Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
Adrian:
Версията на оцелелият пом.маш-ст
bdz43r:
Тази версия изобщо не звучи достоверно. Вместо да изяснява нещата, поражда още повече въпроси.
pach:
Поражда въпроси които вече някои ги зададоха:
Умишлено се крие истината за дерайлиралия в събота влак София - Варна, а машинистите не са виновни.
Това заяви бившият председател на парламентарната комисия по транспорт и бивш шеф на БДЖ Йордан Мирчев.
--- Цитат ---
Как е реализиран проектът за гаровата централизация в Калояновец?
Защо влакът е приет в отклонение при входната гърловина на гарата, а не по главния път?
Можело е да бъде отклонен на изхода.
Това практика ли е или моментно решение на дежурния ръководител движение на гарата?
--- Край на цитат ---
ПРи такова моментно решение на дежурния какво би се получило?
Тогава предупредителния май би светил (указвал) - "На следващия светофор - до 100 км/ч."
а входния съответно показанията ще са - "На този светофор - до 100 км/ч "
Но ако по време на преминаването на влака между двата светофора се превключи стрелката
в отклонение, тогава входния вече е възможно да показва - "На този светофор - до 40 км/ч"
и разбира се машинистите ще са изненадани от това и не биха могли за оставащото разстояние
да намалят скоростта до нужната за преминаване в отклонение.
Ако е този род грешка на гаровия персонал всички без дори да се наговарят
предварително ще твърдят, че не е така щото последствията ще са за тях.
Ама не само без работа да останат, ами и под съд да отидат.
Никога няма да си признаят сами, ако те са виновните.
Човека си отиде и не може да се защити, а и те са повече дори като бройка говорещи своята версия...
pavel75:
Тия централизации позволяват ли след като влака е преминал през предупредителния светофор, да може да се смени нареденият маршрут?
Ако това е възможно, то това е предпоставка и за бъдещи катастрофи.
jopeto:
Споеред мен, не би трябвало, но да не забравяме, че скоро е имло ремонт, което не е гаранция за изправноста на О.Т. . Принципно ако има повреда в свелините О.Т. преминава в забранителен режим. Тоест ПС-то ще свети жълно, а входния червено. Тогава се чака, поканителен сигнал на входния, който е лунно бяла мигаща светлина(каквото и да ознчава луннобяло!) След инструкции от гарата се влиза в посочения коловоз с 25 км до следващ светофор. Другият вариянт на входния сигнал е 3 жълти светлини, което означава, повредена заетост на коловозие. Според, мен няма [*цензурирано*], който да иска да се обърне с влак, също така никой от двама опитни машинисти да не се осъмни в показанията на ПС-то. Още повече, че всеки машинисти знаят до болка състоянието на железницата. От журналистите чухм най-различни, неща повечето неверни. Всички обвиняват машинистите но, никой не си зададе въпроса, кой реди трсето, кой решава къде ,защо и с колко трябва да има намление. Кой орган сертифицира и стандартизира трасетата и сигнализацията. След ремонта, всичко ли е било изправно? Възможно е след, като влакът е преминал ПС- да е променен маршрута и сигнала. Там, точно не знам, дали се комнадва с диспечерска центарлизация или се реди от гарата. Това, никой журналист не провери. Нищо не казаха за техническа експертиза на подвижният състав.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия