Парата "един емоционален спомен за последните дни на парните влакове"
всичко се започва в краят на 60-те години на 20 век за Колин Грат и неговата мисия
да заснема парните локомотиви където и да ги намира той е невероятен фотограф а и същото така и смел защото понякога може да застане в тунел за да заснеме точно кадъра който желае докато насреща
му се движи влак с невероятна скорост може би той не е толкова смел колкото военните фотографи
и войници както те би трябвало да са понякога но той е много по смел от повечето хора
В книгата автора улавя последните дни на парата в Британия Франция Германия и други европейски държави след това се пренася в Централна и Южна Америка Африка Азия и Австралия
Тъжно но парните локомотиви са извадени от редовна експлоатация и вече са се смятали за част
от историята по времето в което Колин започва своята работа и за това снимки от тези места просто липсват (България е една от тях) но произведените в Америка локомотиви просъществуват другаде след като вече не са били нужни в родната си страна Една от последните им спирки е примерно Куба
която е била внесла достатъчно произведени в Америка локомотиви преди Революцията на кастро
някой от тях дори все още работят по индустриалните клонове в началото на новото хилядолетие
почти всички снимки в тази книга показват парните локомотиви в цялостното им величие
няколко снимки показват изоставени и ръждясали локомотиви в това число и на няколко
локомотива изпратени в Аляска през годините на златната треска но изоставени преди повече от век
бавно корозиращи и още по бавно разтварящи се във времето техните следи ще изчезнат след хиляди
години ако бъдат оставени така както са във момента Още по необикновени са два локомотива които са със по широко от нормалното междурелсие на Азорският архипелаг изглежда че е имало опит единият да бъде пренесен в Англия където да бъде реставриран но това не се е случило
Последното убежище на парата е Китай където имат предостатъчно запаси от въглища
и продължават да произвеждат парни локомотиви за ползване по главните железопътни участъци
до средата на 90-те години на 20век. Китайците евентуално са осъзнали пазарната реалност
че парните локомотиви са по евтини за производство по лесни за перодръжка по стабилни от
дизеловите и електрическите локомотиви но с по високи експлоатационни разходи надделяват над
тези им превъзходства за търговската им експлоатация
Да наистина парните локомотиви са много по въодушевителни от техните заместници но те трябва
да бъдат заменени За щастие Колин и други записват тяхната истрия за идните поколения
Както и някой хора влагат много време и пари за да запазят няколко от тях който можем да видим
живи по линиите или в музеите
накратко в тази книга хронологично е изложено като завещание в снимки на парните локомотиви
с началото на краят на парата по британската железница от 1968 до днес
и извършва тази работа доста добре
къде ми е бирата

искам си бирата

не стига че сънен превеждам и ми се спи още ама няма бира *YAWN* тоя Twitter пак полудя... 45 съобщения за 30 минути
съжалявам че бях по оцвъкал нещата в края дано ви хареса матерялчето за книгата