Баща ми направи необходимите проучвания.
" Някои сведения за локомотивите 251-259 -означение 1908 година "
1. 255-259 са пруски G7.2 купени на старо през 1905 година в лошо сътояние,например много силно течащи димогарни тръби.
2. 251-254 са конструктивни варианти на G7.2 ,като основните разлики са :
а. 255-259 имат 222 димогарни тръби 50х2,5 мм ,потеглител система Дулц ,сегментни противотежести,ниски кутии на паровпускателните тръби,по два прозореца от всяка страна на будката.
б. 251-252 (1897г) имат 204 димогарни тръби 52х2.5 мм ,потеглител-изменител система Малет-фон Борис,разположен непосредствено върху цилиндъра за високо налягане,секторни противотежести,много високи,почти до комина,кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
в. 253-254 (1900 г имат 290 димогарни тръби 45х2,5мм ,потеглител-изменител Дулц,секторни(не сегментни!!)противотежести,ниски кутии на паровпускателните тръби,по един прозорец от всяка страна на будката.
2. 255-259 първоначално имат номера 42-46 -1905 година,след това 255-259 -1908 година,накрая 25.03(255) и 25.04 (257)-1936 година.
251-252 първоначално имат номера 64 и 65-1897 година,след това 47 и 48 -1905 година(неспоменато в книгите!!!) и накрая 251-252 -1908 година.
253 -254 първоначално имат номера 66 и 67 -1900 година ,след това 49 и 50 (неспоменато в книгите!!!) ,по късно 253-254-1908 година и накрая 25-02(254 -1936 година.
Забележка: Локомотив 25-01 е с цвилингова машина с първоначален номер 59-1891 година и по късен номер 209 -1908 година. Като 25.01 е преустроен и няма две врати на баджата,а една кръгла,обща.