Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
Best Ripper:
Че нали целта на една такава система е ВИНАГИ да действа! След като сам можеш да я изключиш и да си бърникаш където не трябва, за какво е тя тогава изобщо?! :blink: След като още манталитетът ни е такъв, трябва да се бие през ръцете! Ама няма демокрация, нали? А ползата от тая демокрация след десетки убити и ранени и щети за милиони???
urko, като чета изказванията на някои действащи наши локомотивни машинисти тук из форума, трябва да знаеш, че тия 40 км/ч, които им отпускаш, ми се струват като субсветлинна скорост. Отгоре на всичкото въпросните машинисти са много горди с "бърниканиците си" из локомотивите, както и с взаимно прикриване на всички в гнилата структура, наречена "БДЖ"! Пък после "Що станА така бе, Миме..."... :angry:
mitko0888:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg90284#msg90284 date=1374855531 ---Всички скоростни и почти всички главни линии в Европа, включително злополучната, имат някакъв вид такава система.
Даже и у нас я има от София до Бургас.
--- Край на цитат ---
Точно тази линия също има ERTMS - не знам дали е 1 или 2 (виж тук), ама точно тези последни километри са от старо трасе и тям няма автоматика за спиране на влака. Иначе системите се игнорират и изключват само в България.
bdz43r:
Системата навсякъде може да се изключва, но има контрол. В Германия например, абсолютно всички линии са оборудвани поне с най-примитивния вариант и на локомотивите всичко е пломбирано във включено положение. При нужда се разпломбира и ситуацията се счита за неизправност на осигурителната техника и движението продължава по специални правила и с намалени скорости.
Тук контрол няма. Никой не я включва, защото от една страна кара машинистите да спазват точно максималната скорост от точното място (не от където те са свикнали), а от друга страна дава много дефекти, които обаче когато никой не я включва, няма как да бъдат открити и коригирани и се попада в порочен кръг.
Затова в най-добрия случай машинистът взима телеграма-уведомление за изключване по каналния ред (заради реална или измислена повреда) още при заминаване от начална гара, за да има оправдание, ако се качи проверяващ. А проверяващия, както и самите машинисти рядко знаят и как се включва.
Иначе работи... стигал съм от София до Пловдив много пъти с пълноценно работещ АЛС без проблеми, но по-често има поне 1-2 екстрени спирания заради погрешно възприети данни.
--- Цитат ---Да де .... и черни кутий май нямаме!?!!!
--- Край на цитат ---
Имаме. Ама са зелени и съдържанието е първото, което се проверява при какво да е произшествие, дори за блъсната крава. Отделно се проверява за спазване на максималните скорости и нищо да не се е случило.
Това разбира се не попречи на един да кара със 150 км/ч вместо 80, после го наказаха (затова се и разчу), но споменът си остава. Тогава обаче и трасето, и локомотива (без вагони) си ставаха за толкова.
Best Ripper:
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5988651
urko:
по бтв казаха че /вече/ е гръмнала цистерна и шест пожарникари имат охлузвания
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия