Автор Тема: Идеи за автоматизиран ЖП прелез  (Прочетена 30955 пъти)

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #75 -: 13 Ноември 2009, 20:07:42 »
Тази автоматика е за реална жп линия. В случая с моделизма е неприложима, тъй като ние захранваме влаковете чрез релсите. Но пък косвено ми пробута една идея. Тя ще работи при осветени вагони. Ще я обмисля...

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11454
  • Рейтинг: 1050
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #76 -: 16 Ноември 2009, 09:51:13 »
Цитат на: optron link=topic=1205.msg31175#msg31175 date=1258135662
Тази автоматика е за реална жп линия. В случая с моделизма е неприложима, тъй като ние захранваме влаковете чрез релсите. Но пък косвено ми пробута една идея. Тя ще работи при осветени вагони. Ще я обмисля...

Ти сериозно ли я възприе!??? :this:
Не знаех че хобитрафовете стават да оправим БДЖ-то... :ok:
Тя си е наистина на реална - в мащаб 1/6  :spiteful: :pleasantry:
Ммммм, топлата вода я откриха май доста отдавна...
 :yes: ;D ;D ;D

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 971
  • Рейтинг: 224
    • bgrail.info
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #77 -: 16 Ноември 2009, 11:50:38 »
Цитат на: optron link=topic=1205.msg31175#msg31175 date=1258135662
Тази автоматика е за реална жп линия.
Всъщност е доста далече от автоматиката за нормална ЖП линия.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #78 -: 16 Ноември 2009, 14:24:18 »
Исках да кажа, че става за железница, при която токоподаването не е изцяло от релсите (дизелови локомотиви или електрически, захранвани чрез пантограф). При този тип, следенето за заетост може да става чрез релсите, като се следи за проводимост между тях. Този принцип се използва и при реалните железници, нали?

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #79 -: 16 Ноември 2009, 14:25:05 »
А я ми разкажете за контактните вилки? Някой ползвал ли е такова нещо?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 971
  • Рейтинг: 224
    • bgrail.info
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #80 -: 16 Ноември 2009, 14:28:10 »
Цитат на: optron link=topic=1205.msg31262#msg31262 date=1258374258
Този принцип се използва и при реалните железници, нали?
Все още се използва, но му мина вече модата.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11454
  • Рейтинг: 1050
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #81 -: 16 Ноември 2009, 14:42:13 »
Цитат на: optron link=topic=1205.msg31262#msg31262 date=1258374258
Исках да кажа, че става за железница, при която токоподаването не е изцяло от релсите (дизелови локомотиви или електрически, захранвани чрез пантограф). При този тип, следенето за заетост може да става чрез релсите, като се следи за проводимост между тях. Този принцип се използва и при реалните железници, нали?

Всъщност този принцип се ползва И при един от начините за тъй наречените "датчик присъствие" и при цифровото управление тоест DCC.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #82 -: 18 Юни 2010, 19:48:09 »
Малко да съживим тази тема - ето идейки:
Оптичен сензор за разстояние - http://www.robotev.com/product_info.php/cPath/1_29/products_id/161 Недостатък е, че минималното разстояние, на което действа е 15 сантиметра. Това означава, че сензорът трябва да се постави по-далечко, и да има пряка видимост до мястото, откъдето минава влакът, на разстояние не по-малко от 15 сантиметра.
За малко по-близко (минимум 10 сантиметра) е този - http://www.robotev.com/product_info.php/cPath/1_29/products_id/160 , като даже е и по-евтин. Същата особеност с разстоянията.
Сензор за натиск - http://www.robotev.com/product_info.php/cPath/1_29/products_id/163
Още един - http://www.robotev.com/product_info.php/cPath/1_29/products_id/162
Ултразвуков сензор за разстояние - http://www.robotev.com/product_info.php/cPath/1_29/products_id/131 Негова особеност е, че разстояния под 6 инча ги отчита като 6 инча, тоест, за да работи сензорът, трябва да има работно поле повече от 6 инча пред него, а влакът може да минава и на под 6 инча разстояние. Това елиминира донякъде недостатъка на оптичните сензори. Но пък е по-скъп.
Всички тези сензори имат и аналогов изход, което означава, че могат да се ползват в базова схема с компаратор.

evrokoma

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 434
  • Рейтинг: 1
  • Н0 III;IV и V епоха гр.Добрич
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #83 -: 19 Юни 2010, 12:35:36 »
имам една идейка с този сензор за натиск ,вариянти много като се започне от схема с ОУ 741 и се свърши до до компаратора LM339 другите вариянти са просто транзисторно фотореле  :drinks: намерих една схемичка с LM339но иска малко обработка щом съм готов ще я пусна  да намерите недостатъците и

evrokoma

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 434
  • Рейтинг: 1
  • Н0 III;IV и V епоха гр.Добрич
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #84 -: 23 Юни 2010, 10:39:44 »
момчета схемата е почти готова но ми трябват характеристика на датчика и характеристика на механизмите за прелеза  :thank_you: за да направя всичко

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #85 -: 23 Юни 2010, 23:04:25 »
Заповядай!
http://www.sparkfun.com/datasheets/Sensors/Pressure/fsrguide.pdf
Има инструкции и характеристики на тези сензори.
Те са резистивни датчици, тоест променят електрическото си съпротивление в зависимот от силата, приложена върху активната им повърхност. При по-голям натиск имат по-малко съпротивление, като зависимостта е експоненциална. Диапазонът на чувствителност е от около 50 грама до 10 килограма. Съпротивлението се движи в диапазона от 100 килоома до 200 ома.
После да се похвалиш! ;)