Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 381564 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #840 -: 27 Май 2015, 23:32:08 »
Предварително се извинявам на двама - трима от форума, че се осмелявам да кача клип правен с VHS камера. Останалите, които не са толкова капризни могат да отделят 13 минутки от живота си да го изгледат. И си отворете прозорците, че е много пушек
https://www.youtube.com/watch?v=_6lkuQc7A18&feature=youtu.be

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #841 -: 28 Май 2015, 00:58:04 »
Тано, благодаря за хубавия клип. Изпълни ми душата със стари спомени, когато парата беше единствен двигател на влаковете у нас. Да б;агодарим и на всички хора допринесли този локомотив да се движи. Жалка е картинката около линиите и ж.п сградите след като гледах снимките от швейцарските железници, постнати във форума.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #842 -: 28 Май 2015, 10:35:22 »
Три снимки от Стефан Деянов:

Гара София:







По-големи ТУК

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #843 -: 30 Май 2015, 18:18:49 »
46.03 ще бъде отново под пара на Централна гара до специалния влак София-Своге на 01.06 понеделник
http://www.bdz.bg/bg/novini/bdj-putnicheski-prevozi-eood-podariava-na-deca-v-neravnostoino-polojenie-putuvane-do-svoge-po.html

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #844 -: 30 Май 2015, 19:10:50 »
Товарната проба на 46.03 в канала на Ivo Radoev: https://youtu.be/Nm5hy1ieOIk
« Последна редакция: 30 Май 2015, 19:12:37 от mitko0888 »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #845 -: 30 Май 2015, 21:48:35 »
Много приятен клип! Каква е ролята на цистерната - вода или гориво?

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #846 -: 30 Май 2015, 22:53:13 »
Цитат на: Old Boris link=topic=1380.msg99851#msg99851 date=1433011715
Много приятен клип! Каква е ролята на цистерната - вода или гориво?
За вода е. Всички действащи парни локомотиви са с въглища.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #847 -: 02 Юни 2015, 21:11:39 »

Баба Меца кога ще излиза отново? Не е зле да имаме нагледно всяка информация за пътуванията.

Но тая тема не е съвсем подходяща за нея, такъв локомотив заслужава няколко отделни теми. Всички снимки и клипове само след няколко месеца ще бъдат трудно намираеми, или ненамираеми.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #848 -: 02 Юни 2015, 21:55:21 »
Не се предвижда скоро ново палене на 46.03. Няма да има и пътувания с другите парни локомотиви преди да се разреши казуса със сертифицирането.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #849 -: 04 Юни 2015, 20:49:14 »

Какво ще се сертифицира, самите локомотиви или нещо друго?

Сертифицирането се прави от сертификационни организации на базата на измервания от акредитирани лаборатории. Това е точно по моята специалност, по-точно - беше, но в друга област. Предполагам, че по вашата част такива у нас вече няма и ще трябва да се плаща на външни организации, а това означава - доста солени суми.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #850 -: 04 Юни 2015, 21:23:30 »
Терминът може да не е точният, но истината е, че в момента нито един от парните локомотиви няма "талон" и "годишен технически преглед" и няма право да се движи по трасетата... и да тегли разни атракционни влакове и т.н. Да благодарим на другарите от управата на БДЖ!  :hi: Докато тая фирма е пълна с партийни тюфлеци, парашутисти, миндили и тъпаци - така ще е! Не че на някого от видните номенклатурни "асове" му дреме - нали са на хранилката... (няма подходящ емотикон за снимка до стената с калашник)...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #851 -: 09 Юни 2015, 05:37:04 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1380.msg99887#msg99887 date=1433442210
...парашутисти, миндили и тъпаци...
Венци, тоя миндил като го чекна в гугъл преводача и ми излиза "салфетка" на арабски...

منديل

Явно в БДЖ има колекционери на салфетки... :lol:
« Последна редакция: 09 Юни 2015, 05:45:22 от widowmaker »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #852 -: 09 Юни 2015, 09:49:48 »
По-скоро значението им е "изтривалки"...  :spiteful:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #853 -: 30 Септември 2015, 18:52:22 »
Докато се чудим дали парните ни локомотиви ще бъдат пуснати, другите си ги карат...

https://www.facebook.com/hbh.vos/videos/352612888280030/

 :drinks: :drinks: :drinks:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #854 -: 11 Октомври 2015, 20:38:31 »
„БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за първи път ще пусне в движение влакове с реновирания парен локомотив № 46.03

„БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за първи път ще пусне в движение влакове с реновирания парен локомотив № 46.03Снимка: БДЖСофия. На 17-и и 18-и октомври „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще предостави възможност за пътуване с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав. Инициативата се организира по повод пускането в движение на реновирания парен локомотив № 46.03, който ще пътува с влакова композиция за първи път след неговото възстановяване. Това съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Парният локомотив ще бъде включен в съставите на влак, движещ се по маршрута София – Банкя – София в двата почивни дни. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч. Влаковете ще пътуват в състав от три пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места. Цените на билетите за влаковете с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъдат 3.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител. Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще се извършва предварително, като ще започне от понеделник (12-и октомври). Билети могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в гр. София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. „Гурко” № 5.



Кратка историческа справка за парен локомотив № 46.03

Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето.
Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.
Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.
По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров.
Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.
Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.