Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (77/249) > >>

Mixy:
Защо бетонните траверси са заменени с дървени?!

KRAKOMOBILA:
Туй е станало след едно репортажче миналата седмица за въпросния участък - интересното е , яе от инфрата казаха, че проблем нЯма.... Защо тогава е извършен ремонт не е ясно.  &bgflag

Best Ripper:

--- Цитат на: Mixy link=topic=1410.msg93729#msg93729 date=1392829136 ---Защо бетонните траверси са заменени с дървени?!

--- Край на цитат ---
Бетонните траверси се правят от специален напрегнат бетон, предвид натоварването, което носят. Въпросният бетон е с определен срок на употреба в случая - при навършване на годините, траверсите подлежат на подмяна, за да не се допусне счупването им /умора на материала/. Употребяваните траверси могат да се купят на символична цена от БДЖ-то и да се ползват на всякакви неотговорни места - примерно да си застелеш подхода към двора на вилата. Ако са нямали под ръка бетонни, слагат и дървени. Поне по нашите трасета няма изисквания за еднаквост на траверсите. Нерядно и при наставов път под джойнта/снадката се слагат двойна дървена траверса, дори всички останали да са бетонни - заради ударите на колелата в снадката и по-голямото натоварване в мястото...


--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1410.msg93730#msg93730 date=1392829847 ---Туй е станало след едно репортажче миналата седмица за въпросния участък - интересното е , яе от инфрата казаха, че проблем нЯма.... Защо тогава е извършен ремонт не е ясно.  &bgflag

--- Край на цитат ---
И да е нямало проблем след това мърляшко действие вече има... И май няма да е зле да се направи още едно репортажче за "добре свършената работа"...

bdz43r:
Бетонните траверси нямат срок на годност. Просто точно този модел са калпави и създават повече проблеми от дървените, които обаче живеят само 15 г. Тези са сменени заради шумотевицата от преди няколко дни, когато минувачи показаха снимки как повечето бетонни траверси са усукани и с изпокъсани скрепления... та ако те безпокоят болтовете в джонтовата връзка, те са вероятно най-здравото в този участък и даже са налице всичките. Има и настави в участък за 100 км/ч, на които изобщо липсват всички болтове на едната релса, защото отворите са разместени.

Двойните дървени траверси под наставите на теория дават допълнителна опора срещу ударните натоварвания, но на практика нашето поддържане не може да се справи с подбиването им, подложката се уплътнява и джонтовата връзка увисва във въздуха, а като премине влак пропада. Оказва се, че "висящите" настави в нашите условия са почти винаги в много по-добро състояние, защото съседните им траверси се подбиват на общо основание като при безнаставов път.

Adrian:
От 08:25 ч. днес е прекъснато движението на влаковете в участъка между гарите Пловдив и Стамболийски.

Причината за прекъсването на влаковото движение в този участък е дерайлиране на 5  вагона от състава на товарен влак в изходните стрелки на гара Тодор Каблешков, съобщава БНТ.

Движението на всички влакове от София за Пловдив и Стара Загора, както и от София през Пловдив за Варна и Бургас, ще се извършва до гара Стамболийски.

В обратното направление, влаковете от Варна и Бургас през Пловдив за София, както и от Стара Загора за София, ще пътуват до Пловдив. В участъка между гарите Пловдив и Стамболийски пътниците от тези влакове ще се превозват с автобуси.

Движението на влаковете в този участък ще бъде възстановено след приключване на огледа на дерайлиралите товарни вагони и възстановителните работи по освобождаване на железния път.

източник







Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия