Някъде преди време четох, че трошенето на пантограф в Германия било изключение, а при нас си е направо ежедневие. Затова и дезирата са с по 1 пантограф. Но въпреки това, за да стигнеш депо и ремонт би трябвало да можеш да ползваш поне втория пантограф и ремонта да се прави при по-човешки условия и с подходящи средства. Както и да е, явно всичките обяснения могат да се спестят, като се каже че това е нормално за България.
Дезирата са с един пантограф по наше желание. Немците могат да монтират и 4 ако искаме... Гръцките дезира са с два пантографа - което е много по-удобно.
А иначе - разбира се, че движението се продължава с другия пантограф след трошене на работния - но е нужно да бъде привързан, тъй като иначе може да събори контактната мрежа.
И да - вярно е, че в Германия е изключение чупенето на пантограф, но както Тодор се беше изразил преди време - по нашата контактна мрежа сякаш има шипове и за нещастие трошенето на пантографи е ежедневие.
През годината и половина в която работя в БДЖ - три пъти сме чупили пантограф.
Но да се върнеме към темата - идеята ми беше, че на първо място е безопасността на персонала, а после всичко останало.