Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection
Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Сaprycorn:
Спомням си, че когато се запознах с Васко и видях неговите модели, представите ми за хоби се промениха в огромна степен!
По времето, за което говоря, той все още нямаше западни модели, но това което правеше с Пиковските, беше уникално!!!
CaLLlo:
BR55 PIKO Umbau von Lokomotivfabrik Waskopff
До тук нещата бяха по-скоро за раздел "Похвали се", но да караме полека в посока по същество.
Предоставяме на вашето внимание първия по-сериозен проект на нашия приятел. Това е сериозно преработена както се разбра пиковска 55-ца още преди повече от 10 години и тогава друг освен него не беше наличен, а локомотив BR 5525-56 (pr. G81) се оказва важен и основен за времето си с внушителните 5 155 броя.
До тогава Васко се ограничаваше с, както той сам ги наричаше обикновени, но задължителни "суперосвания" на всичките си локомотиви и вече беше набрал достатъчно опит и желание да се хвърли в нещо по-голямо. Голямо, голямо, че колко голямо!?! - нали за да се захванеш с нещо голямо ще трябва да се пробваш предварително на нещо по-малко. И така по-малкият пробен голям проект беше решено да е добре познатата ни на всички пиковска 55-ца.
И ето какво се получи:
Тук най-добре се виждат отстранените пластмасови ребра по рамата за окрепване на старото
задвижване със зъбни колела ... и на тяхно място появилото се нитоване на рамата:
Оригинално стърчащите надолу зъбни колела на модела са идеална прахосмукачка
за всякакъв макет и тук проблемът е решен напълно направо така:
При други обстоятелства ако тендерът е задвижен и такава предавка заводски съществува - кардан към машината за задвижване и на нея, тя мигом бива премахната и локомотивът остава само на тендерно задвижване. Но тук има проблем - тендерът е много малък и дори напълнен максимално с тежести не би могъл да тегли много. И затова конструкторът избира вариант с кардан, а тендерът само ще токоснема:
И малко висш пилотаж, надявам се разочаровани няма да има, все пак това е H0
Ако е, да е!
utub.com
Сaprycorn:
Работата по този модел започна през лятото на 1995 година, и беше завършена през лятото на 1996- малко повече от година работа по един модел. Концепцията на задвижването беше много оригинална- двигател в тендера, който посредством "САМОРАЗТЯГАЩ" кардан предава движението на локомотива. Освен това, стандартната 55-ца на Пико получи нови тръби по котела, нови щанги, пароразпределение, спирачни колодки и спирачната лостова система, светещи предни и задни фарове, водна помпа и водоподгревател, арматурно табло в кабината, площадка със странични врати между тендера и кабината, курц куплyнг между тендера и машината, лостовата система, която отваря и затваря водните капаци на тендера и още един куп екстри, които дори и най-скъпите месингови фирми не произвеждат!!!
Спомням си първото представяне на този модел- беше сложен в кутия на Fleischmann, и повечето от нас се подлъгахме, че моделът е на тази фирма (тогава не го бяхме виждали на живо)!
Сега, когато вече има много модели на Fleischmann в България, може спокойно да се сравнят, и да се види огромната разлика (в полза на Васко)!
Надявам се Сашо скоро да публикува снимки и на другите модели MADE IN VASKOPF
fyut:
:hi: От това което видях +++++ в полза на Vaskopf. Моите уважения!!!!!!!!!! :yes: :yes: :yes:
zazo:
Лудница!!! И ако това е само репетиция не ми се мисли представлението какво ще е. :swoon:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия