Автор Тема: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.  (Прочетена 80970 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #15 -: 26 Април 2011, 11:36:55 »
Направо се наслаждавайте на най-великият автобус тук:

http://www.youtube.com/watch?v=64u7koHQdKk

има модели, чието съществуване не съм и сънувал  :wacko:


mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #17 -: 26 Април 2011, 13:15:39 »
Цитат на: Der Hetzer link=topic=1113.msg58287#msg58287 date=1303807015
Направо се наслаждавайте на най-великият автобус тук:

http://www.youtube.com/watch?v=64u7koHQdKk

има модели, чието съществуване не съм и сънувал  :wacko:



Аз пък не съм очаквал да имат над 80 модела!!!!!!!!!!
 :swoon: :swoon: :swoon: :wacko: :wacko: :wacko:
 :clapping: :clapping: :clapping:

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #18 -: 26 Април 2011, 13:17:29 »
Има един двойно съчленен незнам на вас ама на мен ми приличаше на огромен кремвирш :haha: :lol:

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #19 -: 26 Април 2011, 14:44:44 »
Двойно съчленения е бил специален износ за Куба, SES го правят в мащаб НО  :spiteful:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #20 -: 26 Април 2011, 16:33:58 »
За това ли иде реч ?


Кубинците му викат Гирон.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #21 -: 26 Април 2011, 16:54:21 »
Още 2-3 снимки на 293:




Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #22 -: 26 Април 2011, 17:05:17 »
...и моделът в 1:87  :dirol:




IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #23 -: 26 Април 2011, 17:09:55 »
Ах на батко, аз като ви разправях да си вземете книгите от предната страница, не ме слушахте  :lol: И не струват кой знае колко - колкото един четириосен вагон. Марио да ви опрости някой и друг членски внос в клуба и/или встъпителната вноска и сте готови. Моделите не са 80, ами няма да преувелича, ако кажа, че става въпрос за поне 800. В историята няма друг производител с толкова много модификации. И над 300 хил броя от една-единствена, с всичките произтичащи от това отрицателни последици. Плюс огромен за "социалистическо" производство брой продажби в страни отвъд желязната завеса, включително САЩ, Финландия, Норвегия, Швеция, че и Германия, Австрия, Великобритания..За Гърция,Турция, Иран, Ирак, Йордания, Сирия, Ангола, Мозамбик, Либия пък въобще не говоря. Малко са държавите, където Икарус не е стъпвал. В Малайзия и Сингапур пък има дизелови мотриси с кошове, произведени в същите заводи. И сега се произвеждат, в това число и в САЩ, но под друго име, защото марката е собственост на вече несъществуващата унгарска външнотърговска фирма Могюрт и "наследниците" не могат да се разберат кой да вземе правата. Глeдах клипчето - не са всички.

Двойносъчлененият не е бил за Куба - през 1988-а е произведен само един екземпляр, който не е одобрен при изпитанията с пътници. В последствие е пребоядисан, двигателят му е сменен и в крайна сметка продаден на Техеранския градски транспорт, където работеше допреди две години.

В Куба, всъщност не е Гирон а е Хирон - фабрика в Хавана, която до разпада на СИВ сглобява Икаруси по лиценз. Там също е направен експеримент с двойносъчленен автобус, но също не е прокопсал. Няма да приказвам за огромния брой каросерии върху шаси от ПАЗ-че.
« Последна редакция: 26 Април 2011, 17:12:29 от IKAR »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #24 -: 26 Април 2011, 17:16:50 »
Viva, Cuba!  :blink: http://www.youtube.com/watch?v=UtPNXmwRYTA Само пък да им видите влаковете !?  

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #25 -: 26 Април 2011, 17:17:15 »
А колко от вас знаят, че Икарус и Чавдар имат съвместен модел ?  :yes:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #26 -: 26 Април 2011, 17:40:16 »
Тая скотовоз-диващина е съчинена от онова престъпно чучело Фидел Кастро като заместител на планираното Хаванско метро, което така и не е започнато да се строи. Ремаркетата са курдисани в същата тази фабрика Хирон от сдали багажа Икаруси. И забележете, от страни пише "Metro Bus - за един по-добър град". Качването става през две опашки - една за седящи и втора за правостоящи, като последната свършва значително по-бързо. Слизането е почти мисия невъзможна, а да не говорим, че по спирките няма нито маршрутни схеми, нито разписания. Слава Богу, това вече е в историята - "камилите" са заменени от нови руски съчленени автобуси и от подаръци "втора ръка" от Европа.

"Съвместният" модел е с изцяло унгарска каросерия, само шасито е българско. Така и не влиза в производство заради финансови неразбории между нашите "отговорни" другари и унгарските. След Пловдивския панаир през 1986-та, единственият екземпляр е върнат в Унгария и по-нататъшната му съдба е неясна.
« Последна редакция: 26 Април 2011, 17:41:51 от IKAR »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #27 -: 26 Април 2011, 17:56:15 »
Ти що се обаждаш ся ?  ;D Треаше да си траеш да видиме каква ще е реакцията.  :)

 Ето снимка на въпросния - Ikarus 543.70;


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #28 -: 27 Април 2011, 09:17:57 »

Кубинския...










Така, че не е бил единствен екземпляр.
Освен, че е пробван в Унгария, няколко са се движели в Германия (ГДР) но с двигатели от МАN = 280 к.с. а така също и в Полша - Гданск...

ето тук продават модела:
http://www.trainmodel.eu/details.php?iid=1598&cat=57

който изглежда така както кубинския:


Още малко снимки и от другата им страна:






И един от...аерогарата ... ;)








http://buszok.freeweb.hu/
« Последна редакция: 27 Април 2011, 09:46:05 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #29 -: 27 Април 2011, 10:14:59 »
Ся едно по едно:

Бяло-синият и жълто-шареният са един и същ автобус. Както казах, след като не е одобрен при изпитанията в Будапеща през 88-а, бива върнат обратно в един от заводите. След което, като няколко години се чудят какво да го правят, бива разглобен, пребоядисан в "по-атрактивен" цвят и оригиналният двигател Раба Д2156 е заменен с МАН 2866. Но заради по-големия размер на въпросния нов двигател се е наложило втората врата да бъде преместена една секция напред. След няколко участия по панаири, в крайна сметка автобусът е продаден в Иран и работи в Техеран.

За кубинския казах - направен е опит в Хирон. Забравих да спомена, че този е с два двигателя.

Тези в ГДР и в Полша със сигурност са правени самоделно в техните "ДАП"-ове, на принципа "от два или повече автобуса един". В статистиката фигурира един-единствен унгарски Икарус 293-моделът се води така.

Тези от "Аерогарата" са съвсем друга история - заводска разработка за чекиране на пътниците, барабар с багажа, не на летището, ами още в града, където да се извършва и паспортният контрол. Подобна "градска аерогара" имаше по съветско време в Москва - метростанция "Аеропорт". След което автобусът ги поема, и пътниците и дисагите, по пътя, през "служебния" вход на летището и направо в самолета през вградената закрита стълба. Но въпросната технология също не успява да се наложи заради промените в изискванията за сигурност и "ръкавите".

С една дума, нищо лично, но съветът ми е да се чете :good: