Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Предимства и недостатъци на моделите, предлагани от различните производители

<< < (2/3) > >>

Adrian:


има ги - Flm (ФЛМ) е съкратеното на Флешман; по0скоро пропуснах Лилипут , слагам ги

lubomir:
За мен Лилипут е минало. Откак един BR91 със пародията си на платка изгори един звуков декодер, не ща да ги видя и да ги чуя. А всичките им парни локомотиви се движат като спънат кон, заради технологичните им и  иконструктивни недоразумения. Тая фирма ще остане за мен в историята с добрата си репутация преди да се покитайчи!

Сaprycorn:

--- Цитат на: CALLlO link=topic=1387.msg19158#msg19158 date=1234049327 ---Обещаваща тема, бих я кръстил "Стената на плача", шегувам се рабира се, но трябва да има и такова място за оплюване на тоя и оня производител и на никой да не му се разминава безнаказано.

Като първо, ще споделя мнение за челния изглед на осите на парните локомотиви и не само техните, нещо което лично мен много ме дразни. Почти никой не прави каквото трябва, в това число Fleischmann, Brawa, Liliput, Trix, Maerklin, Weinert дори, за Piko да не говорим какви дупки зеят, но и голяма част от т.н. "месингови фирми", единствено ROCO е направил необходимото - малки дупчици точно както е при истинските локомотиви. Ето за какво става дума:

(Image removed from quote.)

                                         и отличникът ROCO:   (Image removed from quote.)


Някой по-млад хобист може да каже че се втилясвам, но да попита Васко и Яско колко шайби са произвели за да скрият издънката на производителя! И при най-стария модел ефектът е поразителен и си заслужава усилията.
Скоро ще покажем самоделките на Ясен и Васко и там ще се види как са се справили с проблема.

И така една ГОЛЯМА червена точка от мен за фирмата ROCO!

--- Край на цитат ---
Наистина въпросният детайл е от изключителна важност! За по-кратко го наричаме "шайбичка на колелото"! Ако производителят не я е предвидил, производството и отнема много време! Истина е, че такива реномирани фирми като Fleischmann, Брава, Trix, Лилипут, Ривароси, Пико и др. НЕ ПРОИЗВЕЖДАТ тази шайбичка. В този ред на мисли свалям шапка на Роko, които от около 15 години произвеждат всички колела по този начин. Чест прави и на фирмата Gutzold, която отскоро също произвежда колелата с тази шайбичка (BR18, BR19), дори са отишли и по-далеч- "шайбата е с три дупчици- една голяма в средата, и две по-малки отстрани. Такива колела Роко прави на БР 18 201 (02 0201)!
По отношение на този детайл, най-зле е изпълнението на Лилипут и Брава- при тях колелата са набити в оста посредством пластмасови втулки, от които стърчат "мустаци" и са запълнени на ръка с червена боя, при това дори не са си правили труда да оберат "мустаците със скалпел!!!

Сaprycorn:

--- Цитат на: lubomir link=topic=1387.msg19164#msg19164 date=1234090195 ---За мен Лилипут е минало. Откак един BR91 със пародията си на платка изгори един звуков декодер, не ща да ги видя и да ги чуя. А всичките им парни локомотиви се движат като спънат кон, заради технологичните им и  иконструктивни недоразумения. Тая фирма ще остане за мен в историята с добрата си репутация преди да се покитайчи!

--- Край на цитат ---
Забележките към Лилипут далеч не се изчерпват с платките. Още когато бяха австрийска фирма имаха много недостатъци, но тази фирма си остана "монополист" за няколко серии- BR05, BR42,BR45, BR62, BR84. Така е, когато няма алтернативен производител, се купува от "монополиста"!

CaLLlo:
Онова колело горе е от 44-ка с колянов вал вместо ос, т.ч. ония с колите да внимават!

                                                            мда

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия