Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
pevtimov:
--- Цитат на: gzo link=topic=1410.msg95844#msg95844 date=1406030072 --- В историята на БДЖ много жертви е можело да бъдат избегнати ако е имало "будни" пътници, които в точното време са видяли нещо, което е убегнало на бригадата.
--- Край на цитат ---
Ужасна работа. Когато се кача на градски транспорт, не заставам до шофьора, да го гледам следи ли светофарите и превишава ли скоростта. Разчитам на неговия професионализъм. Не се опитвам да му хвана волана или ръчната. Дори когато се кача някой да ме вози /любител/, не си държа ръката на ръчната спирачка. Това е някакъв абсурд. Като буден пътник, се ограмотих частично, от темата, за ЖП сигнализациите. Няма как да зная какво означават, ако ще да ме брули вятъра на отворен прозорец през целия път, а аз геройски да следя какво се случва, кое мига жълто, кое свети зелено. Има хора, които са квалифицирани за тази работа, при това не един. Голяма трагедия, Бог да прости загиналия машинист, но да се вменява вина на пътниците-това е пълно безумие.
Best Ripper:
Мите, моля те, недей сега да ми вменяваш някакви небивалици. Естествено, че знам, че светлинната сигнализация не е меродавна и че има случаи, в които може да се нарушава. Ако има проблем с осигурителната инсталация съвсем естествено и нормално е това да бъде предвидено в наредбите на влаковото управление и веднага да се взимат мерки, най-важната от които е свеждане на скоростта до минималните километри. Сам си бил машинист и добре знаеш как се спира от 100 км/ч /че и повече/ до нула и как се спира от 25 км/ч до нула. И да видя, че влакът влиза с минимална скорост на червено, вярвай ми няма да дръпна ръчната спирачка. Но ако налети с 100 км/ч /както е писал нагоре Тошко, че бърз влак си излязъл на пълна скорост от гарата на червен светофар/ - тогава повече бих би склонен да дръпна ръчната спирачка, но и тогава не гарантирам, че обезателно ще го направя. Иначе да, пътник съм, но ако цялата система индикира множество пропуски, нарушения и нередности, предпочитам тогава да не ползвам влака. Нали се сещаш - малко по-беден зарад бензина, но жив, вместо по-богат от влака, но мъртъв/осакатен...
Дайте повече да не разводняваме темата с теории и вариации. Дайте да се върнем по-конкретно на нашия случай. Във връзка с това искам някой жепеец да обясни защо в такива случаи /преминаване през "еска" с голяма скорост/ влакът винаги дерайлира на втората стрелка. Аз имам обяснение, ама да чуя и други мнения.
tritehiksa83:
Колеги колеги,моля Ви не се карайте, факт е, че управлението на влака е главна грижа на съответния персонал, а ние като пътници сме длъжни при определени ситуации без да превишаваме права и в рамките на възможното да реагираме.Колкото до катастрофата можем само да гадаем причината.
bdz43r:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg95850#msg95850 date=1406049521 ---Иначе да, пътник съм, но ако цялата система индикира множество пропуски, нарушения и нередности, предпочитам тогава да не ползвам влака. Нали се сещаш - малко по-беден зарад бензина, но жив, вместо по-богат от влака, но мъртъв/осакатен...
--- Край на цитат ---
Чисто статистически, поне към момента, пътуването с автобус е доста по-опасно, да не говорим за автомобил.
Ако обаче железопътният трафик се увеличи до нивата от преди 20-30 години без качествена промяна в персонала, няма да останат два влака неблъснали се.
jopeto:
--- Цитат на: pevtimov link=topic=1410.msg95848#msg95848 date=1406046426 ---Като буден пътник, се ограмотих частично, от темата, за ЖП сигнализациите. Няма как да зная какво означават, ако ще да ме брули вятъра на отворен прозорец през целия път, а аз геройски да следя какво се случва, кое мига жълто, кое свети зелено.
--- Край на цитат ---
Напротив! Благодарение на такива будни пътници, провесени от джамовете на вагона, запознали се от първо лице с , някой фондаментални понятия от железницата в Наредба 58 са добавени, доста алинеи, параграфи и точки, . Например, благодарение на любопитството и ентосиазма на будни пътници е остановено, какво трябва да бъде минималното разтояние на елементите от долното строене и фондаменталното понятие опасен габарит! Указател "С" пък например според мен е изобретен, благодарение на други любопитковци, решили да изучават чудатостите на българската железопътна инфраструктура пеша. Третият вид са ентосиясти, които се се питали, за какво служи мигащата светлинна украса по прелезите и може ли да има на този свят, нещо по-голямо и здраво от собственият им автомобил.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия