Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (56/248) > >>

pavel75:
и в Швейцария стават такива работи (за жалост), добре че няма загинали:

Най-малко трийсетина души бяха ранени след като два влака се сблъскаха в Северна Швейцария, предаде АФП.

Инцидентът е станал на гара Нухаузен-ам-Райнфал, която се намира до границата с Германия.

Експерти смятат, че неспазване на правилата за безопасност са причинили катастрофата, при която единият влак се е врязал странично в другия. Медиите обаче не изключват и човешка грешка да е предизвикала сблъсъка между двете композиции.

Властите са изпратили автобуси, които да обслужват пътниците, останали блокирани по гарите в района заради спряния жп трафик.

Към катастрофата е изпратена и спасителна железопътна машина на швейцарските железници, която да помогне за изтеглянето на едната мотриса и отваряне на линията.



http://fakti.bg/world/56675-raneni-pri-jp-katastrofa-v-shveicaria

Loco-motion:
Сблъсък между S-Bahn композиции
Машинистите изваждат голям късмет


При сблъсъка челните секции на двата влака се деформират силно една в друга. (Снимка: Ройтерс)

17 души са пострадали в четвъртък сутринта при сблъсък на две S-Bahn композиции в Нойхаузен до Рейнския водопад, девет от тях са хоспитализирани. До разчистването и възстановяването на мястото на инцидента отсечката се затваря за движение. Разследващите органи установяват причината за катастрофата.

Йохана Ведл, Нойхаузен до Рейнския водопад/ubl.

Явно машинистът на мотрисата на THURBO е имал цяло ято ангели-хранители, казва говорителят на фирмата Галус Хойбергер от мястото на инцидента. Кабината е изцяло унищожена. При локомотива на федералните железници щетите са значително по-малки.

За това има просто обяснение, заяви говорителят на SBB Даниеле Палечи. "Червеният локомотив на SBB е произведен от стомана, докато мотрисата на THURBO е алуминиева." Голям късмет е, че при сблъсъка и двете композиции са се движили с ниска скорост. Влакът по S11, регионална линия на системата S-Bahn на Цюрих идва от Шафхаузен. S33 на THURBO - дъщерна компания на SBB идва от Винтертур и се движи в посока Шафхаузен. Те трябва да се разминат на гара Нойхаузен. В двата влака пътуват общо 280 пътници.
 
На около 100 метра от гарата в посока Шафхаузен се случва нещастието: в 7:36 часа двата влака се сблъскват странично-челно. В композицията на THURBO има 80 пътници, а в тази на SBB около 200, по думите на говорителката на Шафхаузенската полиция Аня Шудел. Пътниците са граждани на Швейцария, Германия, Италия, Турция и Босна и Херцеговина.  



17 души са пострадали, 9 от тях постъпват в болница. Сред тях са и двамата машинисти. Няма тежкопострадали. Пътниците на S33 а THURBO  са евакуирани за минути, тези в двуетажния влак трябва да изчакат половин час, каза Даниеле Палечи от SBB. Причината е процедурата по прекъсване на токозахранването към контактната мрежа. Два часа след сблъсъка всички засегнати са евакуирани.

За спасителните работи и обгрижването на пострадалите са засегнати близо 220 служители на Шафхаузенската полиция, пожарната в Нойхаузен ам Райнфал, Шафхаузенската бърза помощ. Цюрихската гражданска защита, немските спасителни служби, както и служители на SBB и THURBO. ПОлицейските служители свидетелстват, че пътниците са били спокойни.

Очевидно инцидентът е станал при преминаването през стрелка
При влакът по линия S33 става дума за композиция на компания THURBO - мотриса от типа GTW (Gelenktrieb-Wagen - съчленен вагон). S11 е композиция от дву-етажни вагони, теглени от локомотив тип Re 420 «Lion». При удара двете композиции се впиват една в друга, а мотрисата, произведена от Щадлер е силно засегната.



Двата влака са се движили на едни и същ коловоз, но локомотивът на композицията по линия S11 след преминаване през стрелка е влязъл в завой. Мотрисата GTW е продължавала по същия коловоз.

Оригиналът е тук:
http://www.nzz.ch/aktuell/panorama/neuhausen-zugunglueck-zusammenstoss-polizei-1.17931295
Преводът е мой.

Катастрофа на S-Bahn

1,5 милиона франка нанесени щети след злополуката в Нойхаузен

При сблъсъка между два влака S-Bahn в четвъртък са нанесени сериозни щети. Работите по разчистването продължиха и през нощта. Пострадалите пътници няма да бъдат обезщетени автоматично.

При железопътната злополука в утрото на четвъртък в Нойхаузен близо до Рейнския водопад са възникнали щети от около 1,5 милиона швейцарски франка. Две S-Bahn композиции се сблъскват, при което са пострадали 17 души. 9 от тях са хоспитализирани. Осем напускат лечебното заведение още на същия ден.

Възстановителните работи са завършени в 4:00 часа тази сутрин, както сподели говорителят на SBB Рето Шерли след запитване от страна на информационната агенция dpa. Железопътният трафик в засегнатата отсечка е нормализиран. Криминално-техническата служба на полицията на кантона Шафхаузен също е завършила огледите на мястото на произшествието, заяви говорителят Патрик Капрец.

Преглед на системата за регистрация на пътуването
Злополуката ще бъде разследвана от Специализираната служба за разследване на злополуки в Зуст. Все още не е ясна причината, сподели Валтер Кобелт, завеждащ отдел Железници и кораби в Зуст. Най-напред трябва да се прегледат системите за регистрация на локомотивите и на системите за безопасност на железниците, както и да бъдат разпитани машинистите. Той оценява щетите на около 1,5 милиона франка.

За това, че катастрофата между двуетажна композиция на SBB и влак на THURBO е протекла сравнително благоприятно за засегнатите е допринесла и ниската скорост на влаковете. Този на THURBO току-що е напуснал гарата, а двуетажният е навлизал в района ѝ. Освен това мотрисата на THURBO е конструирана с голяма зона за поглъщане на кинетичната енергия при сблъсък чрез деформация, каза Кобелт.

Двуетажният влак на федералните железници тежи около четири пъти повече от този на THURBO и затова го е изтласкал 20 метра назад по релсите, а самият локомотив на S-Bahn дерайлира. След отстраняването му от мястото на инцидента с помощта на специален кран е транспортиран до депото на вагон-платформа.

Стара осигурителна система
Различни системи за безопасност са проектирани да предотвратяват нещастия по железопътната мрежа. На мястото на инцидента действа най-старата от трите, които в момента са в експлоатация. Принципът ѝ на работа предвижда задействане на аварийната спирачка, когато влакът мине червен сигнал. Ако обаче дължината на отсечката в която е задействана спирачката не е достатъчно дълга все пак може да се стигне до сблъсък.
 
Машинистите са специално обучавани за действие при такава ситуация. Когато е задействано аварийното спиране те не могат да въздействат по никакъв начин. "Ако машинистът вижда неминуем сблъсък е длъжен сам да се погрижи за безопасността си", казва Шерли. "Дали двамата машинисти при сблъсъка до Нойхаузен са го направили, е още неясно", добавя Кобелт. Двамата преживяват инцидента невредими.

Спекулациите за взаимовръзка между злополуката и промяната в разписанието с оглед въвеждането на половинчасов интервал между  влаковете са отхвърлени от Шерли. Цялата железопътна система на Швейцария се характеризира с много висок интензитет и малък интервал между отделните влакове. Кобелт също заявява, че случилото се няма връзка с новия половинчасов такт на влаковете в района.
Рискът нараства заедно с броя на влаковете, но като цяло експлоатацията е сигурна.

На пострадалите няма да бъдат изплатени обезщетения автоматично. Всеки случай ще се изяснява индивидуално, каза Шерли. Например ако някой е изпуснал полета си заради инцидента ще бъде обезщетен.

Оригиналът е тук:
http://www.nzz.ch/aktuell/zuerich/stadt_region/zugunglueck-neuhausen-am-rheinfall-schaden-1.17933853
Преводът е мой.

spas_tf:
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5441751

Брей тия шведки!  :lol:

dalagg:
Спасе, линка не се отваря. Но май това си искал да пуснеш:

http://bg.time.mk/read/106d4b666a/c3d1639929/index.html

http://bg.time.mk/read/106d4b666a/7d829a6820/index.html

pavel75:
При мен се отваря линка на Спас, но да - това е статията.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия