Автор Тема: Най-дългия моделен влак в НО в света  (Прочетена 25219 пъти)

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #45 -: 28 Февруари 2009, 22:31:33 »
Цитат на: CALLlO link=topic=1321.msg20039#msg20039 date=1235466624
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
По парния дом е чехска, по цвят и тендер австрийска. Някои серии са общи и за двете администрации.
Драги Калио, аз от 30 години са занимавам с парни машини, но по само парен дом или по тендер не мога да разпозная безпогрешно чие производство е дадена машина. Явно имам още да уча.
А за машината зад моята не позна - белгийска е, от 1922г.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #46 -: 01 Март 2009, 17:51:28 »
Цитат на: Tramway link=topic=1321.msg20310#msg20310 date=1235853093
Цитат на: CALLlO link=topic=1321.msg20039#msg20039 date=1235466624
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
По парния дом е чехска, по цвят и тендер австрийска. Някои серии са общи и за двете администрации.
Драги Калио, аз от 30 години са занимавам с парни машини, но по само парен дом или по тендер не мога да разпозная безпогрешно чие производство е дадена машина. Явно имам още да уча.
А за машината зад моята не позна - белгийска е, от 1922г.
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!


Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #47 -: 01 Март 2009, 20:05:22 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1321.msg20323#msg20323 date=1235922688
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!
Туй казвам и аз - не винаги може по неясна снимка или само по някой детайл да познаеш машината. Въпросната машина часове наред ми свиреше зад гъза, качвах са да я разглеждам вътре, приказвахме си с момчетата, но като видях клипа изобщо не можах в първия момент да са сетя коя беше - най-малкото защото не съм я гледал отдалече.
Я виж сега на туй клипче ще познаеш ли машините?
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo
Дахчо не знам дали си го виждал скоро, ама по-добре ако не си. Пропил са е, без зъби, слаб като скелет, мръсен, като клошар..... Тъжна картинка!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #48 -: 01 Март 2009, 20:34:47 »
Цитат на: Tramway link=topic=1321.msg20327#msg20327 date=1235930722
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1321.msg20323#msg20323 date=1235922688
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!
Туй казвам и аз - не винаги може по неясна снимка или само по някой детайл да познаеш машината. Въпросната машина часове наред ми свиреше зад гъза, качвах са да я разглеждам вътре, приказвахме си с момчетата, но като видях клипа изобщо не можах в първия момент да са сетя коя беше - най-малкото защото не съм я гледал отдалече.
Я виж сега на туй клипче ще познаеш ли машините?
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo
Дахчо не знам дали си го виждал скоро, ама по-добре ако не си. Пропил са е, без зъби, слаб като скелет, мръсен, като клошар..... Тъжна картинка!
Още от далече се разпознава гедерейската 44-ка!!! Големият диаметър на капака на димната камера, както и много високо монтираните крила " Витте" са характерни за тази серия! От втората машина най-напред се вижда "гълъбарника" (водоподгревателя на Хайнл), и след това тендера "лодка", следователно е BR52.80. Машината, която бута отзад е също "Лодка", но не се вижда добре горната част на котела.
Данчо-Финта не съм го виждал от 10тина години, съжалявам, че се е пропил. Поздрави

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #49 -: 02 Март 2009, 02:49:48 »
Малеее, много як клип ... особено втората и последната част ...

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #50 -: 05 Март 2009, 14:25:51 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1321.msg20330#msg20330 date=1235932487
Още от далече се разпознава гедерейската 44-ка!!!
.................
Хайде още едно въпросче, много лесно: не знам дали знаете, но серия 44 са едни от най-мощните немски товарни машини. На тяхна база през 1943г е разработена машина с подобни характеристики, чието производство започва в самия край на войната. Използвани са абсолютно същия котел и рама. Кои са тез машини и от кога до кога са произвеждани?

Ако ви дам жокер, по-добре направо да напиша отговора.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #51 -: 05 Март 2009, 15:25:32 »
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #52 -: 06 Март 2009, 18:00:46 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1321.msg20510#msg20510 date=1236259532
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!
Точно туй е отговора, само че аз съм ви подвел с рамата - имах предвид еднаква по конструкция рама, междурамни връзки и дебелина на платната. Естествено че междуосията са различни защото 42 е с диаметър на сцепните колооси 1400 мм, а 44 с 1450 мм. Другата разлика е и в опорите на котела - седлото на баджата заради вътрешното министерство на 44, както и задната опора, която на 44 е с плъзгалки, а на 42 с еластичен лист както на 52.

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #53 -: 07 Март 2009, 01:08:55 »
Е кво стана 42ра ли е че не можох да разбера, Ясен пак е прав май! :pleasantry:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #54 -: 08 Март 2009, 12:18:48 »
Цитат на: Tramway link=topic=1321.msg20572#msg20572 date=1236355246
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1321.msg20510#msg20510 date=1236259532
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!
Точно туй е отговора, само че аз съм ви подвел с рамата - имах предвид еднаква по конструкция рама, междурамни връзки и дебелина на платната. Естествено че междуосията са различни защото 42 е с диаметър на сцепните колооси 1400 мм, а 44 с 1450 мм. Другата разлика е и в опорите на котела - седлото на баджата заради вътрешното министерство на 44, както и задната опора, която на 44 е с плъзгалки, а на 42 с еластичен лист както на 52.
Една малка поправка:
BR44 е с диаметър на двигателните колела 1400мм, както и BR43, BR50, BR52, BR42, BR58.
Диаметърът 1450мм е стандартен за БДЖ - серия 10, серия 12 и други.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #55 -: 08 Март 2009, 12:29:08 »


Яско , май си сбъркал...

професията , пич :)  :drinks:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #56 -: 08 Март 2009, 12:58:11 »
Цитат на: Adrian link=topic=1321.msg20627#msg20627 date=1236508148


Яско , май си сбъркал...

професията , пич :)  :drinks:
Не, Адри,
Просто когато проектирах и правех моите "самоделки", изучих всички диаметри, междуосия и всевъзможни параметри, за да знам от кои локомотиви кои части могат да се ползват за други серии и т.н.
Тогава ми направиха впечатление стандартните мерки на DR и на БДЖ и съм ги запомнил:)

« Последна редакция: 08 Март 2009, 13:00:29 от Сaprycorn »

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #57 -: 09 Март 2009, 16:42:06 »
1450 mm  не е стандарт само на БДЖ. По времето, когато са правени поръчките по стандартизационната програма на БДЖ, тоз диаметър е масово използван за товарни машини за нормално междурелсие поради оптималното съотношение между него, диаметъра на цилиндрите, хода на буталата, теглителната сила и разхода на пара. Туй са отнася за серии 10 и 11. Докато серия 12 (туркините) е случайно попаднала у нас и диаметърът на сцепните й колооси е пак същия. От по-старите машини 17-та и 19-та серии и машина 18.01 са със същия диаметър.

И за да не отклоняваме повече темата, ще кажа, че BR44 и 42 (наша 16-ка) имат един и същи котел, абсолютно заменяем. Разликата е само в арматурната глава, пароизходната тръба на динамото, питателния дом (при 42 липсва такъв), инжекторите и задното окачване.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #58 -: 15 Юли 2009, 10:09:58 »
Опит за домашен рекорд!Събрани общо 4 локомотива и 102 вагона в N!!!
Обща дължена на композицията (по думите на моделиста) е 12 метра.Развъртял ги на домашният си макет:
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/496.html
и това
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/495.html
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/252.html
 ;D ;D ;D

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Най-дългия моделен влак в НО в света
« Отговор #59 -: 15 Юли 2009, 15:07:55 »

 :blink: :blink: :blink: