Автор Тема: Идеи за автоматизиран ЖП прелез  (Прочетена 52600 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #15 -: 27 Януари 2009, 12:34:23 »
Аааа , супер ! Ще помагам с каквото мога , дерзай !
 :good:
(хубавото на схемата е че благодарение на оптрона , върши работа както за аналогово , така и за цифрово движение - това не е засяга на практика ;))

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #16 -: 27 Януари 2009, 13:03:51 »
В събота ще идваш ли? Ще имам въпроси, стига да можеш да ми помогнеш.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #17 -: 27 Януари 2009, 15:05:28 »
Там съм ,че как !!!
Задавай въпросите си тук - хем мрежата ни е под ръка ,
 хем с другите ще споделяме опит - нали форума е за това!?
 :yes:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #18 -: 27 Януари 2009, 15:21:16 »
Първият въпрос, който възниква е следният: От схемата разбирам, че при прекъсване на лъча тя се задейства. Оттук идва въпроса къде ще е разположена - на самия прелез или преди него. Ако е на самият прелез няма да е много естествено, защото бариерите ще падат с идването на влака, но пък ще работи в двете посоки. Ако е разположена преди прелеза, както е в действителност, то трябва да се предвиди, че ние имаме двупътен участък с двупосочно движение и май ще стане много сложно.

Вторият въпрос - доколкото разбирам от схемата, е че тя се захранва директно от релсите. Така ли е?

Трети въпрос - на какво разстояние могат да бъдат разположени излъчвателя и приемника

Четвърти въпрос - на втората схема за заетост на участък виждам, че релсите на моя модул трябва да бъдат напълно отделени електрически от другите. Така ли е?

За сега май е това. Още със сигурност ще има.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #19 -: 27 Януари 2009, 16:08:20 »
Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476
Първият въпрос, който възниква е следният: От схемата разбирам, че при прекъсване на лъча тя се задейства. Оттук идва въпроса къде ще е разположена - на самия прелез или преди него. Ако е на самият прелез няма да е много естествено, защото бариерите ще падат с идването на влака, но пък ще работи в двете посоки. Ако е разположена преди прелеза, както е в действителност, то трябва да се предвиди, че ние имаме двупътен участък с двупосочно движение и май ще стане много сложно.


Отговора на въпроса ти , се съдържа в самият въпрос - много ясно че от двете страни преди прелеза!
Колкото до двупътно , схемата в двойно изпълнение , но с един изход за управление на прелеза и си готов... ;)

Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476

Вторият въпрос - доколкото разбирам от схемата, е че тя се захранва директно от релсите. Така ли е?



"POWER BUS" считай , че  означава захранваща шина , а не релсова линия (в странство имат стандарт на изчертаване и описване на схемите по-различен от бившите соц .страни.).
Когато ползваш аналогово захранване имаш регулиране по релсите от 0 до 12-14V , което не ти върши работа - стабилизатора за 5-те V , работи стабилно от 7,5 V нагоре.Когато взимаш от релсите захранване , то схемата няма да работи под този праг (отделно че там имаш и реверс на хода , което си иска още "защитни" части)...
Накратко това си е захранването с 12 V DC.
Ако имаш DCC система , тогава може и да се вземе от релсите - има си всичко необходимо на входа , изправителен диод, токоограничаващ резистор , филтриращ кондензатор , стабилизатор за 5V и готово - захранена схема.

Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476

Трети въпрос - на какво разстояние могат да бъдат разположени излъчвателя и приемника


Ако успееш да промениш това разтояние ...



от този елемент ...



Това съм го обяснил още тук ...

Цитат на: pach link=topic=1205.msg17951#msg17951 date=1233050662
Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя.
Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус който е достатъчно малък да влезне между две траверси на НО.Чуствителен е достатъчно , та дори и станиолче не се лепи под вагоните и локомотива...
Изхода от електрониката е стандартен .
Ти какво ще сложиш за изпълнителен механизъм на бариерите?
"мигалки" от дясно на шосето (от двете страни на прелеза) със светодиоди ще има ли ?


ще те разбера , че подхождаш сериозно по въпроса ...

Всичко това до тук съм го дал в линкове , само няколко поста по-горе ... :blink:
всъщност тук за какво става на въпрос ??????????? :()

Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476

Четвърти въпрос - на втората схема за заетост на участък виждам, че релсите на моя модул трябва да бъдат напълно отделени електрически от другите. Така ли е?


В темата отначало (ма това се е изгубило при отделянето и като самостоятелна)  съм споменал , че схемата става също за обратна връзка с минимални промени по входа ,като служи  към компютърни програми (или други управляващи станции) за да знаеш къде са ти влаковете .
Ти такава програма ползваш ли за модула , или у дома ?
Ако не , не ти и трябва втората схема , тя бе само илюстрация за казаното по-рано...

та така ... :wacko: :wacko: :wacko:




pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #20 -: 27 Януари 2009, 16:37:16 »
По първи въпрос - малко не ми е ясно как трябва да стане в схемата, но в събота като се видим ще чертаем
По втори въпрос - ние нали ползваме цифрово, а то не се променя за това реших, че се взема от релсите. Но прав си - трябва си отделно захранване.
По трети въпрос - не направих връзката, че тази схема е за конкретния елемент. Значи - всичко изяснено по този въпрос.
По четвърти въпрос - никаква програма не ползвам. Значи само първата схема, следователно и този въпрос е изяснен.
 :good:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #21 -: 27 Януари 2009, 16:47:09 »
Ако някой тръгне да прави схемата, нека да сподели схемата на платката, че да не откривам топлата вода след 4-5 месеца.Ако пък тръгнете да правите заявки за готови платки някъде - пишете ме за 2 броя.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #22 -: 27 Януари 2009, 16:53:22 »
Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17993#msg17993 date=1233067036
....
По трети въпрос - не направих връзката, че тази схема е за конкретния елемент. Значи - всичко изяснено по този въпрос.


Какво неясно има не схващам пък аз...


Схемата е за различен елемент - използва излъчвател и приемник в два отделни корпуса , монтират се като стълбове от страни на коловозите (впрочем това е по-лесното решение за двойно трасе  ;)) но точно това имах на предвид като казах , че не съм я пробвал (в никакъв вариант).
Конкретният елемент ,оптрон в един корпус работеш с въздушна връзка/отражение  е подходящ за между траверсите на коловозите , та става за подмяна на двата самостоятелни от схемата  и се надявам да стане...
Някой трябва да направи пробите (ако бърза) , ако ли не когато се освободя (че Дориан сега ще "изреве" кво стаа с декодерите) ще го разработя и с платки ако има достатъчно желаещи...

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #23 -: 27 Януари 2009, 16:57:46 »
Мене ме пишеш за две, а в зависимост от цената - мога да взема и повечко.  :) :good:
« Последна редакция: 27 Януари 2009, 17:04:40 от XRISTO »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #24 -: 27 Януари 2009, 17:03:29 »
Цитат на: pach link=topic=1205.msg17996#msg17996 date=1233068002
Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17993#msg17993 date=1233067036
....
По трети въпрос - не направих връзката, че тази схема е за конкретния елемент. Значи - всичко изяснено по този въпрос.


Какво неясно има не схващам пък аз...

(Image removed from quote.)
Схемата е за различен елемент - използва излъчвател и приемник в два отделни корпуса , монтират се като стълбове от страни на коловозите (впрочем това е по-лесното решение за двойно трасе  ;)) но точно това имах на предвид като казах , че не съм я пробвал (в никакъв вариант).
Конкретният елемент ,оптрон в един корпус работеш с въздушна връзка/отражение  е подходящ за между траверсите на коловозите , та става за подмяна на двата самостоятелни от схемата  и се надявам да стане...
Някой трябва да направи пробите (ако бърза) , ако ли не когато се освободя (че Дориан сега ще "изреве" кво стаа с декодерите) ще го разработя и с платки ако има достатъчно желаещи...

Чакай. Нещо не се разбрахме. По третия въпрос ми стана ясно, че става за въпросният елемент в един корпус. Не ми е ясно по първи въпрос.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #25 -: 27 Януари 2009, 17:06:06 »
Pach, тези оптодвойки да не са нещо като двойките на механиките по видеокасетофоните?  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #26 -: 27 Януари 2009, 17:07:10 »
Грешка аааа , цитата трябва да е по първи въпрос , по което е и изрисуваната схема ....
 :prankster:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #27 -: 27 Януари 2009, 17:08:28 »
Цитат на: XRISTO link=topic=1205.msg18002#msg18002 date=1233068766
Pach, тези оптодвойки да не са нещо като двойките на механиките по видеокасетофоните?  :)
Ами виж чертежите , по-горе , както и ПиДиЕфите на елементитепак по-горе) и прецени от кой видеокасетофон ще станат....
 :swoon:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #28 -: 27 Януари 2009, 17:11:25 »
Цитат на: pach link=topic=1205.msg18005#msg18005 date=1233068908
Цитат на: XRISTO link=topic=1205.msg18002#msg18002 date=1233068766
Pach, тези оптодвойки да не са нещо като двойките на механиките по видеокасетофоните?  :)
Ами виж чертежите , по-горе , както и ПиДиЕфите на елементитепак по-горе) и прецени от кой видеокасетофон ще станат....
 :swoon:

Е-е-е-е, че какъв е проблемът, че не са в един корпус?!Не виждам проблем в това, дори обратното - улеснява монтажа.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #29 -: 27 Януари 2009, 17:19:03 »
Цитат на: pach link=topic=1205.msg18003#msg18003 date=1233068830
Грешка аааа , цитата трябва да е по първи въпрос , по което е и изрисуваната схема ....
 :prankster:
Аз си го представям по следния начин (пък кажи дали е вярно) - на наште модули имаме двупътно и двупосочно движение, което за да се сложи преди прелеза такъв елемент, то трябват 4 броя!!! Така ли е?
Ако е така, то по първи въпрос не ми е ясно как ще се навържат тия 4 елемента в схемата (успоредно ли или с някакъв логически елемент), а не как ще се захрани схемата!