, тъй е - моделът прилича на посочените от теб локомотиви.

п.п. Обаче все пак противотежестите са други и ако ще се прави моделът, трябва да се сменят ведущите колела.
« Последна редакция: 28 Ноември 2013, 14:35:01 от Vlado »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #381 -: 28 Ноември 2013, 15:09:54 »
Ето ти я и с такива противотежести. Съответно и цената и е по противотежеста :angry:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brawa/5-4-003002-161886-0-0-0-9-1-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #382 -: 28 Ноември 2013, 16:14:32 »
Владе , май не моеш го барна профа ,а ? :haha:

Профе , не ни се сърди , опитваме се да те откажем да дадеш 1 торба пари за глупости , вместо да заведеш семейството в Дубай...
Има моменти , когато това хоби излиза извън разума , не изперквайте , ей !
« Последна редакция: 28 Ноември 2013, 16:16:51 от Adrian »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #383 -: 28 Ноември 2013, 16:47:58 »
Аз и не претендирам, че съм познавач на парната тяга...  :hi:

А инак цената от 472,55 € е твърде въздействаща за нервната ми система...  :suicide_fool:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #384 -: 28 Ноември 2013, 17:50:19 »
Ясен беше споменал в една статия за 25.03 и 25.04

http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=25

Цитат на: TANO link=topic=110.msg92627#msg92627 date=1385641220
Качената от теб снимка на 26-та серия, Владо, наистина няма нищо общо с модела. Направи справка с книгите на Деянов за серия 25 и по специално 25.03 и 25.04 :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #385 -: 28 Ноември 2013, 21:09:00 »
Ивчо, те тия книжки дето ги е чел Яско, съм ги чел и аз. Даже и по преди от него. Затова и съм ги позабравил вече, та се наложи да направя справка и открих нещо, дето чак сега забелязвам и не мога да си го обясня. Значи по последната доставка от Ханомаг през 1905 г. проблем няма - от там са 25.03 и 25.04. Ето ги на картинка:

Приликата със Бравата от втория ми линк е пълна, с изключение на парната машина. Добре се вижда, че модела няма потеглител, пък и на снимка на френската разновидност левия цилиндър си е видимо толкова дебел, колкото и десния. Което значи, че модела е Цвилинг. На снимката горе потеглителя система Дулц просто вади очите (този тумбак отдясно на комина). И противотежестите са такива, каквито ги харесват Владо и Кракомобила.
Това, което ме забатачи е групата от 4 машини, от които е 25.02. Първо да отбележа противотежестите - такива са като на първия линк. Котела изглежда същия като на Бравешкия модел от първия линк, само че тук кабината е съвсем различна.


Прави впечатление обаче, че го няма потеглителя! Според Деянов всичките 4 машини са Компаунд, даже и с претенции, че са първите в БДЖ. Поразрових се из дебелите книги, но за тия 4 машини нямам нищо. Правя предположение на базата на факта, че първите 2 машини( 64 на снимките горе и 65) са доставени 1896 г. , а 66 и 67 през 1899 г. След като са доставени през различни години може би първите две са с потеглител система Гьолсдорф, който е вътре в димната камера и не се вижда. А вторите две са с Дулц - именно последната( 67 ) впоследствие става 25.02 и от снимката, която имам на 25.02 видимо е с Дулц. Пък и Деянов във всичките си книги я представя на чертеж с Дулц. Дали е така обаче наистина - Мисане помагай, ако знаеш нещо!
Ето я 25.02(С име "Шар планина")
« Последна редакция: 28 Ноември 2013, 21:24:41 от TANO »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #386 -: 29 Ноември 2013, 14:36:43 »
С две думи вече си имаме още един модел на бг подвижен състав, който обаче е доста скъп и изглежда, само ще си го гледаме на картинка. Иначе би било интересно... в актуална за времето си разцветка и най-вече с табелите, ползвани тогава, би бил много красив...  :lazy:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #387 -: 10 Декември 2013, 22:14:08 »
Много благодаря за доверието. За съжаление по темата не съм хич подготвен,и веднага попитах баща ми.Със сигурност модела е на пруския G7.1.
Той е със система на парната машина Цвилинг.Със същата система са локомотивите 58 до 63,впоследствие 208-213. Но това не са идентични локомотиви на G7,1.
Те са и с външно пароразпределение,което е изключително по разумно решение.Имат и с 15% по голяма нагревна повърхност на котела,4000 вместо 4500мм разстояние между тръбните решетки,парния дом има огромни размери.Димната камера има две правоъгълни врати,както са австрийските локомотиви.
Така,че за съжаление показаният локомотив  никога не е работил в България.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #388 -: 11 Декември 2013, 11:18:16 »
Все пак благодаря за отговора, но всъщност въпроса беше съвсем друг. Ти говориш за тези машини.

Този на снимката е 25.01. Тази група наистина няма нищо общо с модела на Брава.

Загадката беше защо на локомотиви 64 и 65 не се вижда потеглителя, докато 66 и 67 са с Дулц(видно и от снимката на 25.02 по горе). Което ме навежда на мисълта, че може да имат и други външни разлики, като противотежестите например. В библиите на Деянов 25.02 навсякъде е с обикновени противотежести, докато 64 и 65 са със секторни. Малко се повтарям, но ето пак сравнението на 25.03 и 04 с модела на Брава:

Модела на Брава
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brawa/5-4-003002-161886-0-0-0-9-1-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: Модели на български подвижен състав
« Отговор #389 -: 13 Декември 2013, 20:19:19 »
          Баща ми направи необходимите проучвания.


" Някои сведения за локомотивите 251-259 -означение 1908 година "

1. 255-259 са пруски G7.2  купени на старо през 1905 година в лошо сътояние,например много силно течащи димогарни тръби.

2. 251-254 са конструктивни варианти на G7.2 ,като основните разлики са :

а. 255-259  имат 222 димогарни тръби 50х2,5 мм ,потеглител система Дулц ,сегментни противотежести,ниски  кутии на паровпускателните тръби,по два прозореца от всяка страна на будката.
б. 251-252 (1897г) имат 204 димогарни тръби 52х2.5 мм ,потеглител-изменител  система Малет-фон Борис,разположен непосредствено върху цилиндъра за високо налягане,секторни противотежести,много високи,почти до комина,кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
в. 253-254 (1900 г имат 290 димогарни тръби 45х2,5мм ,потеглител-изменител Дулц,секторни(не сегментни!!)противотежести,ниски кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
2. 255-259 първоначално имат номера 42-46 -1905 година,след това 255-259 -1908 година,накрая 25.03(255) и 25.04 (257)-1936 година.

251-252 първоначално имат номера 64 и 65-1897 година,след това 47 и 48 -1905 година(неспоменато в книгите!!!) и накрая 251-252 -1908 година.
253 -254 първоначално имат номера  66 и 67 -1900 година ,след това 49 и 50 (неспоменато в книгите!!!) ,по късно 253-254-1908 година и накрая 25-02(254 -1936 година.

Забележка: Локомотив 25-01 е с цвилингова машина с първоначален номер 59-1891 година и по късен номер 209 -1908 година.  Като 25.01 е преустроен и няма две врати на баджата,а една кръгла,обща.