Автор Тема: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.  (Прочетена 80984 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #30 -: 27 Април 2011, 10:21:37 »
Значи фирмата производител не се е справила с прототипа си  въпреки подмяната на двигателя...
но в ДАП-вете на ГДР и Полша са успели?!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Единствено жълтия с мноооооготоооооо  :wacko: врати тип "хармоника" е самоделка но в още една държава - познай коя е ?
Не знам за статистиката но в няколко сайта (дал съм един от тях) пише за няколко автобуса от модел "Икарус-293" влючително и в уикипедия...

А този за аерогарите има дори ...тоалетна. :haha:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #31 -: 27 Април 2011, 10:37:49 »
Пламене стига си говорил глупости и си отбирай малко материалите:
Това и това са Фотошоп:



 Нито са самоделки, нито са правени по ДАП-овете. Правени са на компютъра вкъщи.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #32 -: 27 Април 2011, 10:38:47 »
Не, че не се е справила, просто не е имало желаещи да купуват такива....В Будапеща не са го искали заради голямата дължина, трудното вземане на острите завои, съответно преминаването през тесни улици - можел е да се движи само по пътища от сорта на "Цариградско шосе" примерно. Или по специални изолирани трасета само за автобуси, каквито опити са правени, сега също има такива в други държави - Bus Rapid Transit. За Колумбия е правен пък прототип без стълби, за спирки с "високи перони", пак за такава система. Но при тогавашните условия в соцлагера това е немислимо....

Преди да се сложи нещо в таблиците в края на книгата, всичко е проверено по няколко пъти, от няколко различни източника. В интерес на истината в нея бяха включени и "самоделките" - например първите съчленени автобуси в Унгария, както и един двуетажен, направен от два катастрофирали автобуса, но такива, правени в други държави не бяха взети предвид, защото не можеше да им се хване "края", източниците бяха крайно несигурни, дори смърдеше на "Фотошоп" :lol:.

Всъщност Икарус не е и никога не е била "самостоятелна" фирма-производител, а едно изключително събирателно понятие, състоящо се от няколко завода за крайно сглобяване - в Секешфехервар, Будапеща, Капошвар, Сегед, Дебрецен и отделен завод в Будапеща за "специална" продукция - демек непознати у нас автобуси за Германия, Кувейт, разни арабски шейхове,Скандинавските страни, отчасти Гърция, някои от тях функционират и сега, плюс един куп поддоставчици, които продължават да си изкарват хляба и по този начин, и чрез резервни части. Дори думата не е унгарска, а патентът за нея беше на Могюрт - нещо като нашия Балканкар.
« Последна редакция: 27 Април 2011, 10:42:43 от IKAR »

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #33 -: 27 Април 2011, 17:13:15 »
Ами да, мога да кажа, виж най-горната черно бялата снимка, средната секция е с един прозорец в повече, явно както каза колегата в един от предишните постове е "наставян" от 2 автобуса в един в някое чуждоземно автостопанство. Колкото до модела в НО на 293 и това че вратите са му хармонични - това е защото SES не е от най-изтънчените фирми и не се задълбават чак в такива подробности, просто и те по примера на автостопанството в град Залаегерсег или Вроцлав са наставяли от части от 280. Първия модел на синия 293 дето го сложих е преправян от някакъв унгарец или бутикова унгарска фирмичка на базата на модел на SES, но цената която му се търси се връзва на към 200 лева с превода и доставката, освен това не знам доколко качествено е преправен, така че това е рискована покупка. А и от 293 не разбирам особено, просто ми стана интересно че съществува и такъв дзвер, на мене слабост и любов от пръв поглед си ми е 280, което пък изобщо не може да се слага на една плоскост с друсачите и хлебната шкода, последните докато събуждат само смешни спомени и са ми любими в областта на сеира, то в Икарус 280 съм влюбен и възхитен... пък и като слагаш определители ПО със звездички по средата мислиш ли че някой ще си трае?
« Последна редакция: 27 Април 2011, 17:27:14 от Der Hetzer »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #34 -: 10 Септември 2013, 13:06:02 »
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.40

Тук съм разнищил историята на доставките на Икаруси в България, както и разликите между отделните доставки от един модел. Статистическите данни за вноса по модели и години са взети от книгите, които вече ги знаете. Пускам линка, за да не преписвам всичко тук.



Една снимка от Пловдивския панаир през есента на 1988-а. Договорени са такива автобуси, но идват промените и доставката отива на кино.
« Последна редакция: 10 Септември 2013, 13:15:27 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #35 -: 25 Септември 2013, 21:44:45 »
http://www.youtube.com/watch?v=RgZ4xIo1iRs

Все повече се убеждавам, че голата истина е в "едромащабните" модели. И че ето това е моделизъм, а другото - празни приказки.......Да пратим маститите производители на модели при тоя човек, та да видят как се прави модел, и най-вече да престанат да фаворизират това HO............

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #36 -: 26 Септември 2013, 09:27:04 »
Не ме разбирай грешно - не искам да ти оспорвам мнението, но според мен истината е в "дребномащабните" модели,
защото при тях е истинско предизвикателство. На модел в 1/24 може да се направи всичко, защото и "баба го вижда"
(в смиъсъл без очилата да сложи дори) а и детайлите могат да се изработят къде по-лесно и прецизно.
Бих казал, че дори да се направи миниатюрен двигател с вътрешно горене не е трудно в тези размери,
но тогава ще си е предизвикателство. Друг е въпроса, че при едромащабните модели, визията е максимално
близка до истинската, детайлността (ако я няма си е чисто кощунство) е на много високо ниво по презумция.
На въпросния модел (RC при това), бих бил още по-очарован, ако бяха направени вратите автоматични.
В шасито на модела има място и за електромагнити или дори сервомашинки. Тогава в комбинация
със светодиодното осветление би бил наистина уникален. Ако си огледал останалите линкове около клипа,
си видял колко други подобни (по-лоши и по-добри) модели има.
Не знам, може би аз прекалено се "втилясвам" но обичам да има някакво "предизвикателство" в модела,
като нещо повече от осветлението в салона - например осветено табло в кабината и автоматични врати.
Като цяло модела обаче ме изкефи достатъчно много!


И тъй като темата е за Икарусите през годините, съвсем наскоро попаднах на скици/чертежи които
дръпнах от едни (от многото вече) сайтове за платени векторни чертежи. Макар да не си падам по градския
транспрорт чак толкова, но все пак това е част от нашия моделизъм, свалих демонстрационните снимки
на тези чертежи и ...ами ето ги...за всички които биха искали да си направят нещо подобно на показаното от теб:
IKARUS typ 180


IKARUS typ 250


IKARUS typ 260



IKARUS typ 280

(за големи снимки кликнете на тях)

Приятно моделиране в любим мащаб!
 ;D ;D ;D


« Последна редакция: 26 Септември 2013, 09:29:11 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #37 -: 30 Октомври 2013, 11:08:13 »

Два чистак-нови софийски Икаруса-280, на няма и два месеца, изпратени през лятото на 1987-а в командировка да "помагат" в Бургас, заснети на колелото в бургаското село Изгрев.
« Последна редакция: 30 Октомври 2013, 11:10:09 от IKAR »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #38 -: 17 Март 2014, 12:02:57 »

Ето  какви автобуси договорира об-на Варна :



http://www.kamioni.bg/bg/menu//post/8533/Solaris-p%D0%B5ch%D0%B5li-porychkata-za-70-novi-avtobusa-za-Varna

След полските трамваи в София , ето и полски автобуси

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #39 -: 17 Март 2014, 12:49:13 »
Въпросната фирма само дето на луната все още не доставя...а е само на 18 години, като започва просто като представител на Неоплан за Полша. И наистина има за какво - вече са на светлинни години над коскоджамити производителите като Мерцедес и МАН, които откакто изнесоха производството си в Турция, се компрометираха тотално - същото, каквото се случи с Брава и Лилипут след покитайчването им...В Бургас са абсолютно същите, като тези в Скъпарна са доста по-орязано и по-евтино изпълнение. В момента на същата база се произвеждат тролеи за София, Плевен, следват тези за Бургас, Скъпарна и Стара Загора, по проекта за интегриран градски транспорт на 6-те най-големи града. За нас чакаме 126 съчленени метанови автобуса МАН, надявам се да не са пак от турските, че иначе нищо ново под слънцето.

Що се отнася до трамваите - дано да не съм прав, но не съм оптимист - по много източници от Полша, Песа, за разлика от Соларис, не е много читава фирма. Сега практически основните производители на трамваи се изчерпват с Бомбардие, Алщом и испанската CAF - да ни бяха доставили поне като Белградските, от тази фирма. За новото чешко производство - Шкода и т.н. нищо не мога да кажа, Сименс много яко се издъниха в това отношение, хърватските Кончар също не блестят с големи успехи по света.....

Иначе ето нов Икарус, но под друга марка, за Скандинавските страни - доста добре го продават в Норвегия.....

« Последна редакция: 17 Март 2014, 13:04:32 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #40 -: 30 Май 2014, 10:37:02 »
http://ikarusbus.siteboard.eu/g19-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-Ikarus.html

http://ikarusbus.siteboard.eu/g12-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-alle-Typen-ausser.html

Малко заводски снимки......Само че иска регистрация, за съжаление, иначе не се виждат.
« Последна редакция: 30 Май 2014, 10:43:53 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #41 -: 30 Май 2014, 17:12:52 »
Ето най-новите и в момента произвеждани Икаруси:

http://www.magyarbusz.hu/

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #42 -: 31 Май 2014, 10:05:22 »

В далечната 1987-а, в завода, преди да ни го изпратят........

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #43 -: 06 Юни 2014, 16:22:29 »
http://www.youtube.com/watch?v=uAPB-DZlO2A

Едно филмче от далечната 78-а година, за съжаление само на унгарски.....

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #44 -: 27 Август 2014, 22:47:25 »
Едно филмче на унгарската телевизиа - DUNAtv, което преставя историята на автобусите икарус.Преди години имаше един кинопреглед на студио Екран,което включваше и краш тест на новият им автобус търкалящ се странично в изпитание на каросерията.Та тези краштестове са почнали доста отдавна явно: https://www.youtube.com/watch?v=4ehlmj8p3SM
и още едно филмче по темата на унгарски език: https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c
а тук оригинален звук и самия икарус 180: https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c
интериор - https://www.youtube.com/watch?v=zo7jDSNFnjY
и един оригинален филм за него от 1971г. https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c

« Последна редакция: 27 Август 2014, 22:56:23 от urko »