Автор Тема: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.  (Прочетена 80990 пъти)

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #45 -: 29 Август 2014, 12:53:39 »
Скоро и автобусите и тролейбусите ИКАРУС ще излязат от употреба.
Ще е хубаво да се възстановят по един автобус и тролейбус
в оригиналното им състояние и да останат като музейни експонати.
Обаче аз лично се съмнявам това да се случи...
По скоро ще отидат на скраб и ще изчезнат завинаги...
Някой има ли информация каква е съдбата им?!?

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #46 -: 29 Август 2014, 14:21:36 »
Цитат на: bategojko link=topic=1113.msg96212#msg96212 date=1409306019
Скоро и автобусите и тролейбусите ИКАРУС ще излязат от употреба.
Ще е хубаво да се възстановят по един автобус и тролейбус
в оригиналното им състояние и да останат като музейни експонати.
Обаче аз лично се съмнявам това да се случи...
По скоро ще отидат на скраб и ще изчезнат завинаги...
Някой има ли информация каква е съдбата им?!?

Доколкото знам софийските тролейбуси Икарус са минали поне през една модификация при ремонтите им, така че за музеен експонат не стават. Но във Враца има 2 такива, по които не е пипано. Друг е въпроса дали има желание за такова начинание.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #47 -: 29 Август 2014, 15:01:26 »
Не по една, ами по 3-4 модификации..Врачанските са четири и наистина всичко им е оригинално.
И няма да е съвсем скоро, понеже и новата доставка от 50 тролея няма да стигнат за покриване на всички линии - поне за сега люлинските 6 и 7 ще си останат с Икаруси. Същото се отнася и за автобусите - поръчаните 126 съчленени МАН-а няма да са достатъчни, понеже освен немалкото Икаруси в Малашевци, има още купища доставени по далаверски схеми дърти Мерцедеси, които в момента са в по-лошо и от Икарусите, съответно също са спешно за брак. Затова ако успеят да направят още една по-голяма доставка, каквито намерения общината има, старите бараки наистина ще изчезнат.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #48 -: 30 Август 2014, 11:11:51 »
Споко !
Това, което казва Бат Гойко важи само за граждани и гости на София. В провинцията икарусите остват на служба до веки веков  :wild:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #49 -: 01 Септември 2014, 10:05:34 »
Е не е съвсем така, понеже точно в провинцията частниците лека-полека си поподмениха автобусите с що-годе читави втора употреба от Германия. В Скъпарна има все още, но след доставката на Соларисите вече практически не излизат, в Пловдив отдавна няма, в Бургас също, и там вече дефакто са само с нови автобуси, в Габрово май тоже ги спряха. На практика Икаруси все още има единствено в София, в Благоевград, въпреки че и там почнаха да идват автобуси втора ръка, и в Ямбол. В София по този начин няма как да стане, понеже превозвачът е общинска фирма и ако предположим, че бъдат намерени що-годе свестни автобуси втора употреба, трябва да се обяви обществена поръчка с предизвестен победител, което е незаконно. Всъщност основната причина за наличието в София на толкова много бараки са далаверките и комисионните, свързано с изключително скъпо струващи пишман "основни" ремонти примерно в Дупница, изразяващи се в оакване с баданарката и формалната подмяна на някое и друго чаркче, на цена от близо 100 хил. лв. :angry:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #50 -: 01 Септември 2014, 10:42:07 »
Във Варна доскоро се возих в Икарус !

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #51 -: 05 Септември 2014, 12:19:54 »
Ама вече няма.

venci-vv

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #52 -: 07 Септември 2014, 07:42:38 »
  Варненсиките  Икаруси не се движат от зимата.Но още не са и бракувани.

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #53 -: 09 Септември 2014, 19:21:32 »
"12 000 Икаруса за година" - на унгарски:
https://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #54 -: 01 Декември 2014, 15:30:12 »
И такъв е имало явно, но не се разбира за коя страна е правен (Индия, Австралия, ХонгКонг, Малайзия .....?)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #55 -: 01 Декември 2014, 15:54:33 »
За Мозамбик. Този конкретно е производство 1978-а, следващите, вече 1980-та - 1982-ра, са с другия, "планетарния" тип врати, даже немалка част от автобусите са сглобени намясто, не в Унгария. От същия чешит са правени и за Танзания, пак с летящи врати. Също тестов автобус за Нова Зеландия, който накрая е продаден в Австралия, и по-късно за Индонезия.

Ето как са ги карали до фабриката в Мозамбик за досглобяване:



















За Танзания:





И за Нова Зеландия:

« Последна редакция: 02 Декември 2014, 10:14:10 от IKAR »

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #56 -: 13 Февруари 2015, 22:19:45 »
ИКАРУС-55 лукс 1965 г.



« Последна редакция: 13 Февруари 2015, 22:21:23 от tritehiksa83 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #57 -: 15 Юни 2017, 23:30:46 »
Икарус 280:


 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #58 -: 13 Август 2018, 14:05:07 »
Възстановили един Икарус 55 Лукс, произведен през 1972г.::
https://youtu.be/Dpl_fgT6xFg
 :clapping:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #59 -: 11 Октомври 2018, 10:15:55 »
Един "документален" филм - все пак е въпрос на гледна точка (спорна обаче),
за възхода, падението и смъртта на марката "Икарус"!
Все пак има и интервюта с ключови унгарски фигури както
от самата фабрика, така и от унгарската икономика в миналото.
Филмът все пак е доста интересен ...и тъжен за нас (които си спомняме тези автобуси):
https://youtu.be/HOq8XulPAuo
А и знам, че Икар, ще може да допълни и разшири темата още!
 ;D