Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

:) За любителите на ПАРАТА ...

<< < (196/213) > >>

pach:
Тодоре аз не съм си измислил втората...

"Тракция” АД е дружество с основен предмет на дейност производство и ремонт на всички видове товарни вагони (открити, вагон-цистерни, циментовози, торовози и др.). Дружеството е правоприемник на Вагоноремонтен завод Самуил – обособена част от НК „БДЖ”. През 1999г. заводът е приватизиран и носи наименованието „Тракция”АД. Фирмата се намира в сърцето на „Лудогорието” село Самуил, Разградска област на площ от 160 декара в които са разположени производствените и административни сгради на дружеството на площ от 26 000 m².

 *************

"ЖП тракция" се сдобива със сертификат за поддържане на електрически и дизелови локомотиви през април 2015 г. По данни на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" дружеството разполага с ремонтна база на територията на бившия металургичен комбинат "Кремиковци". Телефонът, посочен като контакт на компанията обаче, не беше актуален и "Капитал" не успя да се свърже с управителите на дружеството. Велик Занчев коментира пред "Капитал", че не знае къде е ремонтното депо на компанията, само, че е някъде в София. От офиса на Васил Божков коментираха неофициално, че не са запознати с нея и нямат информация за възобновяване на интересите на хазартния бос в железопътната сфера.


Все пак връзки между старите структури на Васил Божков в жп строителството и новата фирма за ремонти "ЖП тракция" не липсват. В края на 2009 г. "ЖП тракция" носи името "Медикъл кеър 1", с предмет на дейност търговия с медицински машини и апаратура. При създаването й тя е еднолична собственост на Емил Лечев и е с капитал 50 лв. През пролетта на 2012 г. той продава дружеството на Николай Кръстев, роден през 1980 г . Капиталът на компанията се увеличава на 10 хил. лв. и тя получава името "ЖП тракция". Проверка в ДАКСИ показва, че през 2011-2012 г. той е бил в ръководството на "БДЖ - Трансимпекс" и в "Адлер БГ", която е акционер заедно с БДЖ в "БДЖ - Трансимпекс". Адлер БГ" е собственост на "Транс Нове", собственост на "Вато 2002", собственост на "Нове интернал", собственост на Васил Божков. Стари протоколи от годишно общо събрание на акционерите на "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество", проведено през 2009 г., показват, че Николай Кръстев е присъствал на него, без да е акционер, което обикновено е служител в ролята на преброител.


През 2015 г. "ЖП тракция" получава лиценза си за ремонтно предприятие от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", чийто директорът Веселин Василев също от 2006 г. до 2010 г. е заемал ръководни длъжности в "Локомотивен и вагонен завод", "БДЖ – Трансимпекс" и в "Железопътна инфраструктура – холдингово дружество". През септември 2015 г. управител на "ЖП тракция" става Георги Кръстев. Той през 2011 и 2012 г. е бил в управата на "Локомотивен и вагонен завод" в Русе. От документите по поръчката за 1.2 млн. лв. с "БДЖ - Пътнически превози" се вижда, че има договор за сътрудничество между "ЖП тракция" и "РВП Илиенци". Тя е приемник на "РВП Кьоне" и работи по рамкови договори в НКЖИ, тъй като разполага с нужната техника. Теоретично всяка от тези връзки може да се дължи и на факта, че пазарът за жп ремонти е доста малък, но събирането им накуп подклажда подозренията в сектора за завръщане на Божков.

повече на страницата на капитал...

***********

то така...

bdz43r:
Съгласен съм, но темата е друга.
В контекста на въпросния локомотив и неговото евентуално ремонтиране в Подуяне, под "Тракция", "Атракция" и др. се има предвид винаги "Ж. П. Тракция", а не предприятието в Самуил.

pach:
Прав си!
Дано да имат специалистите за такива ремонти,
както и да си купят частите с пари от базите за съхранение,
 щото едва ли ще си ги произвеждат сами. Дано и клиентката да
остане доволна. Ще почакаме да видим резултата.
 :yes:

Vlado:
Интересно ще е това възстановяване и предизвиква повече въпроси, отколкото да дава отговори, например:
1. Кой ще влезе в екипа за възстановяване като се знае, че хората които разбират и правят в БГ това се броят на пръсти и всичките работят в БДЖ?
2. От къде ще вземат части? Чувал съм, че в база Асеново имало части, но за кои локомотиви? И дори да има части БДЖ могат ли да ги продават?
3. Ако ще си правят частите сами, къде това ще се извършва? От инж. Деянов зная, че навремето е имало работилници/заводи, където са правили части за парни локомотиви, но тях вече ги няма.
И те така...

pach:
Покрай това, вчера се загледах в рекламния клип на завода
в Самуил. Ясно е, че това не е " проста" работа, но въпреки
това се шашнах за тази уж "проста" работа колко квалифицирани
и сертифицирани специалисти, машини и материали всъщност имат!!! И как се съответво се произвежда и проверява всичко, за да получи съответния сертификат за годност всеки детайл и възел.
Та дали всичко това е възможно и в София!
Не съм специалист
но и силно съмнително ми е това да е така, предвид историята
и "събирането" на фирмата в софийското поле...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия