Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

Автобуси "Икарус" - развитие през годините.

<< < (6/15) > >>

KRAKOMOBILA:
А колко от вас знаят, че Икарус и Чавдар имат съвместен модел ?  :yes:

IKAR:
Тая скотовоз-диващина е съчинена от онова престъпно чучело Фидел Кастро като заместител на планираното Хаванско метро, което така и не е започнато да се строи. Ремаркетата са курдисани в същата тази фабрика Хирон от сдали багажа Икаруси. И забележете, от страни пише "Metro Bus - за един по-добър град". Качването става през две опашки - една за седящи и втора за правостоящи, като последната свършва значително по-бързо. Слизането е почти мисия невъзможна, а да не говорим, че по спирките няма нито маршрутни схеми, нито разписания. Слава Богу, това вече е в историята - "камилите" са заменени от нови руски съчленени автобуси и от подаръци "втора ръка" от Европа.

"Съвместният" модел е с изцяло унгарска каросерия, само шасито е българско. Така и не влиза в производство заради финансови неразбории между нашите "отговорни" другари и унгарските. След Пловдивския панаир през 1986-та, единственият екземпляр е върнат в Унгария и по-нататъшната му съдба е неясна.

KRAKOMOBILA:
Ти що се обаждаш ся ?  ;D Треаше да си траеш да видиме каква ще е реакцията.  :)

 Ето снимка на въпросния - Ikarus 543.70;

pach:

Кубинския...










Така, че не е бил единствен екземпляр.
Освен, че е пробван в Унгария, няколко са се движели в Германия (ГДР) но с двигатели от МАN = 280 к.с. а така също и в Полша - Гданск...

ето тук продават модела:
http://www.trainmodel.eu/details.php?iid=1598&cat=57

който изглежда така както кубинския:


Още малко снимки и от другата им страна:






И един от...аерогарата ... ;)








http://buszok.freeweb.hu/

IKAR:
Ся едно по едно:

Бяло-синият и жълто-шареният са един и същ автобус. Както казах, след като не е одобрен при изпитанията в Будапеща през 88-а, бива върнат обратно в един от заводите. След което, като няколко години се чудят какво да го правят, бива разглобен, пребоядисан в "по-атрактивен" цвят и оригиналният двигател Раба Д2156 е заменен с МАН 2866. Но заради по-големия размер на въпросния нов двигател се е наложило втората врата да бъде преместена една секция напред. След няколко участия по панаири, в крайна сметка автобусът е продаден в Иран и работи в Техеран.

За кубинския казах - направен е опит в Хирон. Забравих да спомена, че този е с два двигателя.

Тези в ГДР и в Полша със сигурност са правени самоделно в техните "ДАП"-ове, на принципа "от два или повече автобуса един". В статистиката фигурира един-единствен унгарски Икарус 293-моделът се води така.

Тези от "Аерогарата" са съвсем друга история - заводска разработка за чекиране на пътниците, барабар с багажа, не на летището, ами още в града, където да се извършва и паспортният контрол. Подобна "градска аерогара" имаше по съветско време в Москва - метростанция "Аеропорт". След което автобусът ги поема, и пътниците и дисагите, по пътя, през "служебния" вход на летището и направо в самолета през вградената закрита стълба. Но въпросната технология също не успява да се наложи заради промените в изискванията за сигурност и "ръкавите".

С една дума, нищо лично, но съветът ми е да се чете :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия