Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 245724 пъти)

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11249
  • Рейтинг: 998
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #975 -: 25 Февруари 2019, 23:20:33 »
Тодоре аз не съм си измислил втората...

"Тракция” АД е дружество с основен предмет на дейност производство и ремонт на всички видове товарни вагони (открити, вагон-цистерни, циментовози, торовози и др.). Дружеството е правоприемник на Вагоноремонтен завод Самуил – обособена част от НК „БДЖ”. През 1999г. заводът е приватизиран и носи наименованието „Тракция”АД. Фирмата се намира в сърцето на „Лудогорието” село Самуил, Разградска област на площ от 160 декара в които са разположени производствените и административни сгради на дружеството на площ от 26 000 m².

 *************

"ЖП тракция" се сдобива със сертификат за поддържане на електрически и дизелови локомотиви през април 2015 г. По данни на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" дружеството разполага с ремонтна база на територията на бившия металургичен комбинат "Кремиковци". Телефонът, посочен като контакт на компанията обаче, не беше актуален и "Капитал" не успя да се свърже с управителите на дружеството. Велик Занчев коментира пред "Капитал", че не знае къде е ремонтното депо на компанията, само, че е някъде в София. От офиса на Васил Божков коментираха неофициално, че не са запознати с нея и нямат информация за възобновяване на интересите на хазартния бос в железопътната сфера.


Все пак връзки между старите структури на Васил Божков в жп строителството и новата фирма за ремонти "ЖП тракция" не липсват. В края на 2009 г. "ЖП тракция" носи името "Медикъл кеър 1", с предмет на дейност търговия с медицински машини и апаратура. При създаването й тя е еднолична собственост на Емил Лечев и е с капитал 50 лв. През пролетта на 2012 г. той продава дружеството на Николай Кръстев, роден през 1980 г . Капиталът на компанията се увеличава на 10 хил. лв. и тя получава името "ЖП тракция". Проверка в ДАКСИ показва, че през 2011-2012 г. той е бил в ръководството на "БДЖ - Трансимпекс" и в "Адлер БГ", която е акционер заедно с БДЖ в "БДЖ - Трансимпекс". Адлер БГ" е собственост на "Транс Нове", собственост на "Вато 2002", собственост на "Нове интернал", собственост на Васил Божков. Стари протоколи от годишно общо събрание на акционерите на "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество", проведено през 2009 г., показват, че Николай Кръстев е присъствал на него, без да е акционер, което обикновено е служител в ролята на преброител.


През 2015 г. "ЖП тракция" получава лиценза си за ремонтно предприятие от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", чийто директорът Веселин Василев също от 2006 г. до 2010 г. е заемал ръководни длъжности в "Локомотивен и вагонен завод", "БДЖ – Трансимпекс" и в "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество". През септември 2015 г. управител на "ЖП тракция" става Георги Кръстев. Той през 2011 и 2012 г. е бил в управата на "Локомотивен и вагонен завод" в Русе. От документите по поръчката за 1.2 млн. лв. с "БДЖ - Пътнически превози" се вижда, че има договор за сътрудничество между "ЖП тракция" и "РВП Илиенци". Тя е приемник на "РВП Кьоне" и работи по рамкови договори в НКЖИ, тъй като разполага с нужната техника. Теоретично всяка от тези връзки може да се дължи и на факта, че пазарът за жп ремонти е доста малък, но събирането им накуп подклажда подозренията в сектора за завръщане на Божков.

повече на страницата на капитал...

***********

то така...
« Последна редакция: 25 Февруари 2019, 23:27:23 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 961
  • Рейтинг: 214
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #976 -: 26 Февруари 2019, 20:41:23 »
Съгласен съм, но темата е друга.
В контекста на въпросния локомотив и неговото евентуално ремонтиране в Подуяне, под "Тракция", "Атракция" и др. се има предвид винаги "Ж. П. Тракция", а не предприятието в Самуил.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11249
  • Рейтинг: 998
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #977 -: 27 Февруари 2019, 08:54:12 »
Прав си!
Дано да имат специалистите за такива ремонти,
както и да си купят частите с пари от базите за съхранение,
 щото едва ли ще си ги произвеждат сами. Дано и клиентката да
остане доволна. Ще почакаме да видим резултата.
 :yes:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4893
  • Рейтинг: 374
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #978 -: 27 Февруари 2019, 09:07:50 »
Интересно ще е това възстановяване и предизвиква повече въпроси, отколкото да дава отговори, например:
1. Кой ще влезе в екипа за възстановяване като се знае, че хората които разбират и правят в БГ това се броят на пръсти и всичките работят в БДЖ?
2. От къде ще вземат части? Чувал съм, че в база Асеново имало части, но за кои локомотиви? И дори да има части БДЖ могат ли да ги продават?
3. Ако ще си правят частите сами, къде това ще се извършва? От инж. Деянов зная, че навремето е имало работилници/заводи, където са правили части за парни локомотиви, но тях вече ги няма.
И те така...

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11249
  • Рейтинг: 998
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #979 -: 27 Февруари 2019, 09:28:12 »
Покрай това, вчера се загледах в рекламния клип на завода
в Самуил. Ясно е, че това не е " проста" работа, но въпреки
това се шашнах за тази уж "проста" работа колко квалифицирани
и сертифицирани специалисти, машини и материали всъщност имат!!! И как се съответво се произвежда и проверява всичко, за да получи съответния сертификат за годност всеки детайл и възел.
Та дали всичко това е възможно и в София!
Не съм специалист
но и силно съмнително ми е това да е така, предвид историята
и "събирането" на фирмата в софийското поле...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 961
  • Рейтинг: 214
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #980 -: 27 Февруари 2019, 10:42:06 »
Цитат на: Vlado link=topic=1380.msg114860#msg114860 date=1551251270
1. Кой ще влезе в екипа за възстановяване като се знае, че хората които разбират и правят в БГ това се броят на пръсти и всичките работят в БДЖ?
2. От къде ще вземат части? Чувал съм, че в база Асеново имало части, но за кои локомотиви? И дори да има части БДЖ могат ли да ги продават?
3. Ако ще си правят частите сами, къде това ще се извършва? От инж. Деянов зная, че навремето е имало работилници/заводи, където са правили части за парни локомотиви, но тях вече ги няма.
И те така...
Частите, които се намират в нашите бази не са толкова интересни. Все ще измислят някаква шашма да ги купят или придобият по друг начин.
По-интересни са за мен частите, които са различни от нашите - локомотива не е с инжектори, а с водна помпа, на каквато няма жив свидетел у нас и същата липсва. Водната помпа върви и с водоподгревател, който видимо е там, но дали вътре в кутията има нещо можем само да гадаем... ясно е обаче, че и такова съоръжение никой у нас не е виждал, какво остава да го е ремонтирал.

Песимистично звучи, но за сега по всичко изглежда, че нито собственика, нито изпълнителя са наясно с какво се захващат, въпреки че за да тръгнеш да караш локомотива на 1000 км би трябвало предварително да си проучил къде го пращаш и какво да очакваш.

Друга особеност при "ЖП Тракция" е, че те всъщност ползват базата и персонала на БДЖ-ПП за голяма част от дейностите си, така че не бих се учудил, ако повече от половината работа по локомотива всъщност се извърши от БДЖ.

Накрая сигурно ще се получи някакъв действащ локомотив, но той няма и да напомня по външен вид и качество на тези в родината си.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1641
  • Рейтинг: 887
  • SBB, BLS, DB, RhB,БДЖ
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #981 -: 13 Март 2019, 14:28:16 »
Редно ли е така да излиза дим пред комина?  :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 961
  • Рейтинг: 214
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #982 -: 13 Март 2019, 15:06:07 »
Това по-скоро е пара и според мен не излиза отвътре, а се завихря отгоре. Предполагам е от електрическия генератор и въздушния поток я завърта напред, защото в тази зона се получава вакуум.

misan

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 341
  • Рейтинг: 33
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #983 -: 13 Март 2019, 20:40:03 »
Парата която наблюдаваме,е от смесителния водоподгревател.
При него впръсканата студена вода се смесва с част от отработилата пара във водоподгревателя и така се подгрява.
Но част от парата не успява да кондензира и излиза от водоподгревателя и именно нея виждаме.
При много от западногерманските локомотиви  водоподгревателя е във димната камера,а не върху нея и поради това не го виждаме.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 542
  • Рейтинг: 139
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #984 -: 13 Април 2019, 16:08:47 »
Парен локомотив BR 50 (серия 14 на БДЖ) - един от най-добрите парни локомотиви
https://m.youtube.com/watch?v=pBUEh67V0Ek&feature=youtu.be#menu 

Интересни са и вагоните от композицията. Първият е вагон тип UIC-X (ясно личи по скосения покрив) на DB, (ливрея от IV епоха), смесен 1/2 кл., с дължина между буферите 26,4 м. Следват няколко вагона тип y (пак на DB, с две двойни сгъваеми врати, със същата дължина).  Доколкото виждам има и вагон-ресторант (червеният вагон). Интересен е и второкласният  вагон преди него - ако не се лъжа отново е тип UIC-X (евентуално тип Y-голямо), но с талига Гьорлиц 5. Най-накрая има прикачен дизелов локомотив BR 221 на DB с цел осигуряване на електричество, необходимо за отоплението на вагоните.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2083
  • Рейтинг: 802
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #985 -: 13 Април 2019, 18:29:15 »
Локомотивчето на опашката прилича на 200 007, мисля че не е преработван с електрическо отопление.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2083
  • Рейтинг: 802
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #986 -: 26 Април 2019, 08:39:18 »
Дрезден, април 2019. Познатите големи парни машини, качеството - бих казал отлично.
https://www.youtube.com/watch?v=DVG-zMN7s2E

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2083
  • Рейтинг: 802
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #987 -: 03 Май 2019, 20:07:59 »
В оригинал - доста детайли от производството на BR52: https://www.youtube.com/watch?v=WCJC6mvRBYU

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4893
  • Рейтинг: 374
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #988 -: 18 Юли 2019, 09:10:30 »
Изглежда още един парен локомотив е на път да бъде възстановен:

https://www.facebook.com/1339428599488532/videos/380863652567890/

36.01 на гара Плачковци.
« Последна редакция: 18 Юли 2019, 09:12:31 от Vlado »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2083
  • Рейтинг: 802
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #989 -: 18 Юли 2019, 09:50:00 »
Толкова ли е зле машината че да я превърнат в паметник ... Не е ли по-добре да си стои в базата или да се продаде и да се възстанови в движение, когато може.