Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Maerklin фалира
			pach:
			
			Съвсем точно и аз съм напълно съгласен с IKAR !!!
Само ще допълня - това дет се прави в Китай , липсата на инвестиции и нежеланието да се печели от оборот , а не от високи (неотговарящи на действителността) цени , се концентрира в лакомията на менажерите . От високи цени се печели общо взето еднократно , след което фирмата по-добре да я няма...но така печалбата за директорите е ограмна и най-вече почти мигновенна.Докато печеленето от оборот предполага дългосрочна програма с малки печалби.Да ама лакомите директори това не ги устройва.
Те предпочитат да се нагушат в кратки срокове , и след това фирмата "кучета я яли".
В Европа упорито се говори , че директорските бордове на всички моделни производители , са толкова далеч от проблемите на моделизма , защото нямат дори един модел в домовете си - тоест управлението на фирмите е в ръцете на печалбари , но не и моделисти или колекционери...
Може да плюем по китайците , но всъщност там е надеждата.Китайците доказаха , че навлизайки в даден бизнес , първоначално заливат пазара с количество без качество , но това им дава време и пари да се развият , и който иска да остане на пазара вече почва да вдига качеството... Сега е момента (или ще настане всеки момент от тук нататък) да купуваме китайска стока , защото по-лакоми от китайците , няма. Тоест след време и техните цени ще стана космически , но тогава те ще са вече единствените производители (монополисти)...
Има един (вече) стар виц .
В пула с новините на китайската осведомителна агенция се появява следното съобщение:
"-Вчера стана тежка катастрофа м/у три голями камиона на последният завой преди входа за контейнерният терминал на пристанището в Шенжун.Причината за катастрофата е бързането на камионите да доставят навреме превозваните контейнери със стоки за Европа!" :yes:
В пула с новините на БТА се появява индентично съобщение за катастрофа"
"-Вчера , на кръстовището по магистрала Е79 , стана тежка катастрофа , между два депутатски мерцедеса и магарешка каручка с тор.Причината за катастрофата е отнемането на предимството от магарешката каручка , на депутатските коли , които бързали за поредният прием организиран от европейската банка за развитие!"
 :lol: :lol: :lol: :lol:
		
			lubomir:
			
			
--- Цитат на: IKAR link=topic=1378.msg18853#msg18853 date=1233766975 ---
Мерклин е фалирала, вероятно ще повлече със себе си също Трикс и LGB - нали уж са нейна собственост, Роко и Флайшман някаква банка и едните и другите ги държи за топките......То както е тръгнало няма да останат производители на ж.п. модели...Ами така ще е, като не им идва акъла в главата и продължават напук на всичко да държат такива космически цени. На сайта на Нюрнбергския панаир четох едно интервю, в което се казва, че за разлика от 70-те и 80-те години, когато не е имало немско и австрийско дете без "влакче" в къщи (въпросът е бил какво е - Флайшман или Мерклин, а не дали го има), сега сред децата и младежта интересът към това хоби бил почти никакъв...И как я мислят те тая......Оправдават се с прецизност, детайлност, трудност за изработка и т.н. А публична тайна е, че всичката карантия - двигатели, предавки, декодери, в това число и тези със звук, от години се правят за жълти стотинки в Китай, нищо, че на моделите гордо пише Made in Germany/Austria...Относно матриците за кошовете моят колега, който във фирмата се занимава с машинно чертане казва, че със съвременния софтуер точно за половин час може да бъде изработен чертеж на парен локомотив само по снимки, за дизелов или електровоз било още по-лесно...И при тази ситуация нормално ли е според вас един средна хубост локомотив със звук да струва колкото една добра печка, пералня, хладилник или телевизор.....Или дигитален стартов комплект със звук колкото лаптоп от по-високите класове.... За преди 5 години, когато излезе платинената серия на Роко сега по форумите се пише, че това в същност е била лебедовата песен на фирмата, фалирала малко след това...И точно за тези супер модели се пише, че те били с най-много дефекти в цялата история на компанията...Сега навсякъде, каквото е останало от тях, се разпродавало на сравнително ниски цени...Пазаруващите в бея да кажат дали това е така...Съвсем скоро ще публикувам една статия в "Гафове на производители" по тоя въпрос, нека само да я преведа....Та да вземат накрая да им уврат главите, да понамалят цените, защото както у нас, така и почти навсякъде в Европа, особено Германия, Австрия, Швейцария, дори и в Полша, Чехия и Унгария феновете на нашето хоби изобщо не са малко, но всички се оплакват от високите цени....Следователно ако намалят цените, всеки ще може да си купува все повече и повече, респективно компаниите не само няма да фалират, ами ще се радват и на доста добри постъпления. Като се продават повече бройки дори и на загуба известно време, в един момент приходите ще надвият на масрафите заради големия обем продажби......Ама откъде толкова акъл...
--- Край на цитат ---
И е така и не е така! Само човек, който си няма идея от триизмерно чертане може да каже че чертежа на един умален локомотив се прави за 30 мин. Аз съм с доста години опит в чертането на компютър, даже и с опит за изчертаването на един такъв локомотив, обаче си нямаш идея колко време отнема изработката на чертежа, като имаш в предвид че освен от вън, модела се проектира и от вътре, предавки, габърити, осветление, електронни компоненти, светловоди и т.н. Следва изработка на технологията на производство, след това се произвеждат всички матрици и технологични приспособления за боядисване и сглобяване, което не винаги става от първи път, и чак тогава се правят първите мостри. Ако всичко е ок, чак тогава се преминава към предварителна реклама и след набиране на достатъчно заявки, към производство. Съветвам да погледнеш този филм:
http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4
и не забравяй да обърнеш внимание на склада с матрици, всяка една матрица струва между 50 и 150 хил евра, затова и много от производителите бягат матриците в Китай, но там излизат само с около 25-30% по-евтини, което пък дава глътка въздух на производителите в Европа за около 2-3г. Факт е че почти всички фирми в една или друга степен си правят освен матриците и моделите в Китай. Май само Роко и Флайшман(свидетели сме че и някои модели на Трикс са китайски) продължават да си правят моделите и матриците в Европа, е с изключение на платките :), но това не е толкова важен елемент.
И не забравяйте че в крайната цена има включени 5-10% транспортни разходи, поне 10-15-20% печалба за дилърите, и ето как цените набъбват. до сегашните нива. Интересен факт е че чрез интернет все по малкото клинети на този тип хоби търсят и намират желаните от тях модели на доста по-ниски цени от обявените на производителите и местните дилъри, а глобализацията спомага за облекчаването на тези дребни доставки, което доведе масово до затваряне на магазини по целия свят занимаващи се с ЖП модели и концентриране на доставките основно от Германия и Австрия където новите модели могат да се вземат на най-добри цени. Разбутването на цялата тази верига естествено че води до намаляване на производството и от там до затруднения за производителите. Но така ще е, и който не се пренастрои си е за негова сметка. Навлизането на банкерите в моделизма не мога да охарктеризирам друго яче освен като ГРЕШКА, защото тези хора освен от събиране и изваждане не разбират нищо от въпросния бизнес. Американския модел бизнес които масово ползват банкерите вече не работи. Факт е че настоящето увеличение на цените на Роко и Флайшман е типично банкерски похват, без изобщо да се има в предвид до къде ще доведе по време на криза това. Така че следващите бушони в рамките на 6-9 месеца може би ще са Роко или Флайшман или още по зле, и двете. Дано да съм лош пророк.
Но истината е една: света се изменя и е важно тези тенденции да се следват от близо, за да може да се реагира адекватно и да не сме свидетели как един бизнес свързан с едно от най красивите хобита в света отива в историята.
		
			pach:
			
			Този бизнес може да отива в историята , но не и този моделизъм !!!
И до ден днешен има моделисти които си правят всичко сами и то в нашите мащаби , а не градинските или екзотичните...
Всеки втори английски клуб на острова , смята за чест , и го правят - ползват изключително малко фабрични детайли.Правят си сами профилните релси (има и такива руснаци!) , колоосите , зъбните колела , механизмите и т.н.макетите им са страшно близки по визия до действителността - често ако не сложат някакъв "външен" предмет на макета и снимката им е с макрото , направо не можеш да разбереш ,това на макет ли е или снимано някъде в Англия... :yes:
Единственото което не съм видял да правят , май е само електромоторчетата , но пък ползват свръхминиатюрни и мощни от японските производители!!!
 :yes: ;D ;)
		
			j.k.kolev:
			
			Абе то, ако остане само домашното производство - считай хобито за приключено. Проблемът според мен е, че по-младото поколение живее  предимно във виртуалния свят и не се вълнува от модели, макети и т.н. истински неща.
		
			pach:
			
			Това съвсем не е така...
разликата м/у поколенията има , но тя е в масовостта!
По соц.време всички бяха в някакви кръжоци (че и в по два/три) и имаше масовост там , а единици по улиците и в кафетата...
Сега всички ходят в някаква дискотека (че и в по две /три на вечер) и масовостта е по улиците (при дилърите) , а единиците са будните и жадни за знания и моделизъм (в нашият случай).
Но това е само част от по-глобален проблем ....ма това е друга бира... :drinks:
		
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия