Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
:) За любителите на ПАРАТА ...
bdz43r:
--- Цитат на: Vlado link=topic=1380.msg114860#msg114860 date=1551251270 ---1. Кой ще влезе в екипа за възстановяване като се знае, че хората които разбират и правят в БГ това се броят на пръсти и всичките работят в БДЖ?
2. От къде ще вземат части? Чувал съм, че в база Асеново имало части, но за кои локомотиви? И дори да има части БДЖ могат ли да ги продават?
3. Ако ще си правят частите сами, къде това ще се извършва? От инж. Деянов зная, че навремето е имало работилници/заводи, където са правили части за парни локомотиви, но тях вече ги няма.
И те така...
--- Край на цитат ---
Частите, които се намират в нашите бази не са толкова интересни. Все ще измислят някаква шашма да ги купят или придобият по друг начин.
По-интересни са за мен частите, които са различни от нашите - локомотива не е с инжектори, а с водна помпа, на каквато няма жив свидетел у нас и същата липсва. Водната помпа върви и с водоподгревател, който видимо е там, но дали вътре в кутията има нещо можем само да гадаем... ясно е обаче, че и такова съоръжение никой у нас не е виждал, какво остава да го е ремонтирал.
Песимистично звучи, но за сега по всичко изглежда, че нито собственика, нито изпълнителя са наясно с какво се захващат, въпреки че за да тръгнеш да караш локомотива на 1000 км би трябвало предварително да си проучил къде го пращаш и какво да очакваш.
Друга особеност при "ЖП Тракция" е, че те всъщност ползват базата и персонала на БДЖ-ПП за голяма част от дейностите си, така че не бих се учудил, ако повече от половината работа по локомотива всъщност се извърши от БДЖ.
Накрая сигурно ще се получи някакъв действащ локомотив, но той няма и да напомня по външен вид и качество на тези в родината си.
gregary:
Редно ли е така да излиза дим пред комина? :hi:
bdz43r:
Това по-скоро е пара и според мен не излиза отвътре, а се завихря отгоре. Предполагам е от електрическия генератор и въздушния поток я завърта напред, защото в тази зона се получава вакуум.
misan:
Парата която наблюдаваме,е от смесителния водоподгревател.
При него впръсканата студена вода се смесва с част от отработилата пара във водоподгревателя и така се подгрява.
Но част от парата не успява да кондензира и излиза от водоподгревателя и именно нея виждаме.
При много от западногерманските локомотиви водоподгревателя е във димната камера,а не върху нея и поради това не го виждаме.
pavlinbg:
Парен локомотив BR 50 (серия 14 на БДЖ) - един от най-добрите парни локомотиви
https://m.youtube.com/watch?v=pBUEh67V0Ek&feature=youtu.be#menu
Интересни са и вагоните от композицията. Първият е вагон тип UIC-X (ясно личи по скосения покрив) на DB, (ливрея от IV епоха), смесен 1/2 кл., с дължина между буферите 26,4 м. Следват няколко вагона тип y (пак на DB, с две двойни сгъваеми врати, със същата дължина). Доколкото виждам има и вагон-ресторант (червеният вагон). Интересен е и второкласният вагон преди него - ако не се лъжа отново е тип UIC-X (евентуално тип Y-голямо), но с талига Гьорлиц 5. Най-накрая има прикачен дизелов локомотив BR 221 на DB с цел осигуряване на електричество, необходимо за отоплението на вагоните.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия