Автор Тема: Предимства и недостатъци на моделите, предлагани от различните производители  (Прочетена 6492 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Както знаете, колкото и да е перфектен даден модел, той винаги едни или други недостатъци, идеални неща на този свят няма. Въпросът е всеки от нас какво търси, на какво набляга и с кои неща е склонен да направи компромиси...Ясен беше казал, че прецизността в хобито е много важна и е така наистина, но.........Та нека в тази тема всеки от нас да сподели предимствата и недостатъците на локомотивите, вагоните, системите за захранване, декодерите и изобщо всичко, свързано с моделизма, предлагано от реномираните фирми. Ясно е, че всяка от тях си има силни и слаби страни...

Нека аз да започна с това, което съм видял с очите си или съм чул/прочел някъде. Говоря за мащаб HO като най-масов.

ПИКО. Независимо от огромния напредък, постигнат в сравнение с ГДР ския период на фирмата, има мисля някои неща, които трябва да се доизкусурят и то доста сериозно. На първо място по отношение на детайлността при локомотивите и най-вече при пътническите вагони има още много какво да се желае, товарните горе-долу се ядват. Но специално всички пътнически вагони на фирмата в това отношение са доста зле още отвън, за интериора да не говорим. Има още какво да се желае относно прецизността на изработката...Жуженето на двигателчетата и сега е нещо отвратително, не са малко и забележките по отношение теглителната сила на локомотивите. Като цяло също използват по - некачествена пластмаса в сравнение с другите фирми. Но за сметка на това моделите са сравнително здрави.Несъмнено добър е моделът на ДМВ Дезиро, но е скъп в сравнение аналогичните продукти на други фирми (двувагонният Талент на Брава е на светлинни години и въпреки това в аналогово изпълнение, каквото е и Дезиро-то, е с по ниска цена). Жалко, че Флайшман предлагаха Дезиро допреди няколко години, но го спряха...Релсите на Пико Т профил сега са словенски, но са с по-старата височина 2.5 мм. Моделите на сгради са добре прецизирани и лесни за сглобяване....От цифровата система на Пико нямам впечатления, не мога да коментирам. Готови модели със звук засега не предлагат.

РОКО. Моделите са с много добра детайлизация, дори нещо повече - голяма част от пътническите вагони вътре са с доколкото е възможно възпроизведен интериор, а седалките са монтирани отделно и оцветени горе-долу като в действителността...Частите, които се монтират допълнително, са добре изпипани и монтажът става сравнително лесно.Но доста от моделите при получаването пристигат с външни механични дефекти, причинени вероятно от прекомерно натискане от страна на монтажниците...Не мога да преценя дали моделите от преди фалита са по-детайлни или тези сега. За платинената серия, която от тогава вече не съществува имам отделна статия, сега я превеждам. Релсовата система GEO Line е просто под всякяква критика, имах възможност лично да установя..

Флайшман. Това са може би едни от най-добре детайлизираните модели, все пак фирмата е на 120 години....Като единствен недостатък мога да посоча при пътническите вагони това, че отвън са просто перфектни, а интериорът представлява една отливка заедно със седалките, без последните да са монтирани отделно и боядисани както трябва, а вътрешните врати са с отвори без някаква имитация на стъкло.Също цифровата система LokBoss е малко кофти за работа и докато свикне човек може да му писне...използват се няколко бутона с двоен, троен и дори четворен клик...А управлението на влаковете трябва да е удоволствие...Иначе релсите с готова призма са добри. Същото се отнася и за курц-куплунзите, които като гледам са по-издръжливи и здрави от Роко-вските.

Брава. Всички се прехласвате по детайлността на техните модели и сигурно има защо - отварящи се врати и т.н. Но стараейки се, са допуснали доста пропуски...За пътническите вагони се отнася същото, което казах и за Флайшман - интериорът е една едноцветна отливка, седалките не са оцветени в действителния им цвят. Като добавим и факта, че са почти двойно по-скъпи от подобни вагони на Роко, Флайшман или Лилипут...Локомотивите поне като цени са аналогични и дори малко по-евтини от тези на другите производители, поради което си струват. Но забелязах, че интериорът на кабината на дизеловия локомотив серия 07 са го оцветили в оранжево. Я погледнете някой действителен такъв локомотив дали вътре кабината е оранжева. Интересното е, че до 2000 г. фирмата предлага напълно функциониращи системи за тролейбусен моделизъм - въздушна мрежа, по която наистина тече ток и се движат тролеи. За съжаление изцяло е спряна от производство.

Мерклин. Доста неща се казаха за тая фирма покрай фалита и, въпреки особено сериозните производствени традиции. Захранващата система с променлив ток, ска и пъпки е нещо, за което нямам думи просто....Имах преди няколко пътнически вагона на Мерклин, уж за възрастни колекционери, но кошът им беше метален и почти всички детайли отвън бяха......изрисувани, а не изляти....Тоест почти никаква детайлност...Тези вагони бяха по-скоро за малки деца и затова отидоха по предназначение.....Предимството им е, че са здрави..

Трикс-тук нямам впечатления, вие можете да кажете.

Бемо. Може би най-детайлните модели в този мащаб, които съм виждал, дори по-добри от Брава. Но са доста скъпички а в добавка и изключително фини, с тях трябва да се борави много внимателно. Имат доста детайли за допълнителен монтаж, които се слагат особено трудно, понякога дори е нужно да се капне малко лепило, понеже се срещат широки и непасващи отвори. Друг недостатък е, че асортиментът е почти изцяло швейцарски теснопътни модели. За дигитализация се използват декодери за мащаб N и фирмата си казва, че не дават гаранция за нормално функциониране в цифров режим.

Тилиг. Веднага ми направи впечатление старанието за оформяне интериора на вагоните, но пък не могат ли да сложат металните рамки на прозорците както си му е реда, ами боядисват прозрачната отливка с бяла боя.

Лилипут. Очите ми останаха на снимките на един вагон на Ясен с перфектно възпроизведен салон и дори автентична тоалетна, но в последствие се оказа, че не всички вагони ги правят по този начин. Неясно защо.
« Последна редакция: 07 Февруари 2009, 16:23:15 от IKAR »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Хубава тема се отвори!
Но може би е по-добре да сравняваме конкретни модели,а не като цяло. Съвсем скоро правихме такова сравнение с Мишо Табаков на серия 65.10, производство на Brawa и на Gutzold! Владо също присъства на сравнението, беше много интересно, тъй като и двете фирми имат своите предимства и недостатъци! В конкретния случай Брава има по-финни тръби и држки по котела, но пък Gutzold е по-детайлен в ходовата част и най-вече в щангите!
Разбира се най-голямото предимство на Gutzold е "чупещата рама", която при Брава е "твърда" и двете машини стоят много различно в кривите!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Обещаваща тема, бих я кръстил "Стената на плача", шегувам се рабира се, но трябва да има и такова място за оплюване на тоя и оня производител и на никой да не му се разминава безнаказано.

Като първо, ще споделя мнение за челния изглед на осите на парните локомотиви и не само техните, нещо което лично мен много ме дразни. Почти никой не прави каквото трябва, в това число Fleischmann, Brawa, Liliput, Trix, Maerklin, Weinert дори, за Piko да не говорим какви дупки зеят, но и голяма част от т.н. "месингови фирми", единствено ROCO е направил необходимото - малки дупчици точно както е при истинските локомотиви. Ето за какво става дума:



                                         и отличникът ROCO:   


Някой по-млад хобист може да каже че се втилясвам, но да попита Васко и Яско колко шайби са произвели за да скрият издънката на производителя! И при най-стария модел ефектът е поразителен и си заслужава усилията.
Скоро ще покажем самоделките на Ясен и Васко и там ще се види как са се справили с проблема.

И така една ГОЛЯМА червена точка от мен за фирмата ROCO!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

не знам дали прекаленото 'взиране' в детайлизацията  ми е присъщо , просто някаква вътрешна радост и кеф ме заливат , като ми допадне модел .В никакъв случай не бих правил сравнения между различните фирми - изглежда ми трудно осъществимо - 'тези -това , но пък онези - онова' .Ако целта на темата е да номинираме призьори на мен ми е трудно...както да речем финалната 6-ца на мис Свят - момичетата са различни , но всяка ми харесва с нещо.
Всички започнахме с Пико , или поне болшинството. Макар ,че някои техни изпълнения са едва ли не бутафорни спрямо същите модели на западни фирми , и до ден днешен си ги харесвам и ме кефят и няма да се разделя с тях- емоционалната обвързаност към БР 41 , 03 , 01 , 91 , 120 , 499 дори 44-ките ми е достатъчна да им се радвам ,въпреки оскъдната детайлност.А сега Пико доста напреднаха в областта на товарните вагони - имат уникални изпълнения , с което напълно съм съгласен с колегата , открил темата .
Schicht  и  до ден днешен си ме кефи - пътническите им вагони , макар и в 1:100 са си супер и съм си запазил по един влак. В последствие фирмата преля в SAchsenmodelle  , която си ме кефи много - преминаването в 1:87 е голям плюс за детайлността , появиха се оцветени интериори  . Товарните им изпълнения , особено онези реко 2 осни цистерни са си бижутерия !
Хах , така като съм почнал всички фирми ще ми излезнат любими ! Roco е фирма , която като цена/качество каточели е най-удачна . Бих се изразил така :

Пико,Заксен,Jouef,Rivarossi,Lima,Elektrotren  >>>>  Roco  >>>>  Liliput,Tillig,Brawa,Gutzold,Flm,Maerklin,Bemo >>>> Weinert,Lemaco,MicroMetalkit

Хареса ли ми моедел (трепна ли ми сърцето) - купувам си го , без да ме интересува фирмата и детайлите. В последствие се оказва ,че имам каточели най-доброто на всички фирми.

Сега нямам време , но ще се хвана да извадя и да си снимам една композиция от товарни платформи на...Префо ; надали сте ги виждали , а и никога не съм ги виждал в Нета ; нямата детайлността , която търсите с лупа , но пък са уникални, чудесно стоят на пътя !!! - ще се чудите кой ги е произвел ...все пака са поне на 40 години...
« Последна редакция: 08 Февруари 2009, 11:40:14 от Adrian »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Адри, в твоята класация няма Флайшман? Къде ги поставяш? По средата или вдясно?  :spiteful:
Аз пък от своя страна споделям само едно отскорошно наблюдение:
-Роковските НО двуосни цистерни изглежда не са същата големина като тези на Пико?!Малко са по - дребнички някак...  :blink:
« Последна редакция: 08 Февруари 2009, 09:43:05 от XRISTO »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


има ги - Flm (ФЛМ) е съкратеното на Флешман; по0скоро пропуснах Лилипут , слагам ги

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За мен Лилипут е минало. Откак един BR91 със пародията си на платка изгори един звуков декодер, не ща да ги видя и да ги чуя. А всичките им парни локомотиви се движат като спънат кон, заради технологичните им и  иконструктивни недоразумения. Тая фирма ще остане за мен в историята с добрата си репутация преди да се покитайчи!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: CALLlO link=topic=1387.msg19158#msg19158 date=1234049327
Обещаваща тема, бих я кръстил "Стената на плача", шегувам се рабира се, но трябва да има и такова място за оплюване на тоя и оня производител и на никой да не му се разминава безнаказано.

Като първо, ще споделя мнение за челния изглед на осите на парните локомотиви и не само техните, нещо което лично мен много ме дразни. Почти никой не прави каквото трябва, в това число Fleischmann, Brawa, Liliput, Trix, Maerklin, Weinert дори, за Piko да не говорим какви дупки зеят, но и голяма част от т.н. "месингови фирми", единствено ROCO е направил необходимото - малки дупчици точно както е при истинските локомотиви. Ето за какво става дума:

(Image removed from quote.)

                                         и отличникът ROCO:   (Image removed from quote.)


Някой по-млад хобист може да каже че се втилясвам, но да попита Васко и Яско колко шайби са произвели за да скрият издънката на производителя! И при най-стария модел ефектът е поразителен и си заслужава усилията.
Скоро ще покажем самоделките на Ясен и Васко и там ще се види как са се справили с проблема.

И така една ГОЛЯМА червена точка от мен за фирмата ROCO!
Наистина въпросният детайл е от изключителна важност! За по-кратко го наричаме "шайбичка на колелото"! Ако производителят не я е предвидил, производството и отнема много време! Истина е, че такива реномирани фирми като Fleischmann, Брава, Trix, Лилипут, Ривароси, Пико и др. НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ тази шайбичка. В този ред на мисли свалям шапка на Роko, които от около 15 години произвеждат всички колела по този начин. Чест прави и на фирмата Gutzold, която отскоро също произвежда колелата с тази шайбичка (BR18, BR19), дори са отишли и по-далеч- "шайбата е с три дупчици- една голяма в средата, и две по-малки отстрани. Такива колела Роко прави на БР 18 201 (02 0201)!
По отношение на този детайл, най-зле е изпълнението на Лилипут и Брава- при тях колелата са набити в оста посредством пластмасови втулки, от които стърчат "мустаци" и са запълнени на ръка с червена боя, при това дори не са си правили труда да оберат "мустаците със скалпел!!!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: lubomir link=topic=1387.msg19164#msg19164 date=1234090195
За мен Лилипут е минало. Откак един BR91 със пародията си на платка изгори един звуков декодер, не ща да ги видя и да ги чуя. А всичките им парни локомотиви се движат като спънат кон, заради технологичните им и  иконструктивни недоразумения. Тая фирма ще остане за мен в историята с добрата си репутация преди да се покитайчи!
Забележките към Лилипут далеч не се изчерпват с платките. Още когато бяха австрийска фирма имаха много недостатъци, но тази фирма си остана "монополист" за няколко серии- BR05, BR42,BR45, BR62, BR84. Така е, когато няма алтернативен производител, се купува от "монополиста"!


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Онова колело горе е от 44-ка с колянов вал вместо ос, т.ч. ония с колите да внимават!

                                                            мда
« Последна редакция: 08 Февруари 2009, 23:16:18 от CALLlO »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Какви са тези шайбички,за които си говорите и за какво служат?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Имитират центровия отвор на оста(технологичен елемент). Чрез него става базирането на осите за последваща механична обработка, примерно престъргване на бандажи, лагерни шийки и др. подобни.