Автор Тема: Загадки!  (Прочетена 61593 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Загадки!
« Отговор #195 -: 02 Април 2019, 20:45:11 »
Да, Краси, за тази машина говори Митко. Това е wü C, която после става 18.1. Като се прибрах я извадих и премерих, колоосите са, както предположи Митко, 20мм. Но нямат нищо общо с тези по-горе. Нямат изместени противотежести, а тези са завъртяни на 90°(на око), при трицилиндровите са на 60°.
Другата 18-ка на Роко е легендарната S 3/6, тя пък е  още по-големи колела - 1870мм. По-късно тя става 18.4.
Адри частично е дал отговор на въпроса как са изолирани колелата, да с букси, но и на двете колела. Сигурен съм защото ги пробвах с мултицет, дали не са за някоя променливотокова машина. Не са, а и профилът не е за Märklin.
Така, че бирата ще поостане да се изстуди хубаво  :buba:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #196 -: 02 Април 2019, 21:20:00 »
Цитат на: Жоро link=topic=1362.msg115419#msg115419 date=1554227111
... Нямат изместени противотежести, а тези са завъртяни на 90°(на око), при трицилиндровите са на 60°.
...

Не рабрах кои са изместени и кои не са:
От твоите снимки противотежестите са изместени, изглежда на 90 градуса, като на четирицибивдрома машина,
На твоята машина не са?
На Роко 18.1 също са изместени, както си трябва (вж. втора сцепна колоос):


ПС: Не казвам че твоите колела са от 18.1, само предполагам ... и ми приличат на такива.
ПС2: На моята БР64 металните колела изглеждат доста по-различно.
« Последна редакция: 02 Април 2019, 21:23:52 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #197 -: 03 Април 2019, 07:41:37 »
Снимката май не съм я пуснал както трябва:  https://www.roco.cc/doc/idimages/def2/40146.jpg
« Последна редакция: 03 Април 2019, 07:46:21 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Загадки!
« Отговор #198 -: 03 Април 2019, 12:03:01 »
Жоро сигурен ли си, че са от Роко?
Аз съм си купувал подобни колооси от теб, но на Лилипут!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #199 -: 03 Април 2019, 16:25:09 »
Цитат на: pach link=topic=1362.msg115424#msg115424 date=1554282181
Жоро сигурен ли си, че са от Роко?
Аз съм си купувал подобни колооси от теб, но на Лилипут!

Оная стърчилка, на която се закача контракривошипа, или както там се нарича, си е точно в стила на Роко.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Загадки!
« Отговор #200 -: 03 Април 2019, 17:00:26 »
Да, Паце, сигурен съм.
След като се установи, че не всички моделни колооси са точни по размер, ще разширя кръга на търсене с 4-цилиндрови машини.
Относно верноста на размерите при Роко. Имам BR 02 0201, оригиналът на която по техически данни би трябвало да се събере на 23-метров обръщател. Да, ама не. Слагам я на роковски такъв и о! чудо - половината предна талига стърчи извън обръщателя. Оказа се, че и разстоянието по буфери не отговаря на оригинала - по-голямо е. Та така за размерите. Ще се пробвам с BR 17, BR 18 и други роковски "h4" бързаци  :buba:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Загадки!
« Отговор #201 -: 03 Април 2019, 18:40:17 »
Много малко от фабричните модели са с точни мащабно размери. Затова си има обективни причини. Те са както технологични така и не толкова. Една от най - важните технологични причини е минималната дебелина на отляти детайли, която позволява начина на производство. Например почти никога няма точно междуосие при многоосните парни машини, защото дебелината на спирачките трябва да е достатъчна за да оцелеят максимално дълго. Това обикновенно води до намаляване на диаметъра на колелата, като прибавим и високите реборди и уиде коня в ряката. Малките радиуси на завиване водят до увеличаване на общата ширина на локомотивите и така нататък. Разбира се най - тежко е положението при парните машини, при дизелите и електровозите не е толкова трудно. При правилен избор на прототипите фирмите могат да минимизират тези проблеми но не винаги е възможно. Не трябва да забравяме, че все пак става въпрос за играчки и да не сме толкова придирчиви. За тези, които желаят условно мащабно верни колекционерски модели  - те се произвеждат от други фирми, с други изисквания и други технологии в малки серии.   
« Последна редакция: 03 Април 2019, 18:44:06 от Krasi Tankista »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #202 -: 03 Април 2019, 18:53:12 »
Размерътна колоосите си е достатъчно точен, освен ако не говорим за типовите няколко размера на старовремското Пико. Гледам в тестовете на Миба за някои парни локомотиви в последните години:

BR23.0 - 20.1 вместо 20.11 мм
BR50.49 - 16.0 вместо 16.09
BR52 - 16.1 вместо 16.09
BR24 - 17.25 вместо мащабните 17.24 мм
BR10 - 22.9 вместо 22.99
за други ме мързи сега да търся.

Както се вижда отклонението е до 0.1 мм.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Загадки!
« Отговор #203 -: 03 Април 2019, 20:11:12 »
Явно е, че не си пропуснал бележката за правилния подбор на прототипите. Я ми дай данни за Br 94 например. Не се ограничавай само в диаметъра на колелата, а обърни внимание и на междуосието и на ширината на парните машини и т.н. И не чети ако обичаш, като дявола евангелието. И ако може забрави за момент любимата фирма.   :pleasantry:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #204 -: 03 Април 2019, 20:23:05 »
Краси, не съм виждал роковска 94-ка. Не мога да кажа как е. Но ето тук: http://miba.de/mibatest/ има кратки обзори на разни модели от разни производители. 
Колелцето на Жоро е от Роко, а и тя наистина за мен е "оптималната" фирма за цена/качество. Затова давам примери с Роко.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Загадки!
« Отговор #205 -: 03 Април 2019, 21:00:37 »
Аз не се заяждам. Ето какво премерих току що:

Br 94 междуосие на оригинала преведено в 1:87 = 66.666667мм
модел на Трикс                                                   = 69.9мм
модел на Флайшман                                            = 71мм

Br 94 диаметър на колелата преведен в 1:87 =15.517241мм
модел на Трикс                                             = 14.5мм
модел на Флайшман                                      = 14.9мм

Метрополитен въобще няма да го меря, а Есу и Вейнерт са по - добре предполагам.


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Загадки!
« Отговор #206 -: 03 Април 2019, 21:12:48 »
Ето сравнение на флаишман и Есу - отгоре. Като гледам Есу е с по - добро междуосие, но едва ли е с правилен диаметър.


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #207 -: 03 Април 2019, 23:27:17 »
На тази 94-ка междуосието е 1450, а колелата са по 1350 мм. Както и да го въртиш, на теория не можеш да събереш мащабни колела, като им добавиш моделни реборди .

На есу-то междуосието е точно - по 16.65 мм, но колелата са с по 1 мм по-малки - 14.45 вместо 15.5. За да може да се добавят и ребордите.

За флайшманн няма какво да говорим - от край време правят всичко "по мотиви".
« Последна редакция: 03 Април 2019, 23:33:55 от mitko0888 »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Загадки!
« Отговор #208 -: 04 Април 2019, 12:11:45 »
Може да стане с колела Rp 25 или по - добре с Proto 87. В интерес на истината аз подходих малко лукаво с 94 - ката признавам си, но ако разгледаш подробно тестовете на Миба, дори всички други размери да са точни междуосието - базата много често е по - голяма. В крайна сметка ми направи впечатление, че мерене на размерите няма само при Микро Метакит. Те правят нещата по най - лесния начин по чертежа без да се съобразяват с малки радиуси на завиване и т.н. Не вярвам всичко да е чак пък толкова точно, но знам ли аз. Вероятно Яската може да хвърли яснота по въпроса, ако реши да премери някоя от неговите машини. Абе то от една колоос започнахме, а къде стигнахме ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Загадки!
« Отговор #209 -: 04 Април 2019, 13:38:04 »
Това за диаметъра на колелата и ребордите обикновено малко се бърка.

NEM310 дава височина на реборда 0.6-1.2 мм
RP-25 e с различни кодове. Да не се бърка с кодовете на релсите!
RP-25 код 110 (това е масовото в Н0) е с височина 0.635 мм
най-малкият код 54 на RP-25 е с височина на реборда 0.41 мм
Proto87 е с височина на реборда също 0.41 мм.

За въпросната 94-ка при мащабен дияметър от 1350 / 87 = 15.52мм, като добавим и двата реборда диаметърът става 16.34 мм за Proto87, 16.8 мм за RP-25, и 16.7 до 17.9 мм за NEM (има доста модели на "Роко" с малък реборд, без да се хвалят че са RP-25).

Та тези всичките милиметри не могат да се хванат в междуосие от 16.67 мм, дори и за Прото87 едва ли някой ще направи осите без никакъв луфт и само с 0.3 мм резстояние между колелата. Като тук не става въпрос за радиуси на завиване и т.н., а просто за мащабно пресъздаване на BR94, което мисля че стана ясно, не е възможно дори и на теория.

За други машини, както писах преди, нещата с новите модели никак не са толкова черни - спазват си размерите за колелата и междуосията, поне хубавите фирми. Даже и на Пико могат да се намерят модели с точност около 0.1мм.