Няма логично обяснение, но този Локомотив
винаги ми е бил любим, сред нашите парни!?!!!
А имам и страхотен юношески спомен от него и
Подуене разпределителна. От двете, само той още оцелява
и нека така да е още дълги години!!!
Как и кои хора го възстановиха отново за експлоатация?
И то за 115 годишнината му (догодина)!!!
Някой знае ли подробности да разкаже...или линк?
Цитат от Цвѣтанъ Алѣксандровъ във Фейсбук:
Днес премина и скоростно-спирачната проба на локомотивчето в участъка Волуяк - сп Божурище. Утре следва товарната - ще тегли 3 пътнически вагона до Банкя и обратно, но без да превозва пътници
Интересна подробност е, че точно такъв като този локомотив в Европа няма нито в движение, нито като стационарен експонат. Има подобни, но между тях и този има някои разлики. Произведен през 1908 г. по поръчка на БДЖ, 26.26 е най-стария в движение локомотив, в тази част на Европа, а според някои и един от най-старите в света
26.26, който от 2016 г. се възстановява в депо София за скромната сума от 30 000 лв, одобрена от комитета по честване и отбелязване на 100 години от включване на България в Първата световна война, към Министерство на отбраната. Причината да бъде избран този локомотив е следната - работил е и е бил с ревизия до средата на 90-те г. някъде, ремонта за привеждане в експлоатация изисква относително малко парични средства, ще стане бързо като време и е имал разписания за движение и в Македония, вероятно се е и движил там. За знае се, че е работил по време на ПСВ и в Одринска Тракия. Историята предстои да бъде уточнена някога...
Локомотивът се бавеше толкова много време, заради класическите причини в родната железница, всичко да е трудно - мудност, мързел и липса на адекватно на съвремието мислене (в административните и управленски етажи). Поради огромното разочарование, което БДЖ в класическия си стил на некадърно управление нанесе и по отношение на възстановяването в движение на този локомотив (срокът беше най-късно до лятото на 2018 г., за да се направят тематични атракционни влакове по случай държавните чествания и отбелязвания на 100 години от ПСВ) БДЖ изгуби шансовете, които имаше, да получи още пари от Министество на отбраната за възстановяване на още подобни локомотиви и вагони, от този исторически период, свързани с темата.
В крайна сметка локомотивът стана готов, преминава успешно всички проби до момента и скоро ще го видим да обслужва някой от множеството атракционни влакове, които са поръчани да организира БДЖ