Автор Тема: Допълнително ел. захранване на езика на стрелка  (Прочетена 7090 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Всеки е забелязал, че като се замърси езикът на стрелката и става страшно - чистене само помага да се "завърне" токът там и да няма прекъсване в движението на влаковите композиции. Преди дни при разговор с Васко, той ми подметна, че с помощта на реле горепосоченият проблем би могъл да се избегне. Но как да стане това? Идеи? Васко предложи следното - към езика се запоява жица, която се свързва с релето и съответно към общото захранване на релсовия път като при преместване на езика се променя и токът в него и така опасността от прекъсване на напрежението там от замърсяване, например, се избягва. Какво е вашето мнение?

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Мнение в картинка:



Това е на първо време и по принцип може да се реши доста по елегантно и финно стига да разполагаш с тънък многожилен проводник. Аз в случая съм използвал обикновен лентов кабел. Той е едножилен така че е по твърдичък но пък това създава допълнителен пружинен ефект и помага на пружините да си вършат работата (на стрелките на Piko A Gleis има стандартно монтирани пружинки които помагат дори при ръчно задвижване без механизъм стрелката да не се размества при преминаването на влак върху нея. На снимката дадена по-горе този механизъм се вижда горе вдясно).



eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Цитат на: br185 link=topic=1142.msg23101#msg23101 date=1239645118
... на стрелките на Piko A Gleis има стандартно монтирани пружинки които помагат дори при ръчно задвижване без механизъм стрелката да не се размества при преминаването на влак върху нея...

При стрелките на Peco въпросната пружинка е толкова яка, че затормозява мотора при преместването. Аз съм ги махнал от всичките ми стрелки. Иначе запоявам допълнителен едножилен супер тънък кабел на неподвижната част на езиците. А тази част, която се движи, просто я чистя. А още, при мен има кабели между локомотива и вагоните и съм монтирал пластини на втория вагон, които взимат допълнително ток за локомотива. По този начин повече колела служат за токовземане от по-дълъг участък от релсовия път.