Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 381389 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #795 -: 31 Март 2015, 08:39:15 »
Поздравления за хората които с труда си са върнали към живот тази чудесна машина!!!
Хвала на таквизите майстори и мераклии-ентусиасти, че ви има и не се отказвате лесно,
въпреки трудностите и спънките, които срещате по възстановяването на парните локомотиви.
 :hi: :hi: :hi:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #796 -: 31 Март 2015, 13:01:06 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99272#msg99272 date=1427733520
... през кои години е имало такъв герб и по кое време ГО се е пишело ОрЕховица? Нещо не ми се връзват нещата за този локомотив.

"Въпросният проект бил одобрен от комисията на 17 януари 1948 г. и утвърден за герб на Народната република с Указ № 88 от 27 януари същата година на Президиума на Великото народно събрание (Държ. в-к бр.23/30.01.1948). Представлява снопчета житни класове извити във формата на геометричен кръг, привързани в долния край с червена лента с надпис "9.IХ.1944" и с червена петолъчна звезда горе, между тях. В средата върху червен елипсовиден щит е изобразен изправен и обърнат на хер. дясно златен лъв. 

                                 

Този герб е с най-кратък живот в българската история - само два месеца. По лично предложение на тогавашния министър-председател и ръководител на комунистическата партия Георги Димитров в герба са внесени три корекции:
1. Под лъва е поставено зъбчато колело като символ на промишлеността;
2. Житните класове са обвити не с червена лента, а с национален трикольор, като само надписа е изписан върху червената лента;
3. Цветът на щита е променен от червен на син. 

Промените са узаконени с Указ № 560 от 30 март 1948 (Държ. в-к бр.85/ 13.04.1948) за одобряване на цветно и графично изображение на герба и Указ № 862 от 28 май същата година за одобряването на пластично изображение. (Държ. в-к бр.130/ 05.06.1948)."

изплагиатствано от:  http://www.protobulgarians.com



Горна Орѣховица - е изписването според стария правопис, до 1945 г.

ѣ - "ят" или "двойно Е" дава възможност да бъде произнасяна по 2 начина според местния говор:

 - като "я" в меките говори и
 - като "е" в търдите говори:

http://bg.wikipedia.org/wiki/ят

През 1945 г. е проведена езикова реформа за опростяване на правописа:

http://bg.wikipedia.org/Правописна реформа на българския език от 1945

и ето веднага проблем от новия правопис - Оряховица или Ореховица?
което и да фиксираш, пренебрегваш другото.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #797 -: 31 Март 2015, 14:06:12 »
Благодаря за разясненията.

Всъщност отговорите на моите въпроси ми бяха ясни преди да попитам... Исках да изразя нескромното си мнение, че не е редно в един локомотив, който претендира че пресъздава дадена историческа епоха в една страна от света, да се допускат несъответствия между характерните детайли. Чуждестранни туристи, които ще си дават парите за тези турове, са доста добре запознати с това. В едно клипче гледах как дори си сменят табелките на машината (от 4-та в трета епоха), за да може хората да си плащат съответната сума за возенето.
Нищо не пречи да се сложи правилния герб за да станат нещата точни. А ако държим локомотивът да изглежда като в ново време, тогава да се постави правилният за съответните години надпис. Комбинацията от двете ми и е, меко казано, недопустима и обезмисляща в голяма степен едно такова начинание.

 

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #798 -: 31 Март 2015, 14:22:53 »

Да се върнем към темата за 16.27.

Военните локомотиви - Kriegs Dampf Lokomotiven (KDL) са:

KDL1 - BR 52
KDL2 - BR 42
KDL3 - неосъществени - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg81418.html#msg81418

Според днешни трактовки KDL2 - е неосъщественият проект BR 53 Малет, а BR 42 е KDL3, но както и да е.

BR 42 е тежкият вариант на BR 52 и неслучайно още с пристигането си е зачислен главно в депо Горна Орѣховица, с намерението да превзема успешно Балкана през Кръстец всеки път, с което да замени незаменимия БДЖ серия 19.00.

Моите впечатления за Германия са, че там BR 42 е по-тачения от BR 52, но това може би се дължи на факта, че са произведени 10 пъти по-малко 42-ки. И още, докато в цяла Европа има запазени общо 360 бр. BR 52, то запазените BR 42 са само 10-12.
Половината от тях са български - БДЖ 16.00, като не трябва да забравяме, че половината от половината вече са продадени на ÖGEG и BEM, където се подвизават с първоначалната си DRG номерация:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3942.msg80987.html#msg80987

Т.ч. въстановяваането на още една 16-ка ни нарежда сред твърде малкото страни притежаващи действащи локомотиви серия BR 42.

Поздравления за неимоверния труд на Трамвая & компания!!!

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #799 -: 31 Март 2015, 17:03:04 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99285#msg99285 date=1427799972
Благодаря за разясненията.

Всъщност отговорите на моите въпроси ми бяха ясни преди да попитам... Исках да изразя нескромното си мнение, че не е редно в един локомотив, който претендира че пресъздава дадена историческа епоха в една страна от света, да се допускат несъответствия между характерните детайли. Чуждестранни туристи, които ще си дават парите за тези турове, са доста добре запознати с това. В едно клипче гледах как дори си сменят табелките на машината (от 4-та в трета епоха), за да може хората да си плащат съответната сума за возенето.
Нищо не пречи да се сложи правилния герб за да станат нещата точни. А ако държим локомотивът да изглежда като в ново време, тогава да се постави правилният за съответните години надпис. Комбинацията от двете ми и е, меко казано, недопустима и обезмисляща в голяма степен едно такова начинание.
Напълно съм съгласен с това мнение. За постигане на максимална идентичност с оригинала машината би трябвало да е черно-червена и с герба на НРБ от 1948 г. Другата възможност е изобщо да няма герб, подобно на 01.23 и 05.01.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #800 -: 31 Март 2015, 17:29:50 »
А пък и тези 18 тона на ос ... като че ли е взета от нещо друго.


Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #801 -: 31 Март 2015, 18:45:08 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99290#msg99290 date=1427812190
А пък и тези 18 тона на ос ... като че ли е взета от нещо друго.
Това е оригинално. И на други 16 ки е пишело, че са 18 тона/ос. Отново давам пример с 16.20.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #802 -: 31 Март 2015, 19:36:15 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1380.msg99292#msg99292 date=1427816708
Това е оригинално. И на други 16 ки е пишело, че са 18 тона/ос. Отново давам пример с 16.20.

Ама ти за 16.20 каза за Ореховицата че е написана така. Което си е нормално и така е било, за съжаление не знам до коя година.

Но локомотивна серия 16 навсякъде съм я срещал като П 1-5-017, а не 18.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #803 -: 31 Март 2015, 21:47:05 »
Споко!

Числата на тия табелки не са съвсем точни, доколкото си спомням, закръглени са с точност до 0,5 т/ос:

Серия

12
14
15
16
тона/ос

18,28
15,1
15,15/15,2
17,2
табелка

18,5
15
15
17
« Последна редакция: 31 Март 2015, 21:53:27 от CaLLlo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #804 -: 01 Април 2015, 17:21:28 »

Може би е гледано от тук: http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_42
където е написано:

                            G 56.17 / G 56.18*
------------------------------------------------------------------
 * Lokomotiven 42 (0)001 und (0)002 mit Brotan-Kessel


Мисля че е ясно, но все пак да го кажа - става дума само за първите два локомотива!



           

           
« Последна редакция: 01 Април 2015, 18:20:43 от CaLLlo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #805 -: 02 Април 2015, 08:37:43 »
Да попитам знаещите - това около димната камера на 42.1079 за водоподгряване ли е?...или съм в дълбока заблуда... :scratch_ones_head:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #806 -: 02 Април 2015, 15:43:11 »

Точно това е, но не е от няколкото само DB-ейски проби от '50 години, а водоподгревател още от края на войната в DRG.

Снимката е от 1949 г. в депо Хайлброн (DB):

42 1079 DB in Bw Heilbronn um 25.4.1949 Aufnahme Carl Bellingrodt
« Последна редакция: 02 Април 2015, 15:49:39 от CaLLlo »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #807 -: 02 Април 2015, 16:08:37 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=1380.msg99310#msg99310 date=1427978591
Точно това е, но не е от няколкото само DB-ейски проби от '50 години, а водоподгревател още от края на войната в DRG.

Снимката е от 1949 г. в депо Хайлброн (DB):

42 1079 DB in Bw Heilbronn um 25.4.1949 Aufnahme Carl Bellingrodt

Сашо все така ги пише, за да проверява дали четем ... Снимката е от м. юли, което е месец 7, а не 4. (или на клавиатурата му 4 е близо до 7)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #808 -: 02 Април 2015, 16:27:24 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99311#msg99311 date=1427980117
Сашо все така ги пише, за да проверява дали четем ... Снимката е от м. юли, което е месец 7, а не 4. (или на клавиатурата му 4 е близо до 7)

предполагам ,че Сашо не го е писал , а е ползвал цопъ/пасtе

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #809 -: 02 Април 2015, 18:35:55 »
Така де, само това оставаше, да запомня всички дати и снимки ...       

Митака е съвсем прав, обещавам да внимавам повече! :pioneer:


« Последна редакция: 02 Април 2015, 18:43:00 от CaLLlo »