Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (104/249) > >>

bdz43r:
Пак се търси под вола - теле.
Какво точно се твърди? Влакът е направил салто с 60 км/ч?
Линията и стрелките преди катастрофата бяха може би не перфектни, но много пъти по-добри от всички неремонтирани участъци.
Показното със скоростомера е меко казано абсурдно. Поставянето му на произволна скорост отнема точно 10 секунди, а лентата е късана неизвестно колко пъти и от кой за 2 месеца.
От друга страна устройството му такова, че ако е здрав, а той видимо е такъв, винаги ще се връща на нула при спиране, ако ще бомба да е паднала върху локомотива. Дори при внезапно отпадане на захранването в движение, стрелката винаги се връща на нула.
На лентата в скоростомера има две черни черти, но те са съвсем в началото си, т. е. нищо не пречи те да са започнали точно там, а на парчето, свалено при катастрофата да ги няма. А и на "доказателството" дори ясно се вижда как скоростомера е завъртян от 0 на 60 км/ч.
--- Цитат на: pach link=topic=1410.msg96359#msg96359 date=1410516515 ---Тоест те наистина не са самоубийци...
--- Край на цитат ---
Не са самоубийци естествено. Просто са се разсеяли в неподходящ момент. Нещо което се е случвало и ще продължава да се случва. Независимо от показанията на сигналите, при 60 км/ч влакът щеше да мине и замине без никакви последствия, но дори да дерайлира нещо, локомотивът няма как да направи такова салто.
Излишно е да се продължава с тези конспиративни глупости. Предпоставките за тази катастрофа са на съвсем друго място и от съвсем друго естество.

mitko0888:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg96372#msg96372 date=1410557210 ---... Просто са се разсеяли в неподходящ момент. Нещо което се е случвало и ще продължава да се случва ...

--- Край на цитат ---

За съжаление това струва скъпо.


--- Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg96372#msg96372 date=1410557210 ---... Предпоставките за тази катастрофа са на съвсем друго място и от съвсем друго естество.

--- Край на цитат ---

Ако търсим само предпоставките някъде другаде, 9-ти септември е предпоставка, Аспарух е предпоставка. и т.н. Само че търсенето на такив прадпоставки не променя нещата. А отстраняването на конкретни причини винаги е давало резултат, дори и в БДЖ. Не съм съгласен конкретните причини да се размиват в неадресирани предпоставки.

bdz43r:
Конкретната причина за конкретната катастрофа е ясна - всичко сочи към пропуснати, невъзприети или възприети, но забравени за момент сигнали.

Това не ни помага с нищо... и на мен ми се е случвало да гледам сигнал за отклонение и 2-3 секунди да не възприемам значението му или да видя предупредителния и след това да забравя какво е светел. И по-страшни пропуски съм правил, но не са за разказване. Едва ли има много машинисти, които могат да кажат, че не им се е случвало подобно нещо. Правим напъни да строим линии за 160 км/ч, нещо с което сме изостанали 50 години. Щом има затруднения да се гарантира правилното възприемане на сигнала при 100 км/ч, че и по-бавно, какви 160 км/ч сънуваме? Видяхме, че дори при 100 км/ч обърнахме влака и е чист късмет, че нямаше такива последствия при многобройните предишни случаи, а ще има и следващи.

Веднага ще могат да ме контрират теоретиците как в правилника пише, че машиниста и пом. машиниста трябва да си повтарят един на друг всеки сигнал и това е наистина така. Но ефективно ли е правило, чието прилагане никой не може да следи? Какво гарантира, че и двамата едновременно ще следят сигналите, когато са сами в кабината? А ако единият е в задната кабина да отстранява повреда или да си вземе закуската? Можем ли да разчитаме, че чувството за отговорност ще попречи на единия машинист да прави странични неща? Това чувство се обажда преди всичко, когато трябва да си мерим... длъжностите и коя  по-отговорна.

Правилата преди всичко трябва да предотвратят катастрофата, а не да казват кой ги е нарушил след нея. А ако е само един машинист, както се движат мотрисните влакове? Миналата година точно такъв изпробва отклонението на Захарна фабрика с 80 км/ч - заблудил се, замислил се и не възприел сигналите. Преди няколко години изолиран локомотив само с един машинист отпраши към Немирово срещу бърз влак - на изходния сигнал светело бяло, а той го взел за жълто. Двете си приличат, защото луннобялото съвсем не е лунно. Имаше същия случай и на Елин Пелин.

mitko0888:
А ти мислиш ли че сега като се дадат една купчина пари за възстановяването на АЛС-а положението серозно ще се подобри? Нали именно споменатото от теб "чувство за отговорност" доведе до не поддържане и в крайна сметка - неизползване на тази система. Ами какво ще стане ако ти си свикнал с оборудвано трасе и перфектн оработещ АЛС, и един ден те пратят с един влак по трасе без АЛС?

Такава система трябва да обхваща цялата мрежа, а не отделни участъци. Ако ще и много по-проста да е системата, както в много други страни. А докато я няма, или до като се въвежда - отговорното изпълнение на задълженията е единственото решение.

А толкова ли е трудно във всеки локомотив да се инсталира аудио и видео записващо устройство (трафик камера)? Руснаците си ги слагат във всеки автомобил, дори и в специално изпълнение няма да са къпи, а в случай на нужда истината веднага ще се види и чуе, независимо дали ще е законово призната или не.

Adrian:

продължавате да дъвчете техниката... казва човекът , човешкият фактор е калпав...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия