Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
Vlado:
Моето мнение за дерейлирането на втората стрелка:
Виновни са масата на влака и неговото последващо усукване в S-a при висока скорост. Първоначално, при навлизане на влака в първата стрелка, макар и скоростта да е висока, това явно не води дерейлиране, но при втората стрелка се получава обратен завой, което при тази маса на влака, води до изместване центъра на тежестта и съответно дерейлиране.
Adrian:
Влади , всичко това е в следствие грешката на машинистите . Всичко друго е замазване .
Vlado:
Аз наличието или липсата на вина у машинистите не коментирам. За установяването й има досъдебно производство, което на база експертизи, свидетелски показания и други доказателства ще установи (надявам се) истината. Венци искаше мнения защо влакът е дерейлирал на втората, а не на първата стрелка и аз рекох да се включа...
rumensoft:
Старо устройство причинило катастрофата при Калояновец
--- Цитат ---Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо, че участъкът е изцяло ремонтиран.
Това каза днес експертът по Безопасност и здраве при работа (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти, цитиран от Дарик.
На вчерашната среща с ръководството на БДЖ и локомотивните машинисти споделиха, че
машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите,
обясни Балталийски.
По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността, категоричен бе експертът.
Синдикатите категорично се обединяват около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
На косъм от катастрофа се е разминал друг влак, заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ "Подкрепа" Атанас Кръстев. По думите му дни след катастрофата край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа.
Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент, категоричен бе Кръстев.
--- Край на цитат ---
http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/staro-ustrojstvo-prichinilo-katastrofata-pri-kaloianovec-6018064
mitko0888:
Някъде имаше и други сайтове за вицове и жълтини...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия