Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Идеи за автоматизиран ЖП прелез

<< < (2/18) > >>

pach:

--- Цитат на: misho_tabakoff link=topic=991.msg17128#msg17128 date=1231951939 ---Наречи си го оптрон, че да не стават грешки.

--- Край на цитат ---
:no:
Оптрона е херметически затворен и работи сам за себе си.Докато този елемент е отворен , и ако няма повърхност , в случая дъното на вагон , няма какво да отрази сигнала от излъчвателя обратно към приемника  и съответно няма индикация.
Освен ,че трябва да намеря схемата , трябва и да я проверим , че не съм я правил , но пък ако стане (вероятност на 90%) , в последствие на нейна основа може да се реализират датчици "присъствие" за обратна връзка по трасетата - тоест ще имаме възможност да ни указва местоположенията на влаковете в даден момент.
Това последното като част от по-голям проект за централизирано управление чрез пулт ( като при Стоян) или хардуер към компютърните програми по въпроса.
Павка какво смяташ да правиш с това конрадско реле - как ще задвижваш бариерите?
Намеря ли време , ще намеря и схемата.Хубавото на тия неща (аксесуарите) е , че могат да се монтират и на по-късен етап. :yes:


--- Цитат на: zazo link=topic=991.msg17124#msg17124 date=1231946109 ---Аз се обърках нещо. На Павел модула май е равнинен. После има снимка на три планински. Този с гарата също е равнинен. Ако няма преходен и някой е навит да размени планинско за равно чело, мога да направя преходния модул.

--- Край на цитат ---

Това си е хубава идея - само още някой да прави модул... ;)

pach:
Zazo както си го написал , че разменяш планинско за равнино чело - не става  (поне на мен) ясно - ти какво чело даваш и какво искаш .
Знам човек дето дава планинско , и взима равнинно (ще ти се обади) , дано да стане номера , че тогава ще имаме направо два преливащи модула.
Ехааа , ако станат , бих казал , че ще имаме вече макар и измислена схемата на модулите (в смисъл че няма прилика с действителни места , нито пък план схема за развитие) , доста смислова все пак...

misho_tabakoff:

--- Цитат на: pach link=topic=991.msg17148#msg17148 date=1232000988 ---
--- Цитат на: misho_tabakoff link=topic=991.msg17128#msg17128 date=1231951939 ---Наречи си го оптрон, че да не стават грешки.

--- Край на цитат ---
:no:
Оптрона е херметически затворен и работи сам за себе си.Докато този елемент е отворен , и ако няма повърхност , в случая дъното на вагон , няма какво да отрази сигнала от излъчвателя обратно към приемника  и съответно няма индикация.

--- Край на цитат ---

Има оптрони с процеп, корпусът е във формата на буквата "П" - в едното рамо е светодиодът, в другото рамо е фотоклетката. И пак можеш да го сложиш м/у две траверси. Има ги всякакви чешити на размери.

П.П. Да не забравяме, че оптронът може да е какво изцяло затворен в един корпус и да играе ролята на галванично разделяне на две вериги, така и като този, който описах на горния ред и се използва именно за цели като конкретната.

pach:
Хм , за тези с процеп трябва "нещо" да "виси" от влака и да минава през процепа , за да го задейства , а и те самите пък трябва да стърчат над траверсите... :haha:
Аз говора за система от излъчвател и приемник в една обща плоскост (между траверсите) , и те са идеални за нашият случай.
Такива "П" - образни смятам да ползвам за контрол на обръщателният ми кръг в депото. ;)
Бах , пак ще трият тема , че я оцапахме... :blush2:

misho_tabakoff:
Са ще кажа на Лъчо да отцепи темата, че стана интересна.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия