Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 379086 пъти)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #900 -: 02 Май 2017, 21:23:25 »
Светлинно-музикално шоу с много пара на тазгодишния парад във Волштин:
https://www.youtube.com/watch?v=R13M6_6eEOE

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #901 -: 11 Май 2017, 23:08:06 »
Аре, кюмюрджиите... Спите!

https://www.youtube.com/watch?v=B4a0KKe1WIQ&feature=em-subs_digest

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #902 -: 14 Май 2017, 20:29:43 »
Не съм от най-големите любители на парата, но пък съм се катерил доста по разбитите парни локомотиви на гара Банско :sarcastic:

Къде мога да намеря още информация за подобни пътувания по теснолинейката?

Tsepina by Ivo Radoev, on Flickr

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #903 -: 16 Май 2017, 20:51:55 »
Инфо от Фейзбук:
Скъпи приятели - железопътни пътешественици!
Дойде време за три уникални пътувания!
В дена на писмеността потегляме към Банкя с локомотива Баба Меца и към Тракия!
Поршето на БДЖ-то - най-бързият ни парен локомотив 05.01, който развива 120 км/ч., ще тегли композиция от София до Пловдив и обратно, на цена от 59 лв. Ако някой желае да отиде само до прекрасния град под тепетата, цената е 39 лева. В състава на композицията ще пътува и царският вагон като музей на колела!
Но има и още!
От Пловдив, влакът потегля за Хисаря и след няколко часа престой се връща обратно в Пловдив. Цената на двупосочния билет е 28 лв.
Феновете на Баба Меца ще се возят от София до Банкя и назад, съпроводени и от уникална празнична програма, каквато не са виждали никога!
Пътуването ще е в първия "Влак на буквите" и в първите два вагона ще се возят 130 деца и преподаватели от цяла България - първенци в своята област, заслужили награди, които са новите лидери на страната ни! Истинските!
В допълнение ще теглим и вагона "Трака-трак книжарница"
Затова на гарата всичко започва с музиката на фантастичния духов оркестър на Столична община под ритмичния акомпанимент на железничарски свирки и един локомотив. Емоциите ще продължат и на гарата в Банкя, където всеки може по свой начин да се включи в празника.
Цената за двупосочния билет е 18 лева.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #904 -: 16 Май 2017, 20:56:36 »
Браво и страхотно!!!!
Похвално и да го бъде всяка година - ДАНО и УСПЕХ!!!
 &bgflag bg&flag bg&flag bg&flag

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #905 -: 17 Май 2017, 00:50:37 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1380.msg107845#msg107845 date=1494957115
Инфо от Фейзбук:
Скъпи приятели - железопътни пътешественици!
Дойде време за три уникални пътувания!
В дена на писмеността потегляме към Банкя с локомотива Баба Меца и към Тракия!
Поршето на БДЖ-то - най-бързият ни парен локомотив 05.01, който развива 120 км/ч., ще тегли композиция от София до Пловдив и обратно, на цена от 59 лв. Ако някой желае да отиде само до прекрасния град под тепетата, цената е 39 лева. В състава на композицията ще пътува и царският вагон като музей на колела!
Но има и още!
От Пловдив, влакът потегля за Хисаря и след няколко часа престой се връща обратно в Пловдив. Цената на двупосочния билет е 28 лв.
Феновете на Баба Меца ще се возят от София до Банкя и назад, съпроводени и от уникална празнична програма, каквато не са виждали никога!
Пътуването ще е в първия "Влак на буквите" и в първите два вагона ще се возят 130 деца и преподаватели от цяла България - първенци в своята област, заслужили награди, които са новите лидери на страната ни! Истинските!
В допълнение ще теглим и вагона "Трака-трак книжарница"
Затова на гарата всичко започва с музиката на фантастичния духов оркестър на Столична община под ритмичния акомпанимент на железничарски свирки и един локомотив. Емоциите ще продължат и на гарата в Банкя, където всеки може по свой начин да се включи в празника.
Цената за двупосочния билет е 18 лева.

Горното за Баба Меца,
а ето и един линк към информация за атракционни пътувания по теснолинейката.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #906 -: 17 Май 2017, 00:54:09 »
Супер! Дано подобни атракциони се превърнат в традиция по празниците!

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #907 -: 20 Май 2017, 23:07:53 »
От 15.05 са възобновени редовните влакове с парна тяга от Волштин до Лесзно и Познан. Така Полша става отново единствената държава в Европа с редовни влакове нормално междурелсие, обслужвани ежедневно от парни локомотиви.
Град Волштин в Полша  е известен в целия свят като "мека за любителите на парни локомотиви" и привличаше стотици туристи, които имаха възможност срещу сериозна такса след едноседмичен курс да придобият правоспособност за управление на парен локомотив. Парните локомотиви са основен източник на доходи и за целия град - хотели, ресторанти, магазини за сувенири - целият бизнес се въртеше около парните локомотиви, които са в движение всеки ден и обслужват редовни влакове.
Както обаче е известно на всички ни, поддръжката на парните локомотиви е изключително трудна, скъпа и изискваща много време. Това беше причината редовните влакове с парни локомотиви в района на Волштин да бъдат спрени за около 2 години, като се палеха и обслужваха само туристически влакове. Това обаче доведе до сериозни икономически загуби за общината и както се вижда, от 15.05 редовните влакове с парна тяга са възобновени с локомотивите OL49-59 (1-3-1) и Pt 47-65 (1-4-1). Успех и дълги години да ги виждаме начело на влаковете!
Повече информация за парната тяга около Волштин има тук:
http://www.parowozy.com.pl/newsd.htm

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #908 -: 21 Май 2017, 12:51:32 »
Вероятно има някакво споразумение между град Волщин и PKP Cargo,които експлоатират парните локомотиви.  Иначе градът прибира печалбата,а железниците носят загубата от редовната експлоатация.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #909 -: 22 Май 2017, 08:33:56 »
По-интересно е как и с кого са се споразумяли за отпускане на квоти за вредни емисии за експлоатация по редовни линии...

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #910 -: 22 Май 2017, 13:16:45 »
В случая с Волщтин ,трябва да погледнем нещата от друг ъгъл. Вероятно полските железници смятат,че е въпрос на престиж да поддържат редовната парна тяга,като своеобразен музей. И музеите в много от случаите не са на печалба,но се поддържат от държавата.Както през 1973 година се е взело решение за запазването на най живописните теснолинейни линии в ГДР именно с парна тяга.
Един от най-новите примери в тази насока е от  Русия. В момента там се извършва интензивна работа за
преминаването на  железопътната линия Бологое-Полоцк  само на парна тяга,с парни локомотиви серия Л,както и реставрация на много красивите и своеобразни гарови постройки. А линията е с дължина над 200 километра.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #911 -: 22 Май 2017, 14:10:54 »
Специално за Бологое-Полоцк е интересно,че вероятно това е последната линия в Русия,където до началото на 70-те години масово се използват локомотиви ТЭ,германската 52 серия.
В отношението към 52 серия от страна на съветските железничари няма никакво преднамерено отношение по идеологически причини. Масово са известни като "Фрау" или " Немка" и като цяло отзивите за тях са положителни.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #912 -: 23 Май 2017, 13:48:51 »
  В  една от книгите на инж. Димитър Деянов ,при описанието на серия 50 ,се споменава много интересен факт,на пръв поглед невероятен.  Серия 50,с  пет колоси и осно натоварване 15 тона на ос има по голяма теглителна сила от серия 45, с шест колооси ,по 17 тона на ос.
Баща ми също направи изчисления,оказа се че при 15 километра в час,серия 50 има с 10% по голяма теглителна сила от 45 серия!



mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #913 -: 23 Май 2017, 19:41:36 »
45 серия преди или след преработката?
Първоначално машината е с двуцилиндров компаунд, с наситена пара, последната в света (според Деянов) с такава система парна машина. Поръчана специално от БДЖ! Защо са я поръчали такава - не искам да гадая. При 101 тона сцепна маса има само 15.3 тона тяга, т.е. сцепното тегло въобще не се използва. Освен на мокро и без пясък. Правена е да дърпа 300 тона влак за Перник с 15-20 км/ч. При абсолютно същото сцепно тегло 46 от първата доставака качва 420 тона влак с 20 км/ч на същото място.
След преработката и в нормална двуцилиндрова с прегрята пара достига 22.6 тона тяга, което е доста повече от това на бг 50-та серия (която пък си е реномирана марка Т16).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #914 -: 25 Май 2017, 11:29:02 »

Централна гара София - 24.05.2017 точно в 9.00 часа потегля
атракционен влак "Тракия-романс" начело с БДЖ-05!!!


Централна гара София - 24.05.2017 точно в 10.45 часа потегля
атракционен влак " За буквите" с вагон книжарница " Хеликон"
 начело с БДЖ-45 ("баба Меца)!!!


И един рядко появяваш се вагон на гарата.