Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

:) За любителите на ПАРАТА ...

<< < (160/213) > >>

pach:
Поздравления за хората които с труда си са върнали към живот тази чудесна машина!!!
Хвала на таквизите майстори и мераклии-ентусиасти, че ви има и не се отказвате лесно,
въпреки трудностите и спънките, които срещате по възстановяването на парните локомотиви.
 :hi: :hi: :hi:

CaLLlo:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99272#msg99272 date=1427733520 ---... през кои години е имало такъв герб и по кое време ГО се е пишело ОрЕховица? Нещо не ми се връзват нещата за този локомотив.

--- Край на цитат ---

"Въпросният проект бил одобрен от комисията на 17 януари 1948 г. и утвърден за герб на Народната република с Указ № 88 от 27 януари същата година на Президиума на Великото народно събрание (Държ. в-к бр.23/30.01.1948). Представлява снопчета житни класове извити във формата на геометричен кръг, привързани в долния край с червена лента с надпис "9.IХ.1944" и с червена петолъчна звезда горе, между тях. В средата върху червен елипсовиден щит е изобразен изправен и обърнат на хер. дясно златен лъв. 

                                 

Този герб е с най-кратък живот в българската история - само два месеца. По лично предложение на тогавашния министър-председател и ръководител на комунистическата партия Георги Димитров в герба са внесени три корекции:
1. Под лъва е поставено зъбчато колело като символ на промишлеността;
2. Житните класове са обвити не с червена лента, а с национален трикольор, като само надписа е изписан върху червената лента;
3. Цветът на щита е променен от червен на син. 

Промените са узаконени с Указ № 560 от 30 март 1948 (Държ. в-к бр.85/ 13.04.1948) за одобряване на цветно и графично изображение на герба и Указ № 862 от 28 май същата година за одобряването на пластично изображение. (Държ. в-к бр.130/ 05.06.1948)."

изплагиатствано от:  http://www.protobulgarians.com


Горна Орѣховица - е изписването според стария правопис, до 1945 г.

ѣ - "ят" или "двойно Е" дава възможност да бъде произнасяна по 2 начина според местния говор:

 - като "я" в меките говори и
 - като "е" в търдите говори:

http://bg.wikipedia.org/wiki/ят

През 1945 г. е проведена езикова реформа за опростяване на правописа:

http://bg.wikipedia.org/Правописна реформа на българския език от 1945

и ето веднага проблем от новия правопис - Оряховица или Ореховица?
което и да фиксираш, пренебрегваш другото.

mitko0888:
Благодаря за разясненията.

Всъщност отговорите на моите въпроси ми бяха ясни преди да попитам... Исках да изразя нескромното си мнение, че не е редно в един локомотив, който претендира че пресъздава дадена историческа епоха в една страна от света, да се допускат несъответствия между характерните детайли. Чуждестранни туристи, които ще си дават парите за тези турове, са доста добре запознати с това. В едно клипче гледах как дори си сменят табелките на машината (от 4-та в трета епоха), за да може хората да си плащат съответната сума за возенето.
Нищо не пречи да се сложи правилния герб за да станат нещата точни. А ако държим локомотивът да изглежда като в ново време, тогава да се постави правилният за съответните години надпис. Комбинацията от двете ми и е, меко казано, недопустима и обезмисляща в голяма степен едно такова начинание.

 

CaLLlo:

Да се върнем към темата за 16.27.

Военните локомотиви - Kriegs Dampf Lokomotiven (KDL) са:

KDL1 - BR 52
KDL2 - BR 42
KDL3 - неосъществени - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg81418.html#msg81418

Според днешни трактовки KDL2 - е неосъщественият проект BR 53 Малет, а BR 42 е KDL3, но както и да е.

BR 42 е тежкият вариант на BR 52 и неслучайно още с пристигането си е зачислен главно в депо Горна Орѣховица, с намерението да превзема успешно Балкана през Кръстец всеки път, с което да замени незаменимия БДЖ серия 19.00.

Моите впечатления за Германия са, че там BR 42 е по-тачения от BR 52, но това може би се дължи на факта, че са произведени 10 пъти по-малко 42-ки. И още, докато в цяла Европа има запазени общо 360 бр. BR 52, то запазените BR 42 са само 10-12.
Половината от тях са български - БДЖ 16.00, като не трябва да забравяме, че половината от половината вече са продадени на ÖGEG и BEM, където се подвизават с първоначалната си DRG номерация:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3942.msg80987.html#msg80987

Т.ч. въстановяваането на още една 16-ка ни нарежда сред твърде малкото страни притежаващи действащи локомотиви серия BR 42.

Поздравления за неимоверния труд на Трамвая & компания!!!

Petko Ivanov:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1380.msg99285#msg99285 date=1427799972 ---Благодаря за разясненията.

Всъщност отговорите на моите въпроси ми бяха ясни преди да попитам... Исках да изразя нескромното си мнение, че не е редно в един локомотив, който претендира че пресъздава дадена историческа епоха в една страна от света, да се допускат несъответствия между характерните детайли. Чуждестранни туристи, които ще си дават парите за тези турове, са доста добре запознати с това. В едно клипче гледах как дори си сменят табелките на машината (от 4-та в трета епоха), за да може хората да си плащат съответната сума за возенето.
Нищо не пречи да се сложи правилния герб за да станат нещата точни. А ако държим локомотивът да изглежда като в ново време, тогава да се постави правилният за съответните години надпис. Комбинацията от двете ми и е, меко казано, недопустима и обезмисляща в голяма степен едно такова начинание.

--- Край на цитат ---
Напълно съм съгласен с това мнение. За постигане на максимална идентичност с оригинала машината би трябвало да е черно-червена и с герба на НРБ от 1948 г. Другата възможност е изобщо да няма герб, подобно на 01.23 и 05.01.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия