Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 379095 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #780 -: 13 Февруари 2015, 21:13:03 »
И една статийка за 01, с пет думи за 02.




Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #782 -: 15 Февруари 2015, 20:31:54 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1380.msg98678#msg98678 date=1423989761
https://www.facebook.com/video.php?v=10152438970341892
Уникална гледка на влак с 9!!! парни локомотива начело :good:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #783 -: 02 Март 2015, 01:13:19 »
Колебах се в коя тема да сложа следващите две снимки и дали въобще да ги слагам, защото едва ли някой "любител на ПАРАТА" би им се зарадвал...
Но така или иначе форумът не изобилства от снимки на 50.01, затова все пак реших да покажа какво е останало днес от този локомотив:



Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #784 -: 02 Март 2015, 10:29:56 »
Сигурно се повтарям, но това е изключително ценен музеен експонат на пруската серия Т16, от която има запазени само един или два броя в Европа. Моля да не се бърка с подобните на външен вид Т16.1, от които има запазени много, вкл. и в работоспособно състояние. Изключително жалко е, че у нас не се запазиха действащите до последно 50.04 и 50.05 в ж.п.завода в София.
Има много спорове за съдбата на 50.01. Някои хора, вкл.и доказани авторитети като инж.Димитър Деянов смятат, че тази машина не е подходяща дори за стационарен музеен експонат и трябва да се унищожи. Преди години имаше и търг за продажба на локомотива за старо желязо, който беше спечелен от фирмата "Еврометал". За щастие 50.01 е все още цяла.
Моето становище е, че нарязването на този уникален локомотив би било огромна грешка, дори престъпление. В железопътните музеи в Европа има много експонати в подобно състояние, което не им пречи да се съхраняват и показват на хората. Давам четири примера:

Локомотив Р8 в Техническия музей в Берлин:
http://media.snimka.bg/s1/0784/027811444-big.jpg?r=0

Вагон в музея Strasshof-Виена:
http://media.snimka.bg/7128/020510419-big.jpg?r=0

Локомотив 52 в музея Strasshof-Виена:
http://media.snimka.bg/7128/020510423-big.jpg?r=0

Локомотив 33 в железопътен музей Любляна:
http://media.snimka.bg/s1/0784/027811261-big.jpg?r=0

На този етап 50.01 трябва да се закара в Асеново и да се съхранява там до по-добри времена.
« Последна редакция: 02 Март 2015, 15:57:29 от Petko Ivanov »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #785 -: 02 Март 2015, 17:42:48 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=110.msg50243#msg50243 date=1291152562
Дословен цитат от последна книга на Деянови:
              "Локомотивите на БДЖ"
второ преработено и допълнено издание
                   София 2008
             издателство БДЖ ЕАД

"Състоянието на последната останала машина - 50.01, намираща се (към 1996 г.) на изолиран от главния път коловоз в гара (оттогава вече спирка) Червена вода, е извънредно тежко. Напълно ограбена и обезобразена, включително с демонтирани и отнесени крупни детайли и възли от крадците на метали (останали са само котела, рамата и колоосите), тя не може да послужи вече дори за стационарен музеен експонат."


http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.msg50243.html#msg50243

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #786 -: 29 Март 2015, 19:44:03 »
В Горна Оряховица е 16.27. Хайде, почна се:
« Последна редакция: 29 Март 2015, 19:45:51 от TheJackal »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #787 -: 29 Март 2015, 21:16:55 »
На добър час на 16.27  :clapping: Много ме кефи черно-червеното оцветяване. Браво  :hi:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #788 -: 29 Март 2015, 22:41:04 »
Утре ще ви пусна малко снимчици, машината е звяр.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #789 -: 30 Март 2015, 18:17:50 »
Ето малко снимки на 16.27, поради лошите метео-условия не са с най-доброто качество:
https://www.flickr.com/photos/krakomobila/sets/72157651234065029/

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #790 -: 30 Март 2015, 19:24:12 »
Много красива е станала машината.  :good: Ще си избера утре някоя снимка за десктопа на компютъра......

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #791 -: 30 Март 2015, 19:38:40 »
Добре изглежда на снимките. Дано и да върви дълго и безпроблемно.

Само да попитам знаещите - през кои години е имало такъв герб и по кое време ГО се е пишело ОрЕховица? Нещо не ми се връзват нещата за този локомотив.
« Последна редакция: 30 Март 2015, 19:57:37 от mitko0888 »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #792 -: 30 Март 2015, 20:35:42 »
На много локомотиви 16 табелата за депо е била "Горна Ореховица". Имам такава от 16.20. Относно герба-не виждам ясно, но се надявам това да е сегашният ни герб, а не този на Царство България. Както е известно, 16.27 е произведена през 1948 и никога не е работила със стария герб.
« Последна редакция: 30 Март 2015, 20:49:07 от Petko Ivanov »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #793 -: 30 Март 2015, 21:54:55 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1380.msg99270#msg99270 date=1427728670
Ето малко снимки на 16.27, поради лошите метео-условия не са с най-доброто качество:
https://www.flickr.com/photos/krakomobila/sets/72157651234065029/

Недей да скроничиш. Екстра са ти снимките.  :good:

Единственото, което не ми харесва обаче се черните табелки. Далеч по-добре щеше да изглежда ако си бяха червени. Пък и щеше да отговаря на снимките които сме виждали.

Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1380.msg99273#msg99273 date=1427736942
...Относно герба-не виждам ясно, но се надявам това да е сегашният ни герб, а не този на Царство България. Както е известно, 16.27 е произведена през 1948 и никога не е работила със стария герб.

Петко, днешния герб е.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #794 -: 30 Март 2015, 23:18:53 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1380.msg99273#msg99273 date=1427736942
Относно герба-не виждам ясно, но се надявам това да е сегашният ни герб, а не този на Царство България. Както е известно, 16.27 е произведена през 1948 и никога не е работила със стария герб.

Ако трябва да се втелясваме тя не е работила и с този герб. Направили са я черно червена, т.е. такава е била от внасянето и до средата на 60-те години. Тогава би трябвало да е с друг герб, колкото и да се дразнят някои от него. Ма кво пък, здраве да е. Да сме доволни, че въобще я имаме и я възстановиха да се движи. :hi: