И едночасово представяне на новостите за 2023 г:
https://www.youtube.com/watch?v=T0FLIOyUIiY Вече има действащ прототип в модел, за "наследника" на "Ламинатката"
в чешкия вариант на 499.02. (~19 мин.)

Освен всички екстри, също ще има осветление
под рамата, в кабината и машинното отделение.
Цените са за DС-210€, АС-260€, и DС със звук - 320 €!
Интересно, че заради производството на новия модел парен * БР-03 в ДБ-ейски вариант
са закупили нова прецизна машина за задвижващите му колооси, които са с Ф25 мм (за Н0)!
Модела със звук ще се предлага на цена от 560€, като гарантират синхронизация му,
между движение на колооси, цилиндри, димен генератор и звук! Това за серията ХР(експерт про?!)
Представянето на другите локомотиви в Н0, дава и коствени сведения - покрай голямата
мотрисна гарнитура (влак) за Швйцарските моделисти, са много доволни от продажбите и
не само в Европа, но и в самата Швецария (логично все пак). Комплекта е представен
тук, малко по нагоре в тази тема!
Не наех, че в Европа са се произвели и дизеляци за американските железници!!!

Покрай преставянето на модела, научих (хм) ... че американските моделистти карат изключително по
равни (едноетажни

) макети (75% от usa макети) и съответно не "уважават" наличието на гумени бандажи в моделите.
Отбелязват и покрай австрийският модел на локомотив, че въпреки "местната" конкуренция
(на РОКО) вече са "открити" и от австрийските моделистти и имали доста нов фенове на ПИКО сред тях.
Собственика на РОКО, докато завърши съдебната сага по връщането на фирмата си в своя собственост,
дано да има какво да въстанови от нея. Въпреки, че всички търговци го очакват с нетърпение не се знае
дали фирмата ще може да си възвърне пазарния дял някога...
Интересно е развитието на "Безжичната LAN" мишка на ПИКО. Тоест и те вече пускат на пазара комплект,
работещ през Wi-Fi връзка. Освен всички необходими функции (не схванах обаче чете ли съдържание на СV-та заради
слабия ми немски и лошия превод на субтитри) има цветен дисплей, заключване на файловете с настройките на всеки управляем локомотив (против случайни и неволни промени) и възможност за присвояване както на готови снимки за
даден модел, така също и наши си снимки за конкретния ни локомотив (или жена ни

).
За цена от 250 € си е направо много добра, особено ако се добави и възможността за въвеждане на цифровизирони,
трите основни светофорни сигнала (немски) - зелено, зелено/жълто и червено, които при задействане,
комбинират светлините си със скоростта на преминаващият в момента модел през контролирания участък, чрез неговия адрес!!!
Функцията май няма да е включена в стартовия комплект на мишока, а за повече подробностти и начини на работа,
обещават специални филмчета в ютюб-канала на ПИКО, третиращ цифровизацията (цифровият им семинар)!
Най-после представят и прототипа на модела за БР-93 в ТТ!!!

Цената му ще е 275€, а със звук 390€ (!!!)...

...може би цените са за Н0 все пак...

Ама и тук са направили синхронизация между движение и звук - нещо което до преди десетина години го правеха май
само върховните ни моделистти

Много се гордеят с фотоецваните части и перфектният му ход! (~50 мин)
И са доволни от развитието на ТТ за миналата година (явно и от продажбите).
Е, не схванах какво става с БР-78,...но "ние сме търпеливи"!!!

За другите мащаби - сами ще видите.
Не разбирам идеята за вагон (управляващ) от РайлДжет в "екзотиката" G (абе това мащаб или размер е!?

)
но може би се насочват към определен кръг ползватели ... то руските олигарси не им е до градински железници,
но пък света се напълни с IT специалисти и всякакви "хипстъри" дето вече си накупиха "Ферари"-та от скука,
и имат още много пари за харчене!!! Представяте ли си една пълноценна композиция на "РайлДжет" в G как
обикаля из градината ви!?!?!+ Емчо!!!

Та така...

ПП.Пуснете си ако ви трябват субтитрите - макар и автоматичен превод е в 85% разбираем на български.