Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 456601 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #675 -: 08 Август 2012, 16:15:21 »

Аз също намирам чар в тези парапети ! Няма таково жувотно ! :neo:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #676 -: 08 Август 2012, 16:24:26 »
Цитат на: Vlado link=topic=1380.msg80652#msg80652 date=1344430193
Цитат на: lubomir link=topic=1380.msg80643#msg80643 date=1344415967
Е, недей де! Стига ни, че ни дразнят от всяка снимка, която срещнем от въпросния "исторически" период
Да ви подразня ли още малко:

(Image removed from quote.)

;)


Eййййй, гаден си да знаеш :yes:
 ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #677 -: 08 Август 2012, 21:27:21 »
Катерил съм се по покривите на разни електровози... и зимата определено нещата са сериозни и едно падане от подобна височина може да бъде дори фатално. Приемам и напълно подкрепям парапетите.  :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #678 -: 08 Август 2012, 23:20:21 »
       

   

   Push any button! 

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #679 -: 09 Август 2012, 09:42:13 »
Естетиката и красотата не винаги имат нещо общо с практичността и удобството. Както се казва "Гъзарията иска жертви!".
От друга страна в нормалните държави към които се стремим качването на покрива на електровоз става само в закрити помещения с изключена контактна мрежа и почти винаги задължително с някакъв вид пасарелка.. Другото, доколкото знаме  забранено, но както знаем, в България забраната е бариера в полето  :lol: Между впрочем вкарването на парапетите стана масово, когато изнасилването на машините и влошаването на поддръжката принуждаваха персонала да прави ремонти по време на движение по въздушните ппомпи и осветлението. Няма логика при нормално обслужване и работа да се правят разходки покрай котела по време на движение, още повече че там няма почти нищо за регулярно смазване и потягане. Между в прочем тендерите много по-често се обхождат от огняра и са много по-нависоко от пасарелката на котела, но там уви няма парапети. Явно живота и здравето  на машниста са били по-на почит от колкото на огняра :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #680 -: 09 Август 2012, 10:33:57 »
Цитат на: lubomir link=topic=1380.msg80688#msg80688 date=1344494533
... Между впрочем вкарването на парапетите стана масово, когато изнасилването на машините и влошаването на поддръжката принуждаваха персонала да прави ремонти по време на движение по въздушните ппомпи и осветлението. Няма логика при нормално обслужване и работа да се правят разходки покрай котела по време на движение, още повече че там няма почти нищо за регулярно смазване и потягане. ...

За нуждата от такива "текущи ремонти в движение" , разказва и Деянов, на една зимна повезка,
в култовата (вече) книга " Когато пАрата караше влаковете"!!!
 :yes:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #681 -: 09 Август 2012, 12:33:19 »
Като строшиш пантограф някъде по път няма начин да не се качиш на покрива.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #682 -: 09 Август 2012, 12:56:43 »
Някъде преди време четох, че трошенето на пантограф в Германия било изключение, а при нас си е направо ежедневие. Затова и дезирата са с по 1 пантограф. Но въпреки това, за да стигнеш депо и ремонт би трябвало да можеш да ползваш поне втория пантограф и ремонта да се прави при по-човешки условия и с подходящи средства. Както  и да е, явно всичките обяснения могат да се спестят, като се каже че това е нормално за България.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #683 -: 09 Август 2012, 13:53:56 »
Малко видео от първия ден на пътуването на Експрес Камчия:

http://www.youtube.com/watch?v=ASLz31WdAhg

Уви, оказал се предпоследен...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #685 -: 09 Август 2012, 16:40:57 »
Цитат на: Vlado link=topic=1380.msg80706#msg80706 date=1344509636
Малко ... от първия ден на пътуването на Експрес Камчия:

Уви, оказал се предпоследен...
Ей на такава организация немците и казват: "Typisch bulgarisch" или в свободен превод: Хубава работа, ама българска. Сега вече ръководството спокойно може да каже: Опитахме, не става. И целият труд по възстановяването и поддръжката на машината отиват...знаете къде.
Тъжна работа... :(

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #686 -: 09 Август 2012, 20:00:53 »
Цитат на: lubomir link=topic=1380.msg80703#msg80703 date=1344506203
Някъде преди време четох, че трошенето на пантограф в Германия било изключение, а при нас си е направо ежедневие. Затова и дезирата са с по 1 пантограф. Но въпреки това, за да стигнеш депо и ремонт би трябвало да можеш да ползваш поне втория пантограф и ремонта да се прави при по-човешки условия и с подходящи средства. Както  и да е, явно всичките обяснения могат да се спестят, като се каже че това е нормално за България.
Дезирата са с един пантограф по наше желание. Немците могат да монтират и 4 ако искаме... Гръцките дезира са с два пантографа - което е много по-удобно.
 А иначе - разбира се, че движението се продължава с другия пантограф след трошене на работния - но е нужно да бъде привързан, тъй като иначе може да събори контактната мрежа.

 И да - вярно е, че в Германия е изключение чупенето на пантограф, но както Тодор се беше изразил преди време - по нашата контактна мрежа сякаш има шипове и за нещастие трошенето на пантографи е ежедневие.
 През годината и половина в която работя в БДЖ - три пъти сме чупили пантограф.

 Но да се върнеме към темата - идеята ми беше, че на първо място е безопасността на персонала, а после всичко останало.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #687 -: 09 Август 2012, 20:19:59 »
Не помня къде съм се изразил така, до голяма степен е много вярно, но за 7 години имам 1 счупен пантограф не по вина на мрежата и 3 изкъртени графита.
Като цяло има далеч по-рискови неща, на които никой не обръща внимание.
При ЕМВ счупването на пантограф/графит е относително рядко явление за всичките четири серии 30/31/32/33.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #688 -: 09 Август 2012, 22:51:22 »

Що не отворите нова тема - за пантографи и още една - за азиатско-американо-африкански парапети!?!

Тук е Европа, а темата все още е "За любителите на ПАРАТА" ...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #689 -: 10 Август 2012, 11:38:56 »
Малко хубави снимки от потребителя vladimir.lekov (Локомотивен форум):

Съобщението:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=74638#74638

Самите снимки:
http://vlekov.snimka.bg/travel/sedmica-na-parnata-tyaga-v-ruse-30-04-2011-07-05-2011.593206.all

п.п. Погледнете и следващите мнения в темата, защото съдържат много и интересни снимки и видео за 03.12 и експрес "Камчия"!
« Последна редакция: 10 Август 2012, 11:42:48 от Vlado »