Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
:) За любителите на ПАРАТА ...
misan:
В случая с Волщтин ,трябва да погледнем нещата от друг ъгъл. Вероятно полските железници смятат,че е въпрос на престиж да поддържат редовната парна тяга,като своеобразен музей. И музеите в много от случаите не са на печалба,но се поддържат от държавата.Както през 1973 година се е взело решение за запазването на най живописните теснолинейни линии в ГДР именно с парна тяга.
Един от най-новите примери в тази насока е от Русия. В момента там се извършва интензивна работа за
преминаването на железопътната линия Бологое-Полоцк само на парна тяга,с парни локомотиви серия Л,както и реставрация на много красивите и своеобразни гарови постройки. А линията е с дължина над 200 километра.
misan:
Специално за Бологое-Полоцк е интересно,че вероятно това е последната линия в Русия,където до началото на 70-те години масово се използват локомотиви ТЭ,германската 52 серия.
В отношението към 52 серия от страна на съветските железничари няма никакво преднамерено отношение по идеологически причини. Масово са известни като "Фрау" или " Немка" и като цяло отзивите за тях са положителни.
misan:
В една от книгите на инж. Димитър Деянов ,при описанието на серия 50 ,се споменава много интересен факт,на пръв поглед невероятен. Серия 50,с пет колоси и осно натоварване 15 тона на ос има по голяма теглителна сила от серия 45, с шест колооси ,по 17 тона на ос.
Баща ми също направи изчисления,оказа се че при 15 километра в час,серия 50 има с 10% по голяма теглителна сила от 45 серия!
mitko0888:
45 серия преди или след преработката?
Първоначално машината е с двуцилиндров компаунд, с наситена пара, последната в света (според Деянов) с такава система парна машина. Поръчана специално от БДЖ! Защо са я поръчали такава - не искам да гадая. При 101 тона сцепна маса има само 15.3 тона тяга, т.е. сцепното тегло въобще не се използва. Освен на мокро и без пясък. Правена е да дърпа 300 тона влак за Перник с 15-20 км/ч. При абсолютно същото сцепно тегло 46 от първата доставака качва 420 тона влак с 20 км/ч на същото място.
След преработката и в нормална двуцилиндрова с прегрята пара достига 22.6 тона тяга, което е доста повече от това на бг 50-та серия (която пък си е реномирана марка Т16).
pach:
Централна гара София - 24.05.2017 точно в 9.00 часа потегля
атракционен влак "Тракия-романс" начело с БДЖ-05!!!
Централна гара София - 24.05.2017 точно в 10.45 часа потегля
атракционен влак " За буквите" с вагон книжарница " Хеликон"
начело с БДЖ-45 ("баба Меца)!!!
И един рядко появяваш се вагон на гарата.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия