Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
Mixy:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg95717#msg95717 date=1405234344 ---Влакът явно наистина се е движел бързо, за да се случи това, но лично мен ме съмнява, че е трябвало да влезе в отклонение. Едва ли влакът е спирал по разписание на гарата, в този случай се пуска по правата и скоростта не се ограничава...
--- Край на цитат ---
Главният коловоз е бил затворен за ремонт - това от коментарите под статията в dnes.bg. Сигнализацията е била изправна, според твърденията на гаровия персонал. Предполагам, че в локомотива трябва да има някакво записващо устройство за скоростта и други важни данни и оттам са видели, че е била 98 km/h, но пък влаковия персонал описва доста по-ниска скорост. Имало е охранителна камера, която трябва да е заснела всичко - да видим какво ще излезе...
Best Ripper:
Уж участъкът прясно ремонтиран, обаче главният коловоз - ЗАТВОРЕН за ремонт!!! Егати цирка! Значи ремонтът изобщо не е завършен! Което пък не може да не се знае от машинистите - имат си инструктажи винаги къде какво се прави... И за съжаление май ще излезе, че машинистът е виновен... А и помощникът къде е блял...
Да, има записващи устройства за скоростта, и това е от много десетилетия. Така че може да се каже със сигурност с колко реално се е движил влакът. Принципно тия устройства са запечатани и до тях имат достъп само специални лица - ако машинистът нещо е ръчкал и нарушил пломбите за прикриване на нещо, веднага го свалят от движение и наказват.
jopeto:
Като го гледам, как е на снимките, все едно, нещо рязко го е спряло. Мисля, че разтоянието, което е изминал влакът след дилейрирането е много, малко на снимка се вижда, че всички вагони и локомотива са събрани в разтояние между два стълба. Най- голямото междустълбие е 50-65 метра има и по-малки. Горе долу два вагона разтояние. Та на кратко, масата по ускорението е равна на силата, мисля си, че ако километрите са били 100, щетите на около. щяха да са доста по-сериозни. И влакът, щеше да се е търкалял, доста по-надалече. Спирачното разтояни на влака е над километър правете си сами сметка, какви трябва да са пораженията. Състоянието на подвижният състав, сами знаете какво е. Така, че всички фактори трябва да се вземат предвид. Намерих статия с различна версия от тази за превишената скорост http://nakratko.bg/category/58/55041
bdz43r:
В гара Калояновец нищо не е било затворено за ремонт. Всичко е ремонтирано и вече няколко месеца е в редовна експлоатация със скорост до 160 км/ч, не че някой е минавал с толкова, но със 130 км/ч си минават влаковете. Чист късмет е, че се е паднал локомотив с максимална скорост 100 км/ч, иначе сигурно щеше да изхвърчи със 120-125.
Обичайно, бързите влакове се пускат още от Михайлово по път 2 (левия по посока Стара Загора), защото така или иначе идват по него откъм Пловдив, а в Стара Загора път 1 е разровен за ремонт и по него не може да се влиза в гарата. Обаче, ако има насрещен влак, както е имало в случая, той се пуска по път 2, а влакът към СЗ е по път 1 и неизбежно минава по отклонение в Калояновец.
urko:
Линията на гара Калояновец е разчистена
13.7.2014 г. 15:35
Пращат танк да изтегли преобърнатите вагони на Калояновец
В 14.30 часа железопътната линия в района на гара Калояновец е разчистена и напълно освободена за движение на влакове, съобщиха за БГНЕС от НКЖИ.
По-рано военнослужещи от Българската армия извършиха аварийно-възстановителни дейности в района на гарата, където вчера дерайлира бързия влак София – Варна. При инцидента загина машинистът на влака, 14 души бяха ранени.
Междувременно стана ясно, че влак на частен превозвач за товари е претърпял инцидент между гарите "Чумерна" и "Гавраилово". Дерайлирал е един вагон от композицията. Инцидентът стана около 14 часа. Няма пострадали. Пътниците, които по разписание минават с влаковете през участъка, се превозват с автобуси.
Тази сутрин шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев съобщи, че със 110 км/ч е летял влакът София-Варна при влизането в района на гара Калояновец. По непотвърдени все още данни изглежда, че при катастрофата композицията е била управлявана от ранения помощник-машинист, а не от загиналия машинист - 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив.
Рано сутринта три от вагоните на композицията бяха махнати от релсите. Оказа се, че има разрушени релси и част от оборудването. Щетите от инцидента са около 2 млн. лева. Предстои ремонт на чисто новия железопътен път, който беше пуснат в експлоатация преди едва два месеца.
Десетки деца преживяха ужаса от инцидента във влака София-Варна снощи. Сред тях има и група ученици от пострадалия от наводнението варненски кв. „Аспарухово”, които се връщали от лагер.
Повечето семейства, с които днес говори екип на bTV, отказаха да бъдат снимани именно заради преживения шок. Родителите и учителите, пътували със злополучния влак, признаха, че ще се опитат да помогнат на децата да забравят случилото се и не искат да ги връщат към преживяното.
Най-вероятно някои от тях ще потърсят помощ от училищните психолози. За част от семействата това е втора трагедия в рамките само на три седмици - именно „Аспарухово” пострада най-тежко от пороя на 19 юни. Сред децата-пътници във влака има и такива, загубили дома си в наводнението.
„Не пожелавам и на най-големия си душманин да изпита това, което изпитах аз, слушайки треперещия глас на дъщеря си, която ми съобщи, че е преживяла катастрофа, влакът излязъл извън релсите. За секунди ми мина най-страшното през главата”, казва Диян Станев, баща на едно от децата, пътували в злополучния влак.
http://nakratko.bg/category/58/55092/
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия